Hej
Jeg har købt disse af L1 http://vwnettet.dk/forum/topic/434906 og glæder mig til posten kommer :-) Jeg skal have dem på en AB motor som er ved at blive bygget om til en 1600.
I salgsindlæget er der skrevet lidt om hvad de giver osv. Blandt andet skriver Frank dette:
8-50 HK alt efter hvad man gør. I værste tilfælde giver alle ens anstrengelser effekttab og dårlig motorgang, tab af kørbarhed osv.
En motor er en helhed. Det vil give lidt effekt at sætte disse to karburatorer på en ellers std. motor fordi en VW har en af verdens dårligste indsugningssystemer, med det lange rør der forgrener sig ud til topperne.
Men begynder man at ændre knastaksel, er det et så omsiggribende indgreb i en motors natur at man ikke bare kan komme med et kort svar.
Det vil næsten være nemmere at vælge knasten og så bygge/sammensætte resten efter den.
En std. 1600, med omhyggeligt lavet ventil/topstyk-arbejde, lidt højere komp. og et tarmslyng vil give 75-80 HK med disse to karburatorer.
Med forkert valg af knast vil den måske give det samme, men køre dårligt. Med den rigtige knast vil den måske give 100 HK.
Jeg syntes vi skal flytte denne slags spørgsmål over i "tekniske-"
Hvad kan man lave ved ventil og topstk for at det til at spille max, hvad gøres der for at hæve komp. lidt? Er der en knast der kan anbefales for at få mest muligt ud af det??
Måske dumme spørgsmål, men første gang jeg bygger en motor. Har dog 11 mekanikere til hjælp, de er bare ikke så meget inde i vw verdenen så de ved hvad der er bedst, men de kan da hjælpe med at samle :-)
Lars
Jeg har købt disse af L1 http://vwnettet.dk/forum/topic/434906 og glæder mig til posten kommer :-) Jeg skal have dem på en AB motor som er ved at blive bygget om til en 1600.
I salgsindlæget er der skrevet lidt om hvad de giver osv. Blandt andet skriver Frank dette:
8-50 HK alt efter hvad man gør. I værste tilfælde giver alle ens anstrengelser effekttab og dårlig motorgang, tab af kørbarhed osv.
En motor er en helhed. Det vil give lidt effekt at sætte disse to karburatorer på en ellers std. motor fordi en VW har en af verdens dårligste indsugningssystemer, med det lange rør der forgrener sig ud til topperne.
Men begynder man at ændre knastaksel, er det et så omsiggribende indgreb i en motors natur at man ikke bare kan komme med et kort svar.
Det vil næsten være nemmere at vælge knasten og så bygge/sammensætte resten efter den.
En std. 1600, med omhyggeligt lavet ventil/topstyk-arbejde, lidt højere komp. og et tarmslyng vil give 75-80 HK med disse to karburatorer.
Med forkert valg af knast vil den måske give det samme, men køre dårligt. Med den rigtige knast vil den måske give 100 HK.
Jeg syntes vi skal flytte denne slags spørgsmål over i "tekniske-"
Hvad kan man lave ved ventil og topstk for at det til at spille max, hvad gøres der for at hæve komp. lidt? Er der en knast der kan anbefales for at få mest muligt ud af det??
Måske dumme spørgsmål, men første gang jeg bygger en motor. Har dog 11 mekanikere til hjælp, de er bare ikke så meget inde i vw verdenen så de ved hvad der er bedst, men de kan da hjælpe med at samle :-)
Lars
-------------------------------------------
http://www.vwclubfyn.dk
73 VW 1303, 74 VW M181. 75 VW t2. 68 Admiral A
http://www.vwclubfyn.dk
73 VW 1303, 74 VW M181. 75 VW t2. 68 Admiral A