Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Søg i forummet
Loading
Shoutbox
22:59 Lagerchefen:
11. februar 2025. Det fungere da endnu, men her sker ikke meget. Det foregår vist mest på noget der hedder face.... et eller andet. Måske man skulle prøve at bruge denne her side noget mere.
18:31 karmannjepster:
har været fraværende i 15 år her inde. dengang jeg var her sidst, var der gang i den, og nye opslag hele tiden, hvad er status nu ? er siden ved at dø ud?
(permalink)jesper jmjMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
hej har en oval fra 56 men en nyere motor i , men når jeg ser billeder af andre motorere fra årgang 56 .57 så er der ikke udtag til varme hvordan fungere det så mvh jesper
------------------------------------------- Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink)Frank_AndersenMember
Skrev for 16 years siden
| | | |
En VW motor blæser kold luft ned forbi topstykkerne og cylindrene og den opvarmede luft forlader motorrummet nedenud, bagud om du vil.
På de gamle blæserhuse, op til 60, er der som du selv er inde på, ingen studser med luftudtag. På dem lukker man simpelthen for køleluften så den kommer ind i kabinen i stedet for bagud.
Efter 60 har man istedet forsynet motoren med et par varmevekslere som har et aluminiumskølelegeme udenpå udstødningsrørene. Fra studser på blæserhuset blæses der så luft ned gennem disse varmevekslere (varmekasser) og den opvarmede luft blæses ind i kabinen.
I 63 forbedrer man varmekasserne yderligere ved at lave dem med køleripper INDEN i udstødningsrøret også.
------------------------------------------- Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink)jesper jmjMember
Skrev for 16 years siden
| | | |