Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Ny bil købt, var rigtig glad, men ak... UPDATE... Sådan ser det ud...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Scharling Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tag den forbro, og kast den langt væk!! køb en ny!
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Retrobug Member
Det der har aldrig set skyggen af en "meanbeam".... Enten er den byttet ud, eller også har den aldrig været monteret. Men på den anden side, til den pris manden forlangte for bilen, er det stadigvæk i min verden en mega flot pakke du har fået - brug noget krudt på at få en ordentlig forbro, du skal jo nok alligevel ha' en standard forbro på som synsmanden kan banke lidt på inden... :-)

Vedlagt billede af the real stuff..

M.
meanbeam.jpg
meanbeam_2.jpg

I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) Anders-DK Member
Hey

Tillykke med vognen.
Jeg vil mene det samme som retrobug, at det der aldrig har været en meanbug forbro, men det kan du jo ikke bruge til noget nu.

På med en anden forbro, husk jeg har en smallet forbro til at ligge, evt komplet med skiver 5x130 droppede spindler og det hele til salg :-) skal lige friskes op, så er den klar til kamp igen.

Og der knækker svejsningerne ikke :-)

Anders
(permalink) hendrixxx Member
præcis. Kører selv med en meanbug forbro og den er ikke svejst på midten som din....måske det er en gammel prototype :-)
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) SorenJ Member
Scharling skrev:
Tag den forbro, og kast den langt væk!! køb en ny!

En afløser til motorkast?
Ring: 28118212
(permalink) Gustavsen Member
Hehe... Der sidder nu godt nok malteserkors på den, men jeg tror nu heller ikke på den skal have en samling der hvor det er røget... Det er da ikke skide smart...

Den må nok have en kaster, og en anden på...

aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Anonym Member
Forbro´n men den knäckta sänksatsen, är INTE en Meanbeam. Den kan måhända vara lagad m Meanbeam delar, men är inte byggd av Meanbeam. Det är fullt möjligt att köpa lösa Meanbeam gavlar och lage sin egna forbro.
Jeg begynder også at mistænke den for at være "skiltetunet" og være et plagiat eller ligende... Ny bro kommer på, det tror jeg at jeg vil være mest tryk ved... Efter oplevelsen med og køre en bil på færgen med en bolt direkte i jorden... Jeg kan slet ikke beskrive lyden ;-(

aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) SorenJ Member
Gustavsen skrev:
Efter oplevelsen med og køre en bil på færgen med en bolt direkte i jorden... Jeg kan slet ikke beskrive lyden ;-(

Der er intet som lyden af en sænket bil ;)

Lidt skraaaaaaaaab kan man leve med, men når man rammer et brøndæksel med 70 km/t bliver man pludselig helt stille.
Ring: 28118212
(permalink) klokmose Member
SorenJ skrev:
Gustavsen skrev:
Efter oplevelsen med og køre en bil på færgen med en bolt direkte i jorden... Jeg kan slet ikke beskrive lyden ;-(

Der er intet som lyden af en sænket bil ;)

Lidt skraaaaaaaaab kan man leve med, men når man rammer et brøndæksel med 70 km/t bliver man pludselig helt stille.

Haha har lavet den samme, hvor kanten af rammehovdet lige får fat i brønddækslet.... Det er uhyggeligt og tror aldrig en bil er blevet hævet en cm så hurtigt.

Men ville også smide den forbro væk, tror du risikere at den revner ved siden af igen
Så skulle i nok prøve med en justeringsbolt direkte i jorden, op af en rampe til 2 sals højde, som består af elefantriste..... Herefter over dækket på færgen, METAL MOD METAL... :-) for ikke og tale om min sindstilstand, som mindst kan betegnes som "sundheds-skadende"

Ja, jeg tror ikke den bliver til noget igen, den nederste er helt i dele, og den anden gaber...

aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Rasser Member
Vi mangler er ny kategori i billedgalleriet der hedder "svensker-svejsninger".... Så kan billedet af din forbro ligge der sammen med billeder af de afskårne dele fra min karosse.

Men det er godt nok rystende dårligt lavet det der - et held det ikke skete på motorvejen med 120, så havde du jo ingen styring haft på bilen og var endt på hovedet i grøften.

Hvis det var mig havde jeg grebet knoglen og råbt lidt af ham svenskeren, han har jo risikeret dit liv og lemmer ved at lave det der dårlige arbejde. Det absolut mindste han kunne gøre var da at skaffe en ny sænkningsforbro til dig!
sweden_-_denmark_1.jpg
sweden_1.jpg

1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Rasser skrev:
Vi mangler er ny kategori i billedgalleriet der hedder "svensker-svejsninger".... Så kan billedet af din forbro ligge der sammen med billeder af de afskårne dele fra min karosse.

Men det er godt nok rystende dårligt lavet det der - et held det ikke skete på motorvejen med 120, så havde du jo ingen styring haft på bilen og var endt på hovedet i grøften.

Hvis det var mig havde jeg grebet knoglen og råbt lidt af ham svenskeren, han har jo risikeret dit liv og lemmer ved at lave det der dårlige arbejde. Det absolut mindste han kunne gøre var da at skaffe en ny sænkningsforbro til dig!

Jeg har overvejet og ringe til ham, men jeg tror ikke jeg gider besværet, da jeg selv skal falde til jorden igen bagefter...:-)

Jeg er med på et lille museum med svensker renoveringer, jeg bidrager gerne med en forbro, da det vist er det eneste den kan bruges til...

Jeg priser mig da også lykkelig for det ikke skete på vejen, det kunne havde været blevet til noget rigtig l...

Jeg må tilstå jeg ikke gik den 112% efter, da jeg mener der er stumper for det den kostede, skulle det vise sig og være en "rustbunke" under alt det rust der skal være..

aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) tom j Member
send da manden en venlig mail med lidt billeder, der er jo aldrig til at vide om manden ikke selv var klar over at det var en lorte forbro der sad på bilen... og så er der da en mulighed for at han vil betale lidt til en ny forbro.. det er da et forsøg værd at ordne det med en god tone...

Anonym skrev:
Forbro´n men den knäckta sänksatsen, är INTE en Meanbeam. Den kan måhända vara lagad m Meanbeam delar, men är inte byggd av Meanbeam. Det är fullt möjligt att köpa lösa Meanbeam gavlar och lage sin egna forbro.

Hmm... Kunne folk dog ikke give sig til kende, eller er jeg tilbage... Kan man se typen ud fra det ene billede, synes andre benytter sig af samme system, og synes også det ligner det foto fra Meanbugs... Eller !!!

aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) mathiasen Member
Bare få en smed til at smalle den endnu mere. Det er jo kun svejsningerne der der er flækket. Røret fejler højst sandsynligt ingenting.

Eller svejs den selv hvis du kan. Skil den ad i 6 dele og lav et line-up med vinkeljern, mål, hæft op, mål igen og svejs.

(permalink) Oldeschoolvw Member
Hej hej
Tråkig läsning, verkligt tråkig läsning. Den som skrev under "anonym" var inte jag, men jag tänkte skriva några rader här för att reda ut saker och ting, hoppas ni förstår svenska bättre än jag förstår danska.

Jag är den som tidigare byggt meanbeams, dessa framvagnar (forbro) är gjorda av ett helt rör, dvs inga skarvar på mitten.

Hursomhelst så bad en klubbkompis mig att korta hans framvagn för ca 3 år sedan, detta var innan jag byggt några MeanBeams. Jag hade dock köpt hem gavlar med malteserkors och passade då på att svetsa in dessa på denna framvagnen.
Den framvagn som nu olyckligtvis gått sönder är jag ansvarig för, jag inser mycket väl att det är ett dåligt svets-jobb som till stor del ligger bakom att den gick sönder. Jag har byggt flertalet framvagnar till både mina egna och andras bilar, men med denna har jag misslyckats med, jag måste ha haft en väldigt dålig dag.

Helt klart är att jag borde kunna gjort ett mycket bättre jobb på den framvagnen som sitter på bilen i denna tråd.
Oldeschoolvw skrev:
Hej hej
Tråkig läsning, verkligt tråkig läsning. Den som skrev under "anonym" var inte jag, men jag tänkte skriva några rader här för att reda ut saker och ting, hoppas ni förstår svenska bättre än jag förstår danska.

Jag är den som tidigare byggt meanbeams, dessa framvagnar (forbro) är gjorda av ett helt rör, dvs inga skarvar på mitten.

Hursomhelst så bad en klubbkompis mig att korta hans framvagn för ca 3 år sedan, detta var innan jag byggt några MeanBeams. Jag hade dock köpt hem gavlar med malteserkors och passade då på att svetsa in dessa på denna framvagnen.
Den framvagn som nu olyckligtvis gått sönder är jag ansvarig för, jag inser mycket väl att det är ett dåligt svets-jobb som till stor del ligger bakom att den gick sönder. Jag har byggt flertalet framvagnar till både mina egna och andras bilar, men med denna har jag misslyckats med, jag måste ha haft en väldigt dålig dag.

Helt klart är att jag borde kunna gjort ett mycket bättre jobb på den framvagnen som sitter på bilen i denna tråd.

aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Farmer Member
Erik.
Du er hvertfald steget 2 trin i min agtelse, når har "nuts" du vil stå frem og sige at det er dig der har haft en dårlig dag med den forbro. de fleste andre ville krybe i et musehul og lade stormen rinde ud.
T
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Jeg sad lige og bladede på http://www.meanbugs.com og faldt over et indlæg om afkortning af forbro.
Flot reparation til venstre i billedet.
Husk det nu, når I køber "fine" biler i Sverige.
Eller er det mig der ikke fatter en skid ? Laver svenskerne gas med os ? Er det sådan en slags "hadeside" ?
flot_rep.jpg

Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lange Member
Frank_Andersen skrev:
Jeg sad lige og bladede på http://www.meanbugs.com og faldt over et indlæg om afkortning af forbro.
Flot reparation til venstre i billedet.
Husk det nu, når I køber "fine" biler i Sverige.
Eller er det mig der ikke fatter en skid ? Laver svenskerne gas med os ? Er det sådan en slags "hadeside" ?

Syntes det ser værre ud med de svejsninger de justerbeslag er svejst i med, endnu engang koldsvejsninger...

Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Slot Member
Lange skrev:

Syntes det ser værre ud med de svejsninger de justerbeslag er svejst i med, endnu engang koldsvejsninger...

Hele indlægget:
http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=1991

..Noget reklamefremstød er det sku ikke..

Men respekt for at manden tager ansvaret.. (hvad det så end indebærer ?)
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) Widefive Member
Det finns ju många sätt att bygga en bil på, en del lägger timmar på att göra snygga lagningar, andra inte.

Ni bör nog vara försiktiga med att generalisera alla "Svenskbyggen" som dåligt byggda/lagade bilar. Då är ni ute på djupt vatten.....

Sedan är ju inte Meanbugs synonymt med Erik, det inlägget du visar bilden fra, är en helt annan person som visar hur HAN gjorde med sin framvagn.

De "stickys" som finnes på sidan är upplagda av folk ifrån hela sverige, en del snygga grejjor en del mindre snygga......

/M
(permalink) Frank_Andersen Member
Jeg er måske farvet lidt af at jeg stadig har en buggy i frisk erindring, som jeg lige har svejset på. En skam vi ikke gemte delene. Vi var nødt til at skifte det stykke af tunnelen hvor håndbremsegrebet sidder i. Det så ud som om det var blevet ramt af et tog der var kørt gennem tunnelen og jeg lyver ikke når jeg siger at rammehovedbunden var 8-10mm tyk af flere lag lapper.
Jeg har også været til VW-træf i Sverige gennem mange år og set venner og bekendtes "rustfrie fund" når de blev adskilte. Og det generelle indtryk har været det samme som vist på billederne i denne tråd. Men spartel og kit dækker meget skidt.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Widefive skrev:
Det finns ju många sätt att bygga en bil på, en del lägger timmar på att göra snygga lagningar, andra inte.

Ni bör nog vara försiktiga med att generalisera alla "Svenskbyggen" som dåligt byggda/lagade bilar. Då är ni ute på djupt vatten.....

Sedan är ju inte Meanbugs synonymt med Erik, det inlägget du visar bilden fra, är en helt annan person som visar hur HAN gjorde med sin framvagn.

De "stickys" som finnes på sidan är upplagda av folk ifrån hela sverige, en del snygga grejjor en del mindre snygga......

/M

Uanset om man bygger en snygg bil eller inte, så er det sikkerhet som gäller !!!

1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.