Tag den forbro, og kast den langt væk!! køb en ny!
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Scharling skrev:
Tag den forbro, og kast den langt væk!! køb en ny!
Gustavsen skrev:
Efter oplevelsen med og køre en bil på færgen med en bolt direkte i jorden... Jeg kan slet ikke beskrive lyden ;-(
SorenJ skrev:Gustavsen skrev:
Efter oplevelsen med og køre en bil på færgen med en bolt direkte i jorden... Jeg kan slet ikke beskrive lyden ;-(
Der er intet som lyden af en sænket bil ;)
Lidt skraaaaaaaaab kan man leve med, men når man rammer et brøndæksel med 70 km/t bliver man pludselig helt stille.
Rasser skrev:
Vi mangler er ny kategori i billedgalleriet der hedder "svensker-svejsninger".... Så kan billedet af din forbro ligge der sammen med billeder af de afskårne dele fra min karosse.
Men det er godt nok rystende dårligt lavet det der - et held det ikke skete på motorvejen med 120, så havde du jo ingen styring haft på bilen og var endt på hovedet i grøften.
Hvis det var mig havde jeg grebet knoglen og råbt lidt af ham svenskeren, han har jo risikeret dit liv og lemmer ved at lave det der dårlige arbejde. Det absolut mindste han kunne gøre var da at skaffe en ny sænkningsforbro til dig!
Anonym skrev:
Forbro´n men den knäckta sänksatsen, är INTE en Meanbeam. Den kan måhända vara lagad m Meanbeam delar, men är inte byggd av Meanbeam. Det är fullt möjligt att köpa lösa Meanbeam gavlar och lage sin egna forbro.
Oldeschoolvw skrev:
Hej hej
Tråkig läsning, verkligt tråkig läsning. Den som skrev under "anonym" var inte jag, men jag tänkte skriva några rader här för att reda ut saker och ting, hoppas ni förstår svenska bättre än jag förstår danska.
Jag är den som tidigare byggt meanbeams, dessa framvagnar (forbro) är gjorda av ett helt rör, dvs inga skarvar på mitten.
Hursomhelst så bad en klubbkompis mig att korta hans framvagn för ca 3 år sedan, detta var innan jag byggt några MeanBeams. Jag hade dock köpt hem gavlar med malteserkors och passade då på att svetsa in dessa på denna framvagnen.
Den framvagn som nu olyckligtvis gått sönder är jag ansvarig för, jag inser mycket väl att det är ett dåligt svets-jobb som till stor del ligger bakom att den gick sönder. Jag har byggt flertalet framvagnar till både mina egna och andras bilar, men med denna har jag misslyckats med, jag måste ha haft en väldigt dålig dag.
Helt klart är att jag borde kunna gjort ett mycket bättre jobb på den framvagnen som sitter på bilen i denna tråd.
Frank_Andersen skrev:
Jeg sad lige og bladede på http://www.meanbugs.com og faldt over et indlæg om afkortning af forbro.
Flot reparation til venstre i billedet.
Husk det nu, når I køber "fine" biler i Sverige.
Eller er det mig der ikke fatter en skid ? Laver svenskerne gas med os ? Er det sådan en slags "hadeside" ?
Lange skrev:
Syntes det ser værre ud med de svejsninger de justerbeslag er svejst i med, endnu engang koldsvejsninger...
Widefive skrev:
Det finns ju många sätt att bygga en bil på, en del lägger timmar på att göra snygga lagningar, andra inte.
Ni bör nog vara försiktiga med att generalisera alla "Svenskbyggen" som dåligt byggda/lagade bilar. Då är ni ute på djupt vatten.....
Sedan är ju inte Meanbugs synonymt med Erik, det inlägget du visar bilden fra, är en helt annan person som visar hur HAN gjorde med sin framvagn.
De "stickys" som finnes på sidan är upplagda av folk ifrån hela sverige, en del snygga grejjor en del mindre snygga......
/M