Hej forum.
Jeg er langt om længe gået igang med at renovere min gamle buggy, som har stået og samlet støv i en del år. For at den overhovedet kan være interessant, skal der jo være en motor, som fungerer. Dette er dog ikke lige tilfældet nu, da den mildest talt er en bunke skrot. Så nu har jeg bestemt mig for at skille den ad og starte fra begyndelsen.
Motoren er en type 1 (tror jeg det hedder) og har motornummer AR020979. Jeg ved ikke hvilken størrelse det er, men håber over vinteren at få den renoveret og gejlet op til en lille kraft-karl ;-)
Jeg er nu gået lidt i stå med at få den skilt helt ad. Svinghjulet er vist nok groet fast (læs: jeg kan ikke få det af), de små rør som holder fast på stemplerne sidder nu også godt og grundigt fast (og jeg kan ikke få dem banket ud) samt de gevindstænger, som sidder og holder cylinderne sidder sq også ret for godt fast. Som nogle måske kan se, er jeg ikke helt fortrolig med, hvad de enkelte dele hedder da jeg er nybegynder, men jeg håber at folk kan forstå hvad jeg mener.
Skulle der være nogen der har en gylden metode, eller måske en vejledning i, hvordan jeg får afmonteret disse dele?
Yderligere er blokken fedtet totalt ind i snavs og olie. Skulle der mon findes en smart metode til at få den rengjort på?.... Eller er det kun ægte kno-fedt der kan bruges her?
Mvh. og god aften...
Brygger
Jeg er langt om længe gået igang med at renovere min gamle buggy, som har stået og samlet støv i en del år. For at den overhovedet kan være interessant, skal der jo være en motor, som fungerer. Dette er dog ikke lige tilfældet nu, da den mildest talt er en bunke skrot. Så nu har jeg bestemt mig for at skille den ad og starte fra begyndelsen.
Motoren er en type 1 (tror jeg det hedder) og har motornummer AR020979. Jeg ved ikke hvilken størrelse det er, men håber over vinteren at få den renoveret og gejlet op til en lille kraft-karl ;-)
Jeg er nu gået lidt i stå med at få den skilt helt ad. Svinghjulet er vist nok groet fast (læs: jeg kan ikke få det af), de små rør som holder fast på stemplerne sidder nu også godt og grundigt fast (og jeg kan ikke få dem banket ud) samt de gevindstænger, som sidder og holder cylinderne sidder sq også ret for godt fast. Som nogle måske kan se, er jeg ikke helt fortrolig med, hvad de enkelte dele hedder da jeg er nybegynder, men jeg håber at folk kan forstå hvad jeg mener.
Skulle der være nogen der har en gylden metode, eller måske en vejledning i, hvordan jeg får afmonteret disse dele?
Yderligere er blokken fedtet totalt ind i snavs og olie. Skulle der mon findes en smart metode til at få den rengjort på?.... Eller er det kun ægte kno-fedt der kan bruges her?
Mvh. og god aften...
Brygger
-------------------------------------------
2880 Bagsværd...
2880 Bagsværd...