Hvis du vil have HELT styr på tændingen skal du ikke have en 100% mekanisk tænding som Zster skriver! Så har du ikke mulighed for at reducere advanceringen under tryk hvilket er det mest optimale.
Var det mig der skulle lave det og absolut skulle køre med en karburator ville jeg vælge at sætte MegaJolt tænding på. ( http://www.autosportlabs.net/Megajolt_Lite_Jr. ...der skal sættes et punktum efter linket før det virker)
Så har du mulighed for at styrer din tænding både on- og off boost som klart giver et bedre resultat.
Problemet med KUN at bruge mekanisk advancering er at, for at undgå tændingsbanken under tryk bliver man nødt til at reducere maks. advanceringen hvilket så bevirker at når motoren kører uden tryk og ved lavere omdrejninger så får motoren for lidt fortænding og bliver død og sløv. Husk på at du under normal kørsel kører det meste af tiden off boost og derfor får en død og sløv motor det meste af tiden.
Få styr på tændingen for at få motoren til at køre ordenligt off-boost og undgå tændingsbanken on-boost. Dette kan kun lade sig gøre ved at have både mekanisk- OG trykstyret advancering. Rent mekanisk advancering skal nok kunne køre men er i mine øjne et dårligt kompromis hvor man snyder sig selv for at udnytte motorens potentiale ordenligt.
Jeg tror du vil have RIGTIG stor glæde af at købe og læse bogen "Forced Induction Performance Tuning A Practical Guide to Supercharging and Turbocharging"( http://www.amazon.com/Induction-Performance-Practical-Supercharging-Turbocharging/dp/1859606911 )
Den regnes af mange for bibelen indenfor trykladning og forklarer alt det grundlæggende om trykladning og giver en masse gode råd så du ikke starter med at begå alle de klassiske fejl. Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men hvis det er i nærheden af Aalborg må du gerne komme og låne den af mig hvis det er.
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com