KNOFEDT! ;0) jeg poler dem ikke jeg sliber dem forsigtigt så det overskydne svejsetråd blir slebet af..
KNOFEDT! ;0) jeg poler dem ikke jeg sliber dem forsigtigt så det overskydne svejsetråd blir slebet af..
Anders ... ny mobil her, mistede alle numre ..
sender du lige jeres ?
Thank you
See you
Så er der snart ikke langt igen. er ved at bore div huller og sætte popmøtriker i osv, der er lidt slibe arbejder og et par svejsninger der skal gås efter,og så er den snart klar til at komme til sandblæseren igen. så skal den lige grov rettes en sidste gang med hammeren, også skal den grundes, primes, há gummihud i bund og hulrum, så skal den smides på bunden, og så kan det store spartel arbejde begynde!
Hej... er du karrosserismed? jeg har fulgt dit projekt og hatten af for dit gåpåmod og din arbejdsindsats! MEN du har altså lavet noget ting, som jeg ikke lige forstår! det sidste er det du lige har lagt på! hvorfor falser du kanten på den måde? du vil få kondensvand i din samling! derfor gør man ikke det på den måde. lav i stedet kant til kant der, det er også nemmere at rette igen. så kan du ligge ligt tin på bagefter og lukke det 100%.
Desuden har man altid døren monteret inden man svejser ved eller på en forskærm for at være 100% sikker på tilpasningen!
dette er ment som råd og muligheder for at gør dit arbejde nemmere i sidste ende og ikke kritik!
er blot nysgerrrig!
mvh jesper
HeY Jesper. jeg er rustfri kleinsmed, er bedre med et tig-værk end et mag-værk. jeg har haft døren oppe hver gang jeg har lavet noget i nærheden af den,(har jeg gjort hver gang siden du sidst rådet mig til det første gang ;0), har bare ikke billeder af det) Det først jeg laved på den på venstre forskræm da jeg startet laved jeg kant-kant uden og false det, men så kom der et af de "kloge hoved" uden fra den gård hvor jeg går og laver den og sage af jeg skulle false alle kanter og det ville være nemmere og lave, og jeg sage osse som dig at det ville da være et sted der kom rust, men så fik jeg afvide det skulle da bare siles og så godt med gummi hud og det var sådan profferne gjorde, så jeg lystred bare ;0) planen er den skal ha tin i, det for jeg sand blæseren til skal jeg sgu ikke rode mig ud i, så det betaler jeg mig fra..
Der skal osse gummihud i hul-rummne tro du så ikke det er ok? eller skal jeg lave det om? vil rigtig gerne ha nogle råd med hvis du har nogle?
Hej...
jamen skal høre meget får ørene falder af : )
sealingen er nødvendig og god, det samme er gummihud dækker meget skidt : )
Nej det skal nok holde, men du ved, når man nu er igang, så kan man ligeså godt lave det rigtigt! Du ved det til en anden gang : )
jesper
Hej,
Nu er jeg nød til at spørge om hvad gummihud er? Jeg gik og troede at gummihud er den populære betegnelse for stenslagsbeskyttelse, men det giver jo ikke mening at sprøjte det ind i hulrum :-)
Er det osse. men man kan osse få noget til hulrum, hvilket i følge rygtet osse skulle lyddæmpe en smule, ved jeg ikke om jeg skal tro på men jeg kan jo ligeså godt prøve nu når den er så splittet som den er.
Uanset hvad du sprøjter ind i hulrummene, så ville jeg slutte af med en ORDENTLIG omgang lys tectyl/pava eller hvad man nu kalder det inde i hulrummene. Hvis du sprøjter rigeligt ind, så er der også en god chance for at det kan løb ned i falsen og lukke den helt til med klister (løber jo samme vej som kondensvandet kommer til). Bare giv den rigeligt så det sejler ud af alle drænhuller bagefter. Det er så tyndt at det nemt løber ind i samlinger osv. - det gør body/gummihud/stenslagsbeskyttelse eller hvad man nu kalder det, ikke lige så nemt.
hey tig master ;)
dennis har lige fået sin tilbage fra maleren
og den har fået stenslagsbeskyttelse indvendigt i skærmene og det lyddæmper MEGET
kom ud og kig den er sgu blevet flot
sweet! kigger ud!
så er der lavet lidt. bilen er kommet ned fra stativet, jeg går og roder med tilpasningen af klapper osv, bla forklappen som var skæv! (tydeligt og se på de første billedere hvor bilen er samlet) jeg har også fået lagt tin i alle samlingerne og bilen er ved at være klar til at komme til maler og blive grundet. efter den er grundet skal den ha´ sit gummi hud i hjulkasser,motorrum og baggagerum, så skal den samles med bunden, og SÅ.... kan det STORE spartle arbejde begynde! billeder kommer senere.
Du har tænkt dig at seale alle samlinger før den for gummihud right?
Hej
Det ser godt ud, og ja, der er meget spartel arbejde på sådan en VW Karmann Ghia. Det oplevede jeg selv med min egen. Det har ikke været verdens mest rette bil da den var ny heller tror jeg ikke.
Hilsen Steven.
så er den næsten færdig, mangler lige og få løfted den over og få mærket/lavet monterings huller den kan blive skruet fast på bunden, når det er gjort, skal den afsted til maler og blive grundet og så hjem og blive skruet på bunden så den kan blive spartlet. jeg har fået lagt det sidste tin i, den skal stadig rettes efter men har fået taget det værste. bagruden er osse blivet sat "rigtigt" fast og derefter blivet tin´et.
Jeg har lige et par spørgsmål ang tin.
1. Bruger du noget tin pasta til at smørre på først til at få tinnet til at binde ?
2. Hvor har du købt dit tin henne ?
3. Hvor groft sliber du tinet efter følgene ?
Hvis svarende står igennem projektet så bare kald mig dovnen, kiggede mest på billederne.
Mvh Morten.
det ser super ud min ven kommer du lige ud og besøger os i weekenden
Klap klap klap klap!
Lige lidt ros for at du redder en bil der ikke er mange tilbage af.
Cool at du ikke bare giver op på grund af rust.
G.