Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Low an slow.

Tags:

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 15 years siden | | | |

KNOFEDT! ;0) jeg poler dem ikke jeg sliber dem forsigtigt så det overskydne svejsetråd blir slebet af..

(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Anders ... ny mobil her, mistede alle numre ..
sender du lige jeres ?
Thank you
See you

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så er der snart ikke langt igen. er ved at bore div huller og sætte popmøtriker i osv, der er lidt slibe arbejder og et par svejsninger der skal gås efter,og så er den snart klar til at komme til sandblæseren igen. så skal den lige grov rettes en sidste gang med hammeren, også skal den grundes, primes, há gummihud i bund og hulrum, så skal den smides på bunden, og så kan det store spartel arbejde begynde!

nsten frdig 047.jpg
nsten frdig 046.jpg
nsten frdig 048.jpg
nsten frdig 049.jpg
nsten frdig 050.jpg
nsten frdig 043.jpg
nsten frdig 044.jpg
nsten frdig 045.jpg
nsten frdig 051.jpg
nsten frdig 053.jpg

(permalink) Jespervang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej... er du karrosserismed? jeg har fulgt dit projekt og hatten af for dit gåpåmod og din arbejdsindsats! MEN du har altså lavet noget ting, som jeg ikke lige forstår! det sidste er det du lige har lagt på! hvorfor falser du kanten på den måde? du vil få kondensvand i din samling! derfor gør man ikke det på den måde. lav i stedet kant til kant der, det er også nemmere at rette igen. så kan du ligge ligt tin på bagefter og lukke det 100%.

Desuden har man altid døren monteret inden man svejser ved eller på en forskærm for at være 100% sikker på tilpasningen!

dette er ment som råd og muligheder for at gør dit arbejde nemmere i sidste ende og ikke kritik!

er blot nysgerrrig!

mvh jesper

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 15 years siden | | | |

HeY Jesper. jeg er rustfri kleinsmed, er bedre med et tig-værk end et mag-værk. jeg har haft døren oppe hver gang jeg har lavet noget i nærheden af den,(har jeg gjort hver gang siden du sidst rådet mig til det første gang ;0), har bare ikke billeder af det) Det først jeg laved på den på venstre forskræm da jeg startet laved jeg kant-kant uden og false det, men så kom der et af de "kloge hoved" uden fra den gård hvor jeg går og laver den og sage af jeg skulle false alle kanter og det ville være nemmere og lave, og jeg sage osse som dig at det ville da være et sted der kom rust, men så fik jeg afvide det skulle da bare siles og så godt med gummi hud og det var sådan profferne gjorde, så jeg lystred bare ;0) planen er den skal ha tin i, det for jeg sand blæseren til skal jeg sgu ikke rode mig ud i, så det betaler jeg mig fra..

Der skal osse gummihud i hul-rummne tro du så ikke det er ok? eller skal jeg lave det om? vil rigtig gerne ha nogle råd med hvis du har nogle?

(permalink) Jespervang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej...

jamen skal høre meget får ørene falder af : )

sealingen er nødvendig og god, det samme er gummihud dækker meget skidt : )

Nej det skal nok holde, men du ved, når man nu er igang, så kan man ligeså godt lave det rigtigt! Du ved det til en anden gang : )

jesper

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej,

Nu er jeg nød til at spørge om hvad gummihud er? Jeg gik og troede at gummihud er den populære betegnelse for stenslagsbeskyttelse, men det giver jo ikke mening at sprøjte det ind i hulrum :-)

-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er det osse. men man kan osse få noget til hulrum, hvilket i følge rygtet osse skulle lyddæmpe en smule, ved jeg ikke om jeg skal tro på men jeg kan jo ligeså godt prøve nu når den er så splittet som den er.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Uanset hvad du sprøjter ind i hulrummene, så ville jeg slutte af med en ORDENTLIG omgang lys tectyl/pava eller hvad man nu kalder det inde i hulrummene. Hvis du sprøjter rigeligt ind, så er der også en god chance for at det kan løb ned i falsen og lukke den helt til med klister (løber jo samme vej som kondensvandet kommer til). Bare giv den rigeligt så det sejler ud af alle drænhuller bagefter. Det er så tyndt at det nemt løber ind i samlinger osv. - det gør body/gummihud/stenslagsbeskyttelse eller hvad man nu kalder det, ikke lige så nemt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Søren Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hey tig master ;)
dennis har lige fået sin tilbage fra maleren
og den har fået stenslagsbeskyttelse indvendigt i skærmene og det lyddæmper MEGET
kom ud og kig den er sgu blevet flot

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Dennis Member
Skrev for 15 years siden | | | |

her er lige et billede TIG MASTER NYBOE :O)

maler 006.jpg

-------------------------------------------
Tlf 60617285
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 15 years siden | | | |

sweet! kigger ud!

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 15 years siden | | | |

så er der lavet lidt. bilen er kommet ned fra stativet, jeg går og roder med tilpasningen af klapper osv, bla forklappen som var skæv! (tydeligt og se på de første billedere hvor bilen er samlet) jeg har også fået lagt tin i alle samlingerne og bilen er ved at være klar til at komme til maler og blive grundet. efter den er grundet skal den ha´ sit gummi hud i hjulkasser,motorrum og baggagerum, så skal den samles med bunden, og SÅ.... kan det STORE spartle arbejde begynde! billeder kommer senere.

(permalink) Teis Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du har tænkt dig at seale alle samlinger før den for gummihud right?

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jo selvfølgerlig!

tilpas 017.jpg
tilpas 023.jpg
tilpas 027.jpg
tilpas 029.jpg
tilpas 033.jpg
tilpas 036.jpg
tilpas 026.jpg

(permalink) Steven Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Det ser godt ud, og ja, der er meget spartel arbejde på sådan en VW Karmann Ghia. Det oplevede jeg selv med min egen. Det har ikke været verdens mest rette bil da den var ny heller tror jeg ikke.

Hilsen Steven.

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 15 years siden | | | |

så er den næsten færdig, mangler lige og få løfted den over og få mærket/lavet monterings huller den kan blive skruet fast på bunden, når det er gjort, skal den afsted til maler og blive grundet og så hjem og blive skruet på bunden så den kan blive spartlet. jeg har fået lagt det sidste tin i, den skal stadig rettes efter men har fået taget det værste. bagruden er osse blivet sat "rigtigt" fast og derefter blivet tin´et.

decfrdig 025.jpg
decfrdig 026.jpg
decfrdig 027.jpg
decfrdig 029.jpg
decfrdig 033.jpg

(permalink) MortenMadsenVw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har lige et par spørgsmål ang tin.

1. Bruger du noget tin pasta til at smørre på først til at få tinnet til at binde ?

2. Hvor har du købt dit tin henne ?

3. Hvor groft sliber du tinet efter følgene ?

Hvis svarende står igennem projektet så bare kald mig dovnen, kiggede mest på billederne.

Mvh Morten.

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tinet kommer fra skufferne og merkonomen, jeg har bruget "berafix" mener jeg det hedder. eller loddefedt tror jeg osse det hedder, jeg sliber det først med en grovfil og derefter retter jeg efter med korn 80.

912 047.jpg
912 048.jpg
912 049.jpg
912 053.jpg
912 051.jpg
912 052.jpg
912 049.jpg
912 055.jpg
912 056.jpg

(permalink) Dennis Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det ser super ud min ven kommer du lige ud og besøger os i weekenden

-------------------------------------------
Tlf 60617285
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 15 years siden | | | |

så har jeg lavet lidt igen, efter jeg havde rykket gearstangen tilbage, det så lidt åndsvagt ud at den sad så tæt på håndbremsen, så den blev også rykket tilbage!

billede0145.jpg
billede0146.jpg
billede0147.jpg
billede0148.jpg
billede0149.jpg

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 14 years siden | | | |

så har den været hos maler og fået en epoxy grunder så alm seeler så sprøjte seeler og tilsidst gummihud, nu skal bund og karros samles og så igang med at spartle.

maler 048.jpg
maler 051.jpg
maler 058.jpg
maler 059.jpg
maler 062.jpg
maler 066.jpg
maler 067.jpg
maler 069.jpg
maler 070.jpg
maler 074.jpg
maler 075.jpg
maler 076.jpg
maler 078.jpg
maler 079.jpg
maler 080.jpg

(permalink) Teis Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Klap klap klap klap!

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 14 years siden | | | |

så fik jeg sat karros og bunden sammen og jeg er gået igang med at prøve montere div ting så den er klar til spartling. døre og bagklap har lidt tilpassning men det skal nok komme til at passe.

billede0212.jpg
billede0214.jpg
billede0215.jpg
billede0217.jpg
billede0220.jpg
billede0221.jpg
billede0223.jpg
billede0224.jpg
billede0225.jpg
billede0226.jpg

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lige lidt ros for at du redder en bil der ikke er mange tilbage af.
Cool at du ikke bare giver op på grund af rust.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply »

You must log in to post.