Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dyno-day

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fridolin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
JPM Dyno-day Helsingborg, der var nogle fine biler på "rullen" , godt vejr mange folk fra Sverige, Norge, Danmark, Tyskland og Grækenland!!....
Johannes havde udviklet en 1 cylindret VW motor just for fun.!!,
Billede_001.jpg
Billede_016.jpg
Billede_014.jpg

-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) Hagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeps det var en dejlig dag...

Henrik Hagen
-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Elnef Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hva er det for en "mager" rapport ??? :-)
Jeg vil have nogle tal fra rullen :-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Elnef skrev:
Hva er det for en "mager" rapport ??? :-)
Jeg vil have nogle tal fra rullen :-)



Enig-Tal og data fra rullen, Tak.
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Hagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jamen det skal jeg så prøve på...

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

Ja, det var en god dag :-) Og vi var endda ikke med om aftenen. Hvem af danskerne var egentlig det?

Nå, men derudover synes jeg lige, at det skal nævnes, at Johannes holdt et lille foredrag om hans nye udstyr/legetøj, som helt sikkert hører hjemme i high tech- kategorien:

http://www.youtube.com/watch?v=TFi3KLU6pfQ&feature=related

Nu er det ikke en af hans videoer, men en tilsvarende jeg fandt. Ud over at JP har brugt gevaldigt mange timer foran flow-bænken gennem tiden, så er han gået skridtet videre med "wet-flow", for at teste hvad der egengtlig sker med blandingen, når den kommer ind gennem ventilsædet -> kammeret -> cylinderen.

Det var interessante sager..! Det kan godt være, at det ikke er nogen ny opfindelse, men mig bekendt, så må han da være en af de første, som bruger det på luftkølede vw-toppe?

Vi så ikke en demonstration live, da setup'et kræver, at lyset skal slukkes, og der skal benyttes "dark light" for at kunne se den fluoreserende væske, som tilsættes luftstrømmen. Så Johannes havde optaget en sekvens på video, som der så kunne forklares ud fra. Det pågældende forbrændingskammer var fra et af hans egne race-toppe, hvor han havde undret sig over, at motoren skulle have en del ekstra fortænding, for at yde det den burde. Efter at have wet-flow testet toppen, fremgik det, at en del af blandingen fortættede omkring tændrøret, og lavede en lille "pøl". Dermed startede forbrændingen med et vådt (afkølet?) tændrør, og med en del af blandingen dårligt forstøvet, som derfor krævede længere tid om at forløbe <=> alt for meget fortænding. Konsekvensen var at svejse noget ekstra materiale ind i kammeret, som så kunne ændre hvirvelstrømmen i kammeret, og dermed udgå fortætning af blandingen.

Men som garage-tuner har man jo ikke en jordisk chance for at teste disse ting, men det er da cool, at der er folk, som bringer Nascar-udvikling ind vores vw-verden :-)

Derudover lige et par billeder fra dagen:



DSC01403.jpg
DSC01407.jpg
DSC01412.jpg
DSC01393.jpg

(permalink) Raaen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Type 3 turbo, 343 hk, og 506nm.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Raaen skrev:
Type 3 turbo, 343 hk, og 506nm.


Ja den lød ganske frisk. Vil du afsløre lidt specs? Det lød som wasserboxer - er det korrekt?


/Peter

(permalink) Raaen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
PH1303 skrev:
Raaen skrev:
Type 3 turbo, 343 hk, og 506nm.


Ja den lød ganske frisk. Vil du afsløre lidt specs? Det lød som wasserboxer - er det korrekt?


/Peter


det er ikke bilen min, det er en wbx. ja.
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 16 years siden | | | |
PH1303 skrev:
Raaen skrev:
Type 3 turbo, 343 hk, og 506nm.


Ja den lød ganske frisk. Vil du afsløre lidt specs? Det lød som wasserboxer - er det korrekt?


/Peter



Du kan læse om den her: http://www.shoptalkforums.net/viewtopic.php?t=113706&postdays=0&postorder=asc&start=30

/Mads

Reply

You must log in to post.