Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad er det på karburatoren?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ok, billedet er ikke det bedste, men kendere kan nok genkende det alligevel. Hvad gør den slangestump der? Og kan den være årsag til falsk luft?
Har kigget i min "repair manual", men kunne ikke finde svaret.

Tak
Søren
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Her er noget, der ligner... Har ikke bilen inden for rækkevidde i aften.
870980437_0773325e59.jpg

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Søren,

Jeg vil godt komme med et bud uden billed - det er vacumslangen(stumpen) til din tændingsavancering ;o)

Hvordan gik det med dette?

http://vwnettet.dk/forum/topic/433617

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Torben, det gik sådan, at jeg fjernede afstandsstykkerne, som du foreslog. Jeg rettede metallet, der holder chokeren (det var blevet bøjet lidt i hjørnerne, formentlig fordi jeg havde strammet for hårdt), og det gav et ekstra trin på "trappen, så den nu stopper på nederste trin - den skal helt ned på det rundede stykker under sidste trin, ikke?
Afstandsmærket er placeret rigigt.
Den er også holdt op med at dø under opbremsning.

Så langt så godt, men da det ikke var helt perfekt, begyndte jeg at overveje muligheden for falsk luft, som det også blev foreslået i min gamle tråd. Manifolden er ikke gennemtæret og jeg har strammet skruerne ml karb og manifold efter, så det burde være tæt. Derefter var det, at jeg begyndte at undre mig over den slangestump med en skrue i enden, der sidder og stritter.. På billedet ovenfor er der en slange, der rent faktisk fører videre end til en skrue proppet i for enden af 10 cm slange.

Så alt i alt har jeg prøvet en del, men med et skridt frem og et nyt tilbage som resultat - men det er charmen ved det, har jeg hørt :-)

Tak for svaret
Søren
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Sean Crap]Hej Torben, det gik sådan, at jeg fjernede afstandsstykkerne, som du foreslog. Jeg rettede metallet, der holder chokeren (det var blevet bøjet lidt i hjørnerne, formentlig fordi jeg havde strammet for hårdt), og det gav et ekstra trin på "trappen, så den nu stopper på nederste trin - den skal helt ned på det rundede stykker under sidste trin, ikke?
Afstandsmærket er placeret rigigt.
Den er også holdt op med at dø under opbremsning.

Så langt så godt, men da det ikke var helt perfekt, begyndte jeg at overveje muligheden for falsk luft, som det også blev foreslået i min gamle tråd. Manifolden er ikke gennemtæret og jeg har strammet skruerne ml karb og manifold efter, så det burde være tæt. Derefter var det, at jeg begyndte at undre mig over den slangestump med en skrue i enden, der sidder og stritter.. På billedet ovenfor er der en slange, der rent faktisk fører videre end til en skrue proppet i for enden af 10 cm slange.

Så alt i alt har jeg prøvet en del, men med et skridt frem og et nyt tilbage som resultat - men det er charmen ved det, har jeg hørt :-)

Tak for svaret

Søren

Hej igen,

Nå, nu kom der et billed og hvis jeg forstår dig ret er slangestumpen (hvor der sidder et rør i) forbundet som det skal til din vacumdåse. Det ser helt normal ud (hvis den sidder på studsen på karburatoren). Du kan evt. kontrollere om avanceringen fungerer ved at tage slangen af ved karburatoren og suge i den. Så skal tomgangen stige og omdrejningerne skal være det samme når du 'holder tungen på enden af slangen.' Gør den det?

Mht. chokerfunktionen så prøv at løsne de tidligere omtalte 3 skruer en smule og dreje låget ind til tappen rammen under det nederst 'trappetrin' når motoren er varm. Vent til motoren er kold og aktiver armen. Så skal den gerne ramme 2-3 trip oppe af 'trappen'. Gør den det?

Hilsen
Torben


-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Charmen er sku ikke at det ikke virker. Charmen er at den er gammel og stadig kører godt. Men det ved jeg godt at mange tror den ikke kan, og aldrig har kunnet :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.