Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp til problem med lade system

Tags:
No tags yet.

(permalink) storm4710 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
her for et par dage siden lagde jeg mærke til min ladelampe lyste når motoren var kold
mere specifikt også at den lyste kraftigere jo højrere omdrejningerne kom op

så i går begyndte den at lyse for alt kraft

Nogen ideer til hvad det er

det er en 1302 med en 1500 med dynamo

kulene blev købt for cirka 3 uger siden
dynamoen blev skiftet ud me en anden i lørdags
Da den havde gjort det samme

Venlig Hilsen
Martin Hansen
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det kan være en sikring der er dårlig forbindelse i.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har du renset din sikringsholder med WD-40 og en messingbørste og skiftet alle sikringerne og spøjtet tynd rustbeskyttelse på dem ?

Når du har gjort det, så rydder du op efter tidligere ejeres stereoanlæg og hvad ved jeg. Altså så bilens ledningsnet ligner det originale.
Så udskifte du laderelæet med et NYT, ikke et brugt.

Derefter kan man gribe til at skifte dynamo.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) storm4710 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det virker som om at dynamoen bliver virkelig meget varm
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Hej Martin,

Hvor lang tid har dynamoen ligget stille? Den kan nemlig have mistet sin magnetisme, men prøv at måle mellem D+ og stel på dynamoen. Ved ca 2000 omdr/min skal du måle ca. 15 volt. Prøv også at afmontere begge ledninger på dynamoen, så skal du kunne måle ca. 2 volt mellem D+ og stel ved 2000 omd/min. Lad os høre hvad du måler.

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com

Reply

You must log in to post.