eje skrev:
Rasser skrev:
eje skrev:
Rasser skrev:
eje skrev:
[quote=Split 261 ]SorenJ skrev:
[quote=Split 261 ]Der er kun 40% afgift på veteranbiler i original stand.
Det er forkert.
det er 40% af nyprisen uden afgift danner beregningsgrundlaget for udregningen af afgiften. (Det afløser den tidligere vurdering). Afgiften beregnes så ganske som normalt, men blot med de 40% som udgangspunkt.
Ja Søren det var også det jeg skrev, jeg fik bare ikke skrevet det var 40% af nyprisen uden afgift, men er bilen i seriøs god stand, kan de vurdere den til 40% af nyprisen incl afgift. Men aldrig højere.
Split
Hejsan,
Kan berette at beregningsmetoden er korrekt... desværre
Havde min bus hos afgiftsmanden i går og måtte bøde en del mere i afgift end jeg lige havde regnet med.
Nypris i 1973 var 28.000 kr, så derfor.
28000x0,40 = 11200 kr
11200x1,05 = 11760 kr
Godt nok rundede de ned til 11760.. men stadigvæk rimeligt dyrt synes jeg.
Til gengæld er der med de nye regler ikke rigtigt grund til at klage, da afgiften ikke fastsættes på baggrund af en vurdering af bilens værdi. Dog skal man selvfølgelig klage hvis man er uenig i nyprisen..
ejvind her
Var din bus over 35 år ?
Ja den blev godkendt som veteran fra d. 1/7 i år.. så 35 år og et par måneder
Det lyder da vildt dyrt!!
Nu siger du "nye regler" - hvor nyt er det med 40% af nyprisen (uden afgift) som BEREGNINGSGRUNDLAG, og så derefter 105%/6200 og 180%/resten af beregningsgrundlaget = endelig afgift ?
Damen hos Told&Skat sagde at den beregningsmetode, hvormed min afgift er beregnet, er trådt i kraft pr. 1 april i år.
Jeg fik også oplyst afgiften på en '72 bus som blev registreret i 2007... 5250 kr efter den gamle beregningsmetode, så derfor var jeg ret overrasket over min afgift.
beregningsmetoden er som tidligere beskrevet: (nypris u. afgift)x0,40x1,05
Det kunne da være man skulle grave lidt mere i dette hos Told og skat?
Ja jeg regner også med at skulle betale de 5250 på min bus, men nu bliver jeg da pludselig nervøs for at det er steget til over det dobbelte ?????? tror du ikke de har beregnet din uden at tage hensyn til den er veteran ?