Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvilken knast til en 1600 motor, den skal peppes lidt...

Tags:
No tags yet.

(permalink) curthhansen (kbh-2800) Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hey..

kunne godt tænke mig at peppe min 1600 motor, tænkte om der var en speciel knast der var bedst til lige det.. motoren er pt en 1600 med 009 fordeler og ekstra olie sump.. så regner med et par knaster og noget kaburator værk...

ses curth
26172817
-------------------------------------------

tlf: 26172817
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Til gadebrug:

2 karburatorer max 284 grader. Gerne mindre men pas på løftet på de amerikanske, de er hårde, meget hårde ved løfterboringer. Jeg har set Engle W100 ødelægge en blok på 14 dage.

4 karburatorer max 310 grader. Typisk 294-296 grader

Det er den korte udgave. Der er kommet så mange spændende knastaksler de senere år, så kig dig lidt omkring og tænk dig godt om.
Måske det var bedre at lave en 1776cc "std" motor med to karburatorer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.