Min bil er lige blevet kasseret til syn pga for højt CO-tal.
Motoren er en std 1600 med kadroner (tomgangsdyser 55), 050 strømfordeler, 4-1 udstødning (ahnendorp)og et kompressionsforhold på 8.4:1
Første gang lød tallet på 7.6%
-OK, det gik nok lidt fed, og med en gammel træt tændspole, det må kunne klares med fintuning og nye stumper
Blandingsskruerne blev (igen-igen) stillet til "den dør, og så ud i små portioner til omdr ikke stiger". Jeg kan ikke ramme blandingsskruerne uden at tage luftfiltrene af, og jeg er klar over at dette har en effekt, men hvor meget betyder det for tomgangs-CO-måling)?
Nye tændrør (0.8 mm gnistgab), ny tændspole (flammekaster) og en ignitor har givet markant bedre tomgang, så det var lidt skuffende at se dagens CO-måling give tallet 6.5%
Ventilerne står som de skal, og målingerne er lavet på varm motor.
Tændingen står ca 10° før top. Vil det have en effekt at ændre tændingstidspunktet?
Hvad kan jeg ellers (ud over at skifte tomgangsdyser) gøre for at få den til at gå mere magert?
Mvh
AndersHH
Motoren er en std 1600 med kadroner (tomgangsdyser 55), 050 strømfordeler, 4-1 udstødning (ahnendorp)og et kompressionsforhold på 8.4:1
Første gang lød tallet på 7.6%
-OK, det gik nok lidt fed, og med en gammel træt tændspole, det må kunne klares med fintuning og nye stumper
Blandingsskruerne blev (igen-igen) stillet til "den dør, og så ud i små portioner til omdr ikke stiger". Jeg kan ikke ramme blandingsskruerne uden at tage luftfiltrene af, og jeg er klar over at dette har en effekt, men hvor meget betyder det for tomgangs-CO-måling)?
Nye tændrør (0.8 mm gnistgab), ny tændspole (flammekaster) og en ignitor har givet markant bedre tomgang, så det var lidt skuffende at se dagens CO-måling give tallet 6.5%
Ventilerne står som de skal, og målingerne er lavet på varm motor.
Tændingen står ca 10° før top. Vil det have en effekt at ændre tændingstidspunktet?
Hvad kan jeg ellers (ud over at skifte tomgangsdyser) gøre for at få den til at gå mere magert?
Mvh
AndersHH
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com