Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor bliver for varm

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvad er der galt.....

Jeg har en 1600 motor i min bus 1977.

Jeg har skiftet cylinder / stempler / topstykker..... og selvfølglig alt til tændingen.

Jeg har stillet platiner / fortænding / ventiler ( 0,15 kold motor ) co2 skruen 3,5 omgange.

NU er problemet at den bliver for varm og den til sidst mister pusten... og stemplerne klemmer.

Hvad Fanden ER der galt......... Jeg forstår det IKKE :-((

Jan.


(permalink) Janwestend Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Kom med et godt svar hurtigt.. Jeg holder i Rørvig.. og skal have den til at køre til kbh igen :-)

Jan
(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |
kan det mon være en def oliepumpe
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hvis du er sikker på du har stillet din tænding korrekt - så ville
jeg ringe efter Falck og få den bugseret hjem - skille motoren ad og
se hvad der var galt ....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Janwestend Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Oliepumpen.... hvordan kan jeg se om den laver et godt tryk ?

Jeg har lige skilt motoren ad for at sætte cylinder på... og kun kørt ca 400 km. Inden jeg kørte her op
målte jeg kompresionen den var fin på alle cylinder. og tændingen er stillet af bug service.

Kan det være at ventilerne er stillet for stramt.

Jan


(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Huskede du at montere alt køleblik (også "glemmeplader" mellem cylindre og stødstangsrør), og er thermostat monteret korrekt, kan luften komme uhindret til bag ved blæserhuset, slutter alle gummipakninger tæt i motorrummet ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |
tændingen...er fjederen der trækker avanceringen tilbage i strømfordeleren hoppet af/knækket??? eller måske den bare har forstillet sig. De gør vw jo....og specielt hvis man ikke har spændt klemmen der holder strømfordeleren ordentligt :-)

termostaten????
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Janwestend Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja... Jeg har husket alt køleblik... luften kommer fint ind bag blæsehuset... nye gummipakninger i motorrummet har jeg monteret... Men måske thermostaten.. kan man komme til den når motoren er i. og hvor sidder DEN ?

Jan.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Janwestend skrev:
Ja... Jeg har husket alt køleblik... luften kommer fint ind bag blæsehuset... nye gummipakninger i motorrummet har jeg monteret... Men måske thermostaten.. kan man komme til den når motoren er i. og hvor sidder DEN ?

Jan.



lige under stødstangsrørene ved topstykket i højre side...
den bøhøver ikke at virke ved sommerkørsel - men det ER en betingelse
at den åbner blæseskjoldene HELT op
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) dan1277 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
isolering bag blæsehus løs og bliver suget ind. og stopper for indsugning
-------------------------------------------
51924786
(permalink) Janwestend Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nej.. der er ikke isolering bag blæsehuset... kun en jernplade in til benzin tanken.. så der er luft nok

Der er ikke nogen thermostat.. og pind op til blæseskjoldene... måske står de to blæse klappper ikke helt åbne.

Kan man komme til dem uden at tage motoren ud..?

Jan
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Jan

Når du har fjernet køleblikket under termostaten, kan du med en 13 stjernenøgle fjene beslaget til termostaten. Herefter kan du ved ved at trække ned i termostaten mærke om spjældene lukker. Når slipper termostaten skal spjældene ved hjælp af fjederen af selv åbne igen. Beslaget til termostaten justere man således at spjældene netop kan åbne helt, herefter trækker du termostaten ned og monterer den nederste bolt i termostaten.

m.v.h.
Villy
-------------------------------------------
99557244
(permalink) Janwestend Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak Villy...

Da jeg monteret blæsehuset.. Var der ikke nogen thermostat på motoren... Jeg satte bare blæsehuset på.
Så måske begge spjæld er lukket ! så den bliver varm.

Jan.
(permalink) Janwestend Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Kan man åbne dem.. uden at tage motoren UD ???
Jan
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja det kan man - passer dit blæserhus til din årgang - sidder der en forbindelses
stang på bagsiden af blæser huset med en fjeder på - den kan du bare rykke i ...

men har du et eller andet ukorrekt blæserhus virker det lidt anderledes
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Janwestend Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg tro jeg har fundet fejlen... lejrene er slidte... For den bliver først varm efter 50 - 60 km ved 80-90 km i timen.
Nu har jeg fået den startet... og den lyder ikke godt... den banker og hammere.

Er der nogle der har en Ny blok med lejre til SALG :-)

Jan.


(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja man kan desværre ikke sætte nye stempler og cylindre hvis blokken er slidt op.
en sur erfaring - men du er nok langt fra den eneste ;0)

god arbejdslyst
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Janwestend Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja det er rigtigt.. Når men der er også kun 4 bolte og motoren er ude...

Reply

You must log in to post.