Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tændrør til type 4 motor ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) ploug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilke tændrør jeg skal bruge

motoren er en standard type 4 motor 1700 med indspøjning, motorkode W fra en 412 LE

nogen der kan hjælpe
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bosch 175T2, men det kan du nok ikke finde.

Nippondenso W20-EPU
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ploug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tak skal du have Frank
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Champion N11YC
Bosch WR7DC
NGK BP6ES
-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=T613-4]Champion N11YC
Bosch WR7DC
NGK BP6ES
Brug aldrig Champion i en type 1 eller 4. Dem har jeg ikke ret gode erfaringer med.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ved ikke med Champion. Er de ikke ligeså gode som Bosch i dag ?
Da jeg var i lære kunne man ikke bruge Champion og Motorcraft fordi de rustede så forfærdeligt at de satte sig urokkeligt fast i et aluminiumstopstykke og siden jeg engang i 1977 havde et Bosch-tændrør der svigtede, har jeg udelukkende brugt Nippondenso, eller Denso som de vist hedder i dag.
Jørn Dalsgaard og Torben Alstrup (Farmer) sværger til NGK.
Af nød, fordi det var en lørdag, købte jeg Champion til min Polo da jeg byggede min seneste motor. Men de kører jo 50.000-60.000 på tændrørene og jeg skiftede til Denso efter 40.000, bare for ligesom at gøre noget. Det kan jo ikke passe at man blot skal skifte olie og oliefilter vel ? Men det passer. Ingen ventiler der skal stilles, ingen platiner, øv ! Kør for pokker.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Jeg ved ikke med Champion. Er de ikke ligeså gode som Bosch i dag ?
Da jeg var i lære kunne man ikke bruge Champion og Motorcraft fordi de rustede så forfærdeligt at de satte sig urokkeligt fast i et aluminiumstopstykke og siden jeg engang i 1977 havde et Bosch-tændrør der svigtede, har jeg udelukkende brugt Nippondenso, eller Denso som de vist hedder i dag.
Jørn Dalsgaard og Torben Alstrup (Farmer) sværger til NGK.
Af nød, fordi det var en lørdag, købte jeg Champion til min Polo da jeg byggede min seneste motor. Men de kører jo 50.000-60.000 på tændrørene og jeg skiftede til Denso efter 40.000, bare for ligesom at gøre noget. Det kan jo ikke passe at man blot skal skifte olie og oliefilter vel ? Men det passer. Ingen ventiler der skal stilles, ingen platiner, øv ! Kør for pokker.


Du kan da også bare lade være med at skifte olien, så lover jeg dig at du nok skal få lov at skrue med tiden ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg kan nu osse godt bruge Denso ;-)
Problemet med Champion i luftkølede motorer er som Frank beskriver, - og så har jeg hvertfald en væsentlig højere "foul rate" altså tændrør der pludselig ikke virker mere af den ene eller anden årsag.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) ploug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tak til Bo og Torben

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12

Reply

You must log in to post.