Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Købes: Tandkrans til 3./4. gear (type 1)

Tags:
No tags yet.

(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hey
Jeg mangler en eller to tandkranse til 3. og 4. gear. Det skal være til type1-style gear som den på billedet.
Helst noget NOS eller tæt på nyt.

/Jacob
DSC00038_scaled.jpg

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 16 years siden | | | |
warp skrev:
Hey
Jeg mangler en eller to tandkranse til 3. og 4. gear. Det skal være til type1-style gear som den på billedet.
Helst noget NOS eller tæt på nyt.

/Jacob


Prøv at tale med Spring, han har hugget flere gearkasser op på det sidste.

Get back on track

mvh
Henrik
(permalink) HeineDalgaard Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvis du kan finde reservedel nummert på den,kan jeg måske hjælpe dig,da jeg har en bunke blandet gearkasse dele der er nos....

mvh Heine
-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
HeineDalgaard skrev:
hvis du kan finde reservedel nummert på den,kan jeg måske hjælpe dig,da jeg har en bunke blandet gearkasse dele der er nos....

mvh Heine


Hey Heine
Jeg har godt nok ikke et reservedelsnummer da der ikke står noget på sådan en fætter. Jeg vil dog gerne se lidt på dine sager. Hvordan gør vi lige? ...kan du maile et par billeder eller hvordan? (Jeg kommer nok ikke forbi Herning lige i den nærmeste fremtid)

/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) HeineDalgaard Member
Skrev for 16 years siden | | | |
warp skrev:
HeineDalgaard skrev:
hvis du kan finde reservedel nummert på den,kan jeg måske hjælpe dig,da jeg har en bunke blandet gearkasse dele der er nos....

mvh Heine


Hey Heine
Jeg har godt nok ikke et reservedelsnummer da der ikke står noget på sådan en fætter. Jeg vil dog gerne se lidt på dine sager. Hvordan gør vi lige? ...kan du maile et par billeder eller hvordan? (Jeg kommer nok ikke forbi Herning lige i den nærmeste fremtid)

/Jacob


Jeg skal lige se om jeg får tid til og tage lidt billeder imorgen.....

mvh heine
-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail. heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bump

...et helt gear inkl. tandkrans som er nyt eller næsten nyt kan også bruges.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den findes ikke som reservedel, ikke originalt ihvertfald.
Du kan finde hos visse firmaer i USA. Ellers må du presse dem af gamle hjul.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Den findes ikke som reservedel, ikke originalt ihvertfald.
Du kan finde hos visse firmaer i USA. Ellers må du presse dem af gamle hjul.


Det er præcis derfor jeg skriver at et helt gear også kan bruges hvis det ikke er slidt. (tandkransen skal alligevel presses på et andet gear jeg har og så svejses fast)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er det den samme på 3. og 4. gear ?
Hvis det er skulle man tilstræbe at bruge brugte fra 3. gear.
Når en gearkasse er slidt og springer ud af 4. Så er den medbringeren her der er slidt, og skiftemuffen. Men den kan købes.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Er det den samme på 3. og 4. gear ?
Hvis det er skulle man tilstræbe at bruge brugte fra 3. gear.
Når en gearkasse er slidt og springer ud af 4. Så er den medbringeren her der er slidt, og skiftemuffen. Men den kan købes.


Det ser ud til at de er ens, og det er faktisk et meget godt tip at bruge 3. gears kransen.

Men er det så bare mig der er pylret fordi jeg nødig vil blande et gearsæt (1.2. eller 3.4.), altså jeg forsøger at holde de to tandkranse sammen med den skiftemuffe de altid har kørt i ?
Det er jo lidt som lotteriet når man roder med noget man ikke selv har kørt med - er der nogen der har en god opskrift på hvordan man nemt undersøger tandkrans og skiftemuffe, jeg synes det er komplet umuligt at se med det blotte øje om de er slidt så den ikke kan holde i gear.
Jeg har f.eks. en gearkasse jeg selv har kørt med, og den kunne springe ud af 2. gear ved KRAFTIG motorbremse fra høje rpm - men jeg kan intet se på muffen eller tandkransen.......
Findes der et værktøj til at måle vinklerne på tænderne ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Er det den samme på 3. og 4. gear ?
Hvis det er skulle man tilstræbe at bruge brugte fra 3. gear.
Når en gearkasse er slidt og springer ud af 4. Så er den medbringeren her der er slidt, og skiftemuffen. Men den kan købes.


Ja de er ens og det er ret tydeligt at kransen på 3. gearet ikke er så slidt som på 4. gearet.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
Frank_Andersen skrev:
Er det den samme på 3. og 4. gear ?
Hvis det er skulle man tilstræbe at bruge brugte fra 3. gear.
Når en gearkasse er slidt og springer ud af 4. Så er den medbringeren her der er slidt, og skiftemuffen. Men den kan købes.


Det ser ud til at de er ens, og det er faktisk et meget godt tip at bruge 3. gears kransen.

Men er det så bare mig der er pylret fordi jeg nødig vil blande et gearsæt (1.2. eller 3.4.), altså jeg forsøger at holde de to tandkranse sammen med den skiftemuffe de altid har kørt i ?
Det er jo lidt som lotteriet når man roder med noget man ikke selv har kørt med - er der nogen der har en god opskrift på hvordan man nemt undersøger tandkrans og skiftemuffe, jeg synes det er komplet umuligt at se med det blotte øje om de er slidt så den ikke kan holde i gear.
Jeg har f.eks. en gearkasse jeg selv har kørt med, og den kunne springe ud af 2. gear ved KRAFTIG motorbremse fra høje rpm - men jeg kan intet se på muffen eller tandkransen.......
Findes der et værktøj til at måle vinklerne på tænderne ?


På Long Enterprises hjemmeside er der vist en guide til at afgøre hvor slidte de er eller også er det på den der rebuild CD som de har lavet. (tror vist du fik den af mig på et tidspunkt.) Man kan købe en ny skiftemuffe i løs vægt hvis ikke du vil bruge en gammel slidt en.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
warp skrev:
Rasser skrev:
Frank_Andersen skrev:
Er det den samme på 3. og 4. gear ?
Hvis det er skulle man tilstræbe at bruge brugte fra 3. gear.
Når en gearkasse er slidt og springer ud af 4. Så er den medbringeren her der er slidt, og skiftemuffen. Men den kan købes.


Det ser ud til at de er ens, og det er faktisk et meget godt tip at bruge 3. gears kransen.

Men er det så bare mig der er pylret fordi jeg nødig vil blande et gearsæt (1.2. eller 3.4.), altså jeg forsøger at holde de to tandkranse sammen med den skiftemuffe de altid har kørt i ?
Det er jo lidt som lotteriet når man roder med noget man ikke selv har kørt med - er der nogen der har en god opskrift på hvordan man nemt undersøger tandkrans og skiftemuffe, jeg synes det er komplet umuligt at se med det blotte øje om de er slidt så den ikke kan holde i gear.
Jeg har f.eks. en gearkasse jeg selv har kørt med, og den kunne springe ud af 2. gear ved KRAFTIG motorbremse fra høje rpm - men jeg kan intet se på muffen eller tandkransen.......
Findes der et værktøj til at måle vinklerne på tænderne ?


På Long Enterprises hjemmeside er der vist en guide til at afgøre hvor slidte de er eller også er det på den der rebuild CD som de har lavet. (tror vist du fik den af mig på et tidspunkt.) Man kan købe en ny skiftemuffe i løs vægt hvis ikke du vil bruge en gammel slidt en.


Er det ikke også longenterprises der renoverer muffer og kranse ? det er da om noget, præcisionsarbejde der kræves der for at få alle tænder i krans og muffe til at træde ens og med den rigtige vinkel.

og jo jeg har cd´en, har faktisk lige kigget den igennem hurtigt. De foreslår faktisk at man bytter 3. og 4. gears tandkransen, som du også er lidt inde på Frank.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
warp skrev:
Rasser skrev:
Frank_Andersen skrev:
Er det den samme på 3. og 4. gear ?
Hvis det er skulle man tilstræbe at bruge brugte fra 3. gear.
Når en gearkasse er slidt og springer ud af 4. Så er den medbringeren her der er slidt, og skiftemuffen. Men den kan købes.


Det ser ud til at de er ens, og det er faktisk et meget godt tip at bruge 3. gears kransen.

Men er det så bare mig der er pylret fordi jeg nødig vil blande et gearsæt (1.2. eller 3.4.), altså jeg forsøger at holde de to tandkranse sammen med den skiftemuffe de altid har kørt i ?
Det er jo lidt som lotteriet når man roder med noget man ikke selv har kørt med - er der nogen der har en god opskrift på hvordan man nemt undersøger tandkrans og skiftemuffe, jeg synes det er komplet umuligt at se med det blotte øje om de er slidt så den ikke kan holde i gear.
Jeg har f.eks. en gearkasse jeg selv har kørt med, og den kunne springe ud af 2. gear ved KRAFTIG motorbremse fra høje rpm - men jeg kan intet se på muffen eller tandkransen.......
Findes der et værktøj til at måle vinklerne på tænderne ?


På Long Enterprises hjemmeside er der vist en guide til at afgøre hvor slidte de er eller også er det på den der rebuild CD som de har lavet. (tror vist du fik den af mig på et tidspunkt.) Man kan købe en ny skiftemuffe i løs vægt hvis ikke du vil bruge en gammel slidt en.


Er det ikke også longenterprises der renoverer muffer og kranse ? det er da om noget, præcisionsarbejde der kræves der for at få alle tænder i krans og muffe til at træde ens og med den rigtige vinkel.

og jo jeg har cd´en, har faktisk lige kigget den igennem hurtigt. De foreslår faktisk at man bytter 3. og 4. gears tandkransen, som du også er lidt inde på Frank.


De renoverer skiftemuffer så vidt jeg husker, men ved ikke lige med kranse.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) vw_arne Member
Skrev for 16 years siden | | | |
warp skrev:
Hey
Jeg mangler en eller to tandkranse til 3. og 4. gear. Det skal være til type1-style gear som den på billedet.
Helst noget NOS eller tæt på nyt.

/Jacob

Hej
Jeg har fundet nogle nye(nos)tandhjul i gemmerne.
ved ikke om det er dem du søger?
Mvh Arne

22.jpg

-------------------------------------------
vw.arne@tdcadsl.dk

Reply

You must log in to post.