Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ny Eaton M62 Skruekompressor SOLGT

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rosendal Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har en splinterny Eaton M62 skrue Kompressor fra en Mercedes SLK. Den passer på alle Mercedes 271 motore. Den er med org. elektronisk blowoff, det kan evt. afmonteres hvis den skal bruges til Tuning. Den kan bruges på næsten alle motore, lige fra 1,0 til 5,0. Alt efter hvor meget tryk man vil have. Ny pris ved Mercedes er 22.000kr.


Pris: 3300 kr

Tlf. 28151373

Solgt
Billede_1470.jpg
Billede_1474.jpg
Billede_1473.jpg

-------------------------------------------
rosendalss@hotmail.com - 28151373
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kan du ikke lige vende den på hovedet og tage et billede mere...
jeg kan kun se et hul...

jakob
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Den suger bag på og puster i bunden... Der jo et luftomløb da den har en elkobling! ellers kan motoren ikke trække vejret når kompressoren ikke kører!

koblingen skal bare af så den trykker hele tiden!
I øvrigt skal motoren ikke være meget over 2.5l hvis den ikke skal løbe sig ihjel,,


Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ser ud til det er Eaton modellen uden el-kobling, men hvad bruges den lille "boks" på siden til !?

Kan vi se billeder af bunden ?
(permalink) Rosendal Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg er ked af at sige det Jesper, men jeg kan ikke findet noget korrekt i dit indlæg. Det er ingen El kobling på den. Den trækker hele tiden. Det er jo ikke en Roost kompressor. Men det er elektronisk blowoff, det er noget Mercedes syntes er smart, men det skal bare skrues af hvis man ikke vil montere det. Det kan bare skrues af så har man en helt normal Eaton M62 kompressor, det er bare "ekstra udstyr" man får med. Eaton forskriver selv på deres egen hjemmeside at den kan monteres på motore op til mellem 4,5 og 5 liter. Men jeg tror det er de færreste her på siden der køre med den størrelse motore. Jeg får lige taget et billede af undersiden.
-------------------------------------------
rosendalss@hotmail.com - 28151373
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis der er nogen der ligger inde med indsugningssystemet til M62'ern med elkobling (altså det Jesper beskiver, med den kan "trække vejret" når kompressoren er koblet fra), er jeg interesseret :-)

Hvordan virker det det elektriske blow-off ?

Der er er ikke meget tryk at hente i en M62 til en 5,0 liters kværn, det vil jeg give Jesper ret i.
Den giver jo "kun" 1 liter luft per omdrejning og en 5 liters motor vil gerne have 2,5 liter, hvilket betyder en seriøs gearing af kompressoren for at få overtryk!
(permalink) Rosendal Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ved ikke helt hvordan det elektronisk blowoff virker. Jeg ville også bare skrue det af og bruge kompressoren løs, og så selv montere en extern blowoff.

Nej, den giver ikke meget tryk når man er oppe i en 5,0. Men det syntes jeg ikke vi skal diskutere her da det er rimlig irrelevant.
-------------------------------------------
rosendalss@hotmail.com - 28151373
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Ahh, sorry!
Jeg havde en med el kobling og den skulle havde "luftomløb" den var også fra en SLK så jeg gik ud fra det var den samme! det var kun kompressoren jeg havde, så jeg har ikke set den med det hele monteret, my bad!

jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har en sød lille 1600 jeg gerne ville klaske en kompressor på.

Men kan jeg få elkoblingen til at virke? Jeg er ikke interesseret i at køre med tryk hele tiden da den i ny og næ også fungerer som konebil... ;)
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Rosendal Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der er stadig ingen EL kobling paa deavaere. Saa skal du have en Roost.
-------------------------------------------
rosendalss@hotmail.com - 28151373
(permalink) WBXManden Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Må vi se billeder fra bunden ?

Mvh.
Rasmus Sass
-------------------------------------------
VW Transporter '89 2.1 VANDKØLET!
(permalink) Rosendal Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den er solgt.
-------------------------------------------
rosendalss@hotmail.com - 28151373

Reply

You must log in to post.