Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Påsvejsning af nye filetter??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jo altså som Bornholmer og jeg er inde på med at putte en rulle alu. i vores almindelige CO2 maskine og så en flaske argon. Det kører ikke særligt godt. Til småting er man jo afhængig af at det starter og kører uden en masse hakkeri.

I 1984, da jeg startede med at arbejde hos Nordjysk Kølerfabrik, havde vi kun en lille ensretter.
Senere fik vi en stor TIG-maskine der kunne alt det moderne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 15 years siden | | | |
undskyld mig Frank, men nu forstår jeg slet ingenting!!!

Ja man kan svejse alu og rustfri med en alm MAG svejser, hvis man udskifter tråden, trådtrisserne og gassen! så kalder man det en MIG svejser.

TIG svejsningen er en HELT anden maskine og kan slet ikke sammenlignes med MAG! og TIG i alu kan kun gøres med AC, såvidt jeg er oplyst og dette var det jeg satte spørgsmålstegn ved!

citat : Til småting er man jo afhængig af at det starter og kører uden en masse hakkeri.

ja, men hvis man ikke kan indstille en svejser er alt svejning jo svært! hvis det ikke kører ordentligt, så er der noget galt...

jesper
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Lars E. Ang mont. af bundstykker, så ville jeg ikke svejse noget på før jeg havede et karosseri som var iorden. Den kan du så ta nogle krydsmål på og så derefter så svejse.. Det kan sku ikke gå helt galt..
Det er mere vigtigt at hvis du skal reperere/skifte varmekanalerne og være obs på
at det kommer til at sidde 100 procent. Og der er det en god ting at sætte karossen på bunden for at være helt sikker.
Hvis bilen har været rigtig dårlig og bund og varmekanaler næsten væk, kan selve karossen godt have "sat sig" så bliver man nød til at få det på plads igen før man svejser. Det er tidskrævende, men når det er gjort så bliver man så glad..
Mht til svejsning af bund inde ved tunellen, så ville jeg anbefale at når du har fået tilpasset dem, så hæft dem op ude i enderne. Få fat i det nærneste pladeværksted som laver store skader, de har helt sikkert en modstandssvejser der kan gå helt ind, det er jo sådan den er svejst fra fabrikken. og det gir også det flotteste resultat.
held og lykke fra pladesmeden.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 15 years siden | | | |
stop en halv det er bare 2 bundfiltter der skal svejses på !! i princippet kan de kun lægge et sted når du ligger dem ind til bunden og ja det kan godt være at der er et hul eller 2 der måske skal rettes lidt til når du sætter karossen på men værer er det heller ikke, ang migmagsvejsning så er det ikke noget problem log huller og svejs men husk at skrue op for strømmen ,de fleste svejser med for lav spændning , men os ganle ræve i faget har godt med strøm på og så kan du godt lave gode og holdbare svejsninger + pæne bare klem på øvelse gør mester
God hjul Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |
dennis TAK! DET ER NEMLIG BARE BUNDFILETTER...
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
bugservice skrev:
i princippet kan de kun lægge et sted


Enig, men....

Sidste bundfilet jeg skiftede var godt 12mm for lang - så skal der godt nok files lidt. Mål efter, det betaler sig altid.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 15 years siden | | | |
SorenJ skrev:
bugservice skrev:
i princippet kan de kun lægge et sted


Enig, men....

Sidste bundfilet jeg skiftede var godt 12mm for lang - så skal der godt nok files lidt. Mål efter, det betaler sig altid.


jeg har lige bestillt mine bundfiler til min ghia, har ikke prøvet det før,er ikke så bange for det med at svejse dem på oh hæftninger osv.. jeg har læst din vejledning nøje og den víl jeg prøve og holde mig til, men jeg kan ikk se hvad der kan gå galt? hvor er det jeg skal måle efter?
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg måler op længden fra napoleonshatten til bolthuller i bundens tværvangen. Så måler jeg også hvor bolthullerne sidder. Så burde de nye fileter kommer til at passe rimeligt og kun skal bearbejdes lidt.

Alt det er naturligvis inden jeg piller bundfileterne af
-------------------------------------------
Ring: 28118212

Reply

You must log in to post.