Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvor mange grader på tænding m ignitor?

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Skal lige høre hvor mange grader en 1600 AD motor skal stilles i tænding når der er monteret ignitor på - håber nogen kan hjælpe?
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det samme som hvis det var platiner.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |
oki doki takker ;-)
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ikke for at spille smart eller blive uvenner med nogle men prøv at tænke logisk.
(permalink) Danny Member
Skrev for 15 years siden | | | |
det var så mig
-------------------------------------------
Mania, buggy og bobbel
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja den er go. Bliver sQ lidt rundforvirret når man smider skidtet i og sådan en dims siddder noget forskudt i forhold til hvor kontaktsættet sad, og når man søger og læser andre tråde m div elektronisk tænding og ens vogn stadig ikke vil starte - JA S
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så har du vel heller ikke kunnet indstille tændingstidspunktet. Altså med en dårlig forbindelse ?
Ikke for at hakke, men for at afmystifisere.

En motor skal virkelig stå forkert i tændingen for at den ikke kan hoste i gang.
Det mest almindelige problem, både med elektronik og med gammeldags platiner, er at tændingssystemet slet ikke virker. Oftes, som her, pga. dårlige eller forkerte forbindelser.
Platinerne er jo tændspolens stelforbindelse, så derfor er de og deres ledninger tit årsag til problemer.
Jeg er da selv så paranoid at hvis jeg bygger en "ny" motor og har købt et elektronisk tændingsanlæg, som jeg ikke kender og dermed stoler på vil virke, så samler jeg motoren med et originalt anlæg med platiner. Så er det ihvertfald ikke derfor den ikke virker :)
Ved indkøring af f.eks. ny knastaksel kan det ikke nytte at noget driller. Motoren skal starte med det samme og komme op på 2500 omdr. uden vrøvl.
Benzin i svømmerhusene og drej nøglen, så skal den køre.
Såden som vi ser de roder i "en ordentlig overhaling" f.eks. Er for amatøraktigt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
De bygger vidst heller ikke selv motorerne i "overhaulin" efter hvad jeg har set.
De bestiller vidst en færdig motor, og så bare plug and play... Ja hvem der bare havde penge nok...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nåh ja. Det tænkte jeg slet ikke på. Træls når det ikke player, efter man har plugget.
Jeg går og drømmer om at vinde i lotto, så jeg får råd til at bygge alle de motorer jeg har lyst til :) Jeg er så dum. Jeg tænkte slet ikke på at man kan betale sig fra sin hobby.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bilen havde en tid haft udsættere, og en dag døde den helt, og kunne ikke hoste den igang igen.
Platinerne havde så knækket bakkelitten der ligger ind mod akslen, og jeg smed så et brugt sæt i så jeg kunne komme videre hvorefter den så døde helt efter en kort tur. Så prøvede jeg så at investere i en ignitor som blev smidt i og der er ikke blevet pillet ved fordeleren på noget tidspunk - den står stadig som da jeg kørte m platiner - derfor mit spørgsmål da det som sagt ser ud som den sidder forskudt nede i kammeret i forhold til hvor platinerne sad. Den ville stadig ikke starte!
Da jeg så konstaterede at den blev fødet nok m saft gik jeg videre og skiftede stellen, og det var åbenbart det.

Blob - hvad er det for noget med at "vi ikke bygger selv efter hvad du har set"???
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
vwmichael skrev:
Bilen havde en tid haft udsættere, og en dag døde den helt, og kunne ikke hoste den igang igen.
Platinerne havde så knækket bakkelitten der ligger ind mod akslen, og jeg smed så et brugt sæt i så jeg kunne komme videre hvorefter den så døde helt efter en kort tur. Så prøvede jeg så at investere i en ignitor som blev smidt i og der er ikke blevet pillet ved fordeleren på noget tidspunk - den står stadig som da jeg kørte m platiner - derfor mit spørgsmål da det som sagt ser ud som den sidder forskudt nede i kammeret i forhold til hvor platinerne sad. Den ville stadig ikke starte!
Da jeg så konstaterede at den blev fødet nok m saft gik jeg videre og skiftede stellen, og det var åbenbart det.

Blob - hvad er det for noget med at "vi ikke bygger selv efter hvad du har set"???



Men du er med på at du stadig skal stille tænding, ik ?

Hvordan den sidder i fordeleren har INTET at sige, nu er det jo bare de 4 magneter i kraven der er sat akslen der "giver signal" i stedet for ramperne på akslen som bevæger dine platiner. Det er ikke hokus pokus, du skal bare forstå hvordan din fordeler fungerer så er det meget logisk det hele.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det var som kommentar til Franks kommentar om "overhauling".

Det havde ikke noget med dig at gøre.

Reply

You must log in to post.