Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1835 motor???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej.

Jeg har en 1835 motor med 2 stk 36mm idf, mine spørgsmål er så:
1) Hvilken strømfordeler skal jeg bruge?
2) Kan jeg bare sætte et nyt svinghjul på, uden at det hele skal adskilles og afbalanseres.
3) Kan jeg bruge en standart benzinpumpe, eller skal der en elpumpe til for at klare arbejdet.

Det var stortset det, men der kommer sikkert flere spørgsmål efterhånden. :-)

Mvh.

Lars
-------------------------------------------
Mvh.
Lars Kirketerp fra 2620 Albertslund(Sjælland)
Tlfnr: 31383018 Mail: larskirketerp(a)yahoo.dk
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hvorfor vil du have nyt svinghjul på? Det dur ikke bare at sætte et på, det skal afbalanceres hvis du vil have din motor til at holde.

Mener fint du kan bruge standard benzpumpe.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
strømfordeler er kun et spørgsmål om pris - man kan få alt fra en billig M I C 009er
til en lækker mallory - og man får hvad man betaler for.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lars Member
Skrev for 15 years siden | | | |
mathiasen skrev:
hvorfor vil du have nyt svinghjul på? Det dur ikke bare at sætte et på, det skal afbalanceres hvis du vil have din motor til at holde.

Mener fint du kan bruge standard benzpumpe.


Det er fordi der sidder et 180 mm på og jeg vil godt have et lettet 200 mm på, da jeg gerne vil have min motor til at holde, så tror jeg bare jeg skiller den ad, jeg ved nemlig ikke hvilken knast der er i den, så kan jeg jo også kontrolere at alt er iorden indeni. Takker

-------------------------------------------
Mvh.
Lars Kirketerp fra 2620 Albertslund(Sjælland)
Tlfnr: 31383018 Mail: larskirketerp(a)yahoo.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
en motor holder ikke længerer fordi den har lettet svinghjulet - den kan tage nogen flere snoninger fordi den ikke skal slæbe så meget - men den kan også tabe lidt
newtonmeter på det ...

vil du ha din motor til at holde længerer skal du udskifte dit 1835 cylindersæt med et der er lidt mere gods i....

og der findes 180mm koblinger der kan klare op til 200 hk - man behøver ikke en 200 mm for at den ikke skal svigte.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lars Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
en motor holder ikke længerer fordi den har lettet svinghjulet - den kan tage nogen flere snoninger fordi den ikke skal slæbe så meget - men den kan også tabe lidt
newtonmeter på det ...

vil du ha din motor til at holde længerer skal du udskifte dit 1835 cylindersæt med et der er lidt mere gods i....

og der findes 180mm koblinger der kan klare op til 200 hk - man behøver ikke en 200 mm for at den ikke skal svigte.


Okay, hvilket cylindersæt skal jeg så montere, og kan det bare sættes på, eller skal blokken/topstykker bearbejdes yderligere? Så tror jeg at jeg beholder mit 180mm svinghjul, men jeg skiller motoren ad alligevel, og får den afbalanceret.
-------------------------------------------
Mvh.
Lars Kirketerp fra 2620 Albertslund(Sjælland)
Tlfnr: 31383018 Mail: larskirketerp(a)yahoo.dk
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Går ud fra at din krumtap er en standard VW uden modvægte.. Så behold det org. svinghjul. De er helt nøje tilpasset hinanden mht vægt, af de gamle kloge hoveder på VW-værket.
Vil du have flere omdrejninger på motoren, er en modvægtet krumtap sagen og her kan du så bruge et lettet svinghjul.
Når du kører med std. krumtap så hold dine omdrejninger under 5000-5500. Så "rumler" du ikke blokken ud.

FWM.
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Steen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Du kan montere et 1776 ccm sæt. Der er cylindrene tykkere så de passer i din blok og til dine topstykker.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvis du bruger en original krumtap og et gammelt originalt svinghjul behøver du ikke skille det ad og få det balanceret.
Hvis du kører fornuftigt, max 5000 omdr, kan du måske få blokken/hovedlejerne til at holde. Det er et problem på en tunet type1 motor, men det kommer ikke cylindrene ved. Afbalancering hjælper ikke, eller næsten ikke. Jeg tror ikke på det. Der skal kontravægte til.
Folk vil have dig til at udskifte dit cylindersæt til nogen med noget mere gods.
1835 var det mest almindelige for 20-25 år siden og vi tunede på livet løs med høj kompression, vild knast osv.
Det kunne ikke holde. I dag vil jeg godt vædde med at jeg kunne køre længe med en 1835 med max 8:1 komp. std. knast og to eller 4 karburatorer. Altså en 1835cc std. motor.
Om 90,5mm. (1776cc)cylindre i dag har samme udv. diameter som som 92mm. Det havde de for 25 år siden. Hvis dine forbrændingskamre så er fræset ud til 92mm. kan du ikke lave den ombygning alligevel.
Hvorfor kender du ikke noget til din motor ? Har du købt en anden mands problem i stedet for at lave noget selv fra starten ?
Som nævnt findes der masser af strømfordelere til salg til tunede VW´er. Personligt laver jeg kurven om i en original, så er jeg fri for at bekymre mig om kvaliteten på kineserdele.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Hvis du bruger en original krumtap og et gammelt originalt svinghjul behøver du ikke skille det ad og få det balanceret.
Hvis du kører fornuftigt, max 5000 omdr, kan du måske få blokken/hovedlejerne til at holde. Det er et problem på en tunet type1 motor, men det kommer ikke cylindrene ved. Afbalancering hjælper ikke, eller næsten ikke. Jeg tror ikke på det. Der skal kontravægte til.

Ovennævnte er jeg ikke enig i.

En 1835er, med almindelige cylindere (Idag kan man få "thickwall", og det er noget HELT andet) har lidt samme syndrom som en 1680 slip in. den har let ved at blive varm, hvis ikke man passer lidt på når man laver den, som Frank osse er inde på.
- det er meget vigtigt at vendehøjden er nede på minimumsgrænsen, dvs. 1 - 1,1 mm. eller endnu bedre "zero decking" og så have vendehøjden oppe i topstykket, fordi forbrændingen skal ligge så højt som muligt, så toppene tar så stor en del af varmen som muligt.
Så ville jeg osse holde kompressionsforholdet på et konservativt niveau i forhold til knasten.
Men få den nu skilt ad, så du kan se hvad du har, og sæt så tingene rigtigt sammen, med et fornuftigt kompressionsforhold, så skal du nok få mange glade km ud af den.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.