Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ventil tætningsring.

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwmanden1979 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hey

Er ved og tjekke min ventiler og har haft dem ude og slibe og skal nu montere dem igen. men syntes jeg har læst noget om en lille gummiring der skal monteres på ventilen....

spørgsmål hvor mange skal der monteres ?
kan det passe der kun er 4 i et pakningssæt.?
evt hvorfor er der kun 4 i et sæt..?

på forhånd tak

vwmanden
-------------------------------------------
vw-clubfyn
Mail : vwmanden@gmail.com
Tlf : 28742739
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |
de sidder vist ikke på ventilerne, men på de 2 bolte der holder hele vippetøjet. så passer antallet da
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ventilerne er tætte ved at styret til ventilen ikke er slidt - det skal du også lige måle om det er slidt - de fire rirnge skal ligge mellem topstykket og vippetøjet som andy skriver. du får styrene ud ved at varme topstykket op og køle styrene ned også gi dem et lille gug når de skal ud.

slidte ventilstyr er en svaghed i en vw boxer motor, men det er ikke sikkert
at din ventil slibning passer hvis du skifter styret efter du har slebet ventiler - alt efter hvordan du har gjort det. det ved vi jo ikke.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) morten hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Der er normalt 4 tynde 8mm gummiringe på udstødningsventilen, de skal forhindre olien i at blive suget ud i udstødningen.
valvetrain.jpg

-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) Griebel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

"du får styrene ud ved at varme topstykket op og køle styrene ned også gi dem et lille gug når de skal ud."

Ib,-øhh,giv os lige en nærmere forklaring på ovennævnte operation ??....:)

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De gummiringe på ventilstammerne skal ikke monteres. VW roder selv med at køre med eller uden, gennem årene. Jeg mener man vælger at køre uden og derved får mere smøring til styrene.
Olieforbrug via styrene er ikke noget problem på en VW-bokser og hvis man monterer dem med en højtløftende knast bliver de tit bare mast og ligger så i sien ved første olieskift.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Griebel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ang.udskiftning af ventilstyr,-Efter at have fået "skæld ud" ;) af Ib pr.sms i går....værs'go :

http://www.youtube.com/watch?v=2ZtI9vN5iUI

Ja, det er et Pårsje topstykke, men metoden er den samme på vores vw grej....
Godset i ventilstyret skal svækkes,således at det bliver "hul-kindet" og ikke trækker materiale ud af topstykket ved afmontering..
Manden har en meget fin opstilling,men en alm.boremaskine og håndhammer dur fint.
Trinboret,med 8 mm. styring, kan købes hos CSP for 49 Euro. (katalog nr. 012 170 101) eller man kan,som jeg selv har gjort,lave en lille fræser af et stykke Ø8/9 mm og et stykke toolbit stål som skær.Se evt. billede her :
http://www.griebel69.blogspot.com
Man kan evt. skære gevind og montere en bolt i enden af ventilstyret, hvis man vil have lidt mere end recessen at "knalde" sin dorn ind på.Skal ventilstyret bankes ud fra forbrændingskammer-siden eller "fjeder-siden"...Tja,jeg har( som manden på filmklippet)altid gjort det fra kammer siden, men hvis man er bange for at alu. "knolden" på fjeder siden skal knække af og følge med styret ud,kan man selvfølgelig banke styret modsatte vej.Dog skal man så lige huske at fræse/slibe den del af styret som har større dia. end hullet væk :) Jeg har aldrig set denne "afknækning" ske, men hvis der er fræst af knoppen for montering af dobbelt/trippel ventilfjedre så kan det måske hænde..??

Mvh.Griebel

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tak Carsten - et godt råd du kom med der ;0)

mht til de gummiringe der måske sidder på ventilstammen , på nogen motorer , så lyder det ikke til den er så vigtig , hvis styrene er ok .. er det korrekt antaget ?

jeg har intet mod at blive irettesat , når bare vedk kommer med et bedre og mere korrekt svar , så er det til alles brugers fordel inkl mig selv.- tak :0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Citat Ib: "jeg har intet mod at blive irettesat , når bare vedk kommer med et bedre og mere korrekt svar , så er det til alles brugers fordel inkl mig selv.- tak :0)"

Ib - dit svar var jo slet ikke korrekt, det var jo direkte forkert! - så man kan vel bare sige at det er bedre når vedk kommer med et korrekt svar istedet for et forkert, det er vist til alles fordel.....

Sjov vendig den der: "mere korrekt svar" ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.