Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gearkasse ombyt - hjælp

(permalink) B_feldt Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bum bum.

Jeg var sikker at jeg skulle have været færdig med at montere ny gearkasse og motor i mit vogntøj her i juleferien.

MEN - det driller - Jeg har monteret skiftehus og hockeystav fra Type2

#1

hullet fra hockeystaven vender nedad, tænkte at bore et nyt men jeg kan se på den gamle at hullet sidder forskudt på den (der er 2) så der er nok svært at ramme præcist - Nogen der har nogen ideer? en anden shift kobler måske?

#2

Når jeg prøvemonter gearkassen med de gamle gummi ophæng (som er ok) Så sidder Gkassen lidt for højt, så det øverste af skiftehuset støder på!
Skal man bruge nogle andre ophæng? Det burde jo bare passe med det andet skiftehus??? A#"¤"#¤!%!%!

MVH

Christian

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvis du skriver lidt om hvilken bil du har og hvilken gearkasse du har sat i skal
jeg og andre nok prøve at hjælpe dig så godt vi kan.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Self...

Det er en type1 56a

Har byttet den Orig. 1200 kasse med en nyere 1500...

C

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) morten hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg plejer at montere gearkassen i de bageste ophæng og derefter svejse forreste beslag på fra en nyere bobble 66-72 i den rigtige højde det er stærkere.
Den rigtige placering af pinolskruen kan findes ved prøve montere det hele derefter spænde pinolskruen hård når alt passer, afmotere koblingen og bore hullet efter mærket.

-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Cool tak,
men burde det ikke passe når der er monteret et skifte hus fra en type2?

Når du spænder pinolskruen har du så den i frigear? og hvordan ser jeg om gearkassen er i frigear? er det med alle 3 arme ude?

C

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) morten hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det burde passe lige på, er du sikker på det ikke sidder på hovedet?
Fri gear er der hvor du kan dreje akslen sidevers, sæt gearkassen i 1.gear og hold gearskifteren i første, spænd skruen og test.

-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hmmm må ud og kigge lidt mere i morgen!

Mener du at skiftehuset vender forkert!? ophænget kan kun vende på en måde...

Det passer lige på, men det er når jeg monterer de gamle gummi ophæng, så støder gearkasse lige lidt på inden den kommer på plads...

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er ikke helt normalt at den overhovedet ikke kan være der med T1 type2 næse på , men det er heller ikke helt unormalt at grissekassen den rammer lige skal ha en lille bule , løsn de store bolte i gaflerne , og press den lidt ned og spænd dem igen , og udskift gerne dine ophæng med nogen nye , gamle ophæng har tendens til at udvidde sig lidt , brug om nødvendig de der spændebånd man kan købe og sætte rundt om gaflerne og gearkassen , så bulen bliver så lille som nødvendigt.
mht til hockeysticken , så bor et lille hul præcis på den anden side af hockey sticken , brug evt et lille 1 mm bor fra den ene side og bor igennem , og bruge så hullet til at ramme med fra den anden side - det skal være rimeligt præcist - men
der er ingen grund til at overdrive heller , et vw gearskifte er ikke nano mm kram nødvendigvis..

så skulle du være klar til at køre igen.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) morten hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er vigtigt at spidsen af gearkassen sidder i centret hvor den gå ind i tunnellen og ikke hviler på noget. fil evt i hullerne i forreste gummiophæng så det passer og bearbejd karossen så der er frigang.

-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak tak i 2!

Jeg fortsætter...

C

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "det gamle ophæng"
Du skal bruge ophænget til type2 -67 også. Du kan dog bruge det gamle fra en 56´er type1, hvis du kan lave et par bøsninger. Type2 kører med 10mm bolte og din bil med 8mm igennem skiftehuset.
Det er muligt at du skal "massere" grisekassen lidt med en mukkert og et stykke træ. Der troede jeg dog at bilen skulle være ældre.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TLS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej her kan du se denne snude sammen med den som du ikke kan
bruge det er den med den røde ring om det er en bus snude.
Og dette type ophæng du skal bruge, og så skal grisekassen
lige have en lille bule op så gearhuset ikke går på det er
kun ca 1cm ved den øverste bolte på hus.

snude.jpg
ophng.jpg
ophng 1.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk

Reply

You must log in to post.