Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor vil ikka tage gas ved gearskift ?

Tags:

(permalink) akublick Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej vw folk , har et lille problem jeg håber en kan komme med hjælp til ?

Jeg har en vw 1303 fra 1973 men en 1,3 motor i. Når jeg kører og skifter fra enten 1 til andet gear eller 2-3 gear er det ligesom den ikke vil tage gassen, og den begynder og hakke indtil jeg løfter speederen igen og "pumper" speederen ?

- er der nogen der ved hvad dette kan skyldes ? ( Jeg har kørt med karburatorvæske, hvilket ikke hjalp :( )

\Anders

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

defekt accelrationspumpe / membran er mit gæt

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvilken udstødning kører du med? Ligeså tænding ?
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) akublick Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kører med zoomtube udstødning ?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

OK. Det blir det nok ikke bedre af, men dog heller ikke meget værre.

Det kan være acc. pumpemembranen der ikke dur, men sansynligheden for at der er flere andre småfejl er ligeså stor.
1. Tjek at varmluftsystemet på luftfilteret virker.
2. Tjek at acc. pumpedysen giver et "fast" squirt når pumpen bliver aktiveret.
3. Tjek at tændspolen giver god spænding. (Mindst 15 Kv.)

Hvis det er iorden, så prøv at give den 0,25 større tomgangsdyse og evt 0,25 større mellem acc. dyse. hjælper det, men ikke nok, så giv den 0,25 -0,50 større hoveddyse.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) akublick Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg prøver det , og håber det hjælper :)

- tak for hjælpen

\Anders

(permalink) fvee Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Prøv følgende:Kompresion. tænding. og så karburering, og altid i den rækkefølge!!!!!! Komp.prøve- just. ventiler- skal være 100%ok. Tændingsanlæg,Mål
modstand i tændrørskabler og hætter samt rotor.1000 ohm gennem dæksel,kabel og hætte
ca. 4500 ohm i rotor. ingen modstand i kabel mellem tændspole og dæksel.Brug altid
tændkabler med kobberkærne.Tændrørsafstand 0,7 mm.Platin afstand 0,4 mm tændingstidspunkt se rep. bog (motor code)uden vacum.Kont af tændingsforstilling se rep bog. Chek for falsk luft i indsugsystem pakninger på topstykker ,gummimanchetter på manifold, alle slanger/ pakninger på karburator (brug dieselstart(æter)spray )hvis motoren i tomgang ændre omdr. når du sprayer er der en lækage. Acc. pumpens stråle skal ramme kraven på udgangsarmen i karuratoren og derved lave en vifte. Co. 2% i tomgang, med afm.slange fra krumtapsudluftning til luftfilter. som er rent ikke?. Gasspjæld skal være helt lukket i tomgang, alt just foregår med de 2 skruer på v. side af karburatoren,lille
skrue er til co.% (blanding), stor er tomgangshastighed, skruen på armen er kun til chokeromdr.Når chokeren er slået fra skal der være frigang mellem tandbue og skrue.Alle dyser er selvfølgelig rene og i orden.Hvis dette ikke hjælper så mont en BLÅ.Bosch o27 tændspole og just tændrørerne til 0,9mm. Det var en lang smøre men jeg var hos VW da de biler var nye og det var sådan vi løste problemet. Evt. ring.

Vh. FVEE 40257965.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, det havde jeg så ikke energi til at skrive :-) Men rigtig nok. dog vil jeg sige, at jeg IKKE er imponeret af de nye Bosch spoler. De er desværre osse faldet i outsorcing fælden, - billigere og dårligere.
Jeg bygger dem næsten alle om til elektronisk tænding og så på med en spole der vil noget, sammen med 0,85 mm gnistgab. Men det var et sidespor.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) herbie69 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hejsa. Vil gerne høre om du fandt fejlen. Har samme problem med min motor, men kun når den er kold. Eller ja, når jeg har kørt i over 30 min. Er problemet væk.. Ved mit kabel mellem varmluftskanalen ved luftfilteret og varmehuset er knækket. Men kan det virkelig være det ? Mvh Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja hvis alt det andet er i orden.
Prøv at blokkere spjældet i lukket tilstand og se om ikke det hjælper.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.