Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Konvertering fra 5X205 til 4X130.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Leo C Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg vil gerne ændre boltmønster fra 5X205 til 4X130, Evt. skiver foran. Bilen er type 1 fra 66. Jeg har læst om nogle der borer andre huller i tromlen, men den løsning ønsker jeg ikke. Kan jeg ændre ved at skifte til tromler, bakker og ankerplader fra en 68 model, og spindler hvis der skal skiver i for ? Er der nogen der har skivebremse spindler og kalipere liggende er jeg interesseret.
Mvh. Leo.

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis din bil kører med bærekugler er det forholdsvis ligetil.
Så hut jeg visker er det i 65-66 det skiller.
Jeg har et par nye spindler til skivebremser liggende

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Leo C Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej , bilen har bærekugler, så skal jeg lige have fundet et par kalipere, skal det være 1302 1303 mon ?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du skal ha fundet skiver og kalibre og spindler fra en vw type1 1500
den er født med det upset du ønsker - både i foran og i bag - du kan købe det hele
i nyt - også droppede spindler

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De spindler jeg har passer..

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) bugservice Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej

et nyt sæt med spindler og skiver kalibre koster 2750 kr + 2 stk tromler bag a 350
MVH Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Leo C Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for svarene! nu er jeg meget klogere :-)

(permalink) Leo C Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er stødt på et lille problem, enten er akslen for kort eller også er tromlen for bred :-) tromlen skulle være til T1 1,2-1,6L fra årg. 67 til 85. De nye bakker er 40 mm og passer i tromlen, mod 30 mm på de gamle, altså passer de ikke i justeranordningen på ankerpladen heller. Er der nogen der har et bud ?

dsc00974.jpg
dsc00976.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

mit bud er at din gearkasse IKKE er en 66er - men en fra før 65 - dvs du bare skal skifte gearkassen - så passer dine bremser , og ankerpladerne skal så også laves så de passer med dine 40mm bakker ...

du kan dog få drejet dine tromler ned så det kan passe på din nuværende gearkasse

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Leo C Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Okay, men hvordan laver jeg ankerpladerne om til at kunne bruge 40 mm bakker ? justeranordningen sidder for langt inde. Hvad passer de bakker oprindeligt på ? 1302 ?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

dine 5 huls tromler er tilsyneladende til smalle bakker når de sidder på en
smal gearkassen - sætter man brede bakker på et sæt ankerplader til smalle bakker
er der noget der ikke passer.

det er denne vudering jeg kan få ud fra de billeder du har taget....

det er jo ikke en konvetering man tit laver da udvalget i fede 5 huls fælge
er større , billigerer og brederer end det er i 4 huls fælge.

formoder der er fordi det er en buggy du er ved at lave.

man laver ikke ankerpladen om - man skifter den til den rigtige
husk ogaå nye pakninger , monteringssæt og de korrekte stænger til bakkerne

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Leo C Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for svaret, nu var det mest fordi du skrev at ankerpladerne skulle laves til, at jeg spurgte. Og ja, det er en Buggy, og 12x15 i 4huls synes jeg er fede og brede men ......... :-)

PS. Hvad er prisen på den røde oval i ren handel ?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

45k med 5 huls fælge og bremser ;0) også betaler jeg omregistrering ;0)

du kan også få 12x15 med 5x205

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D1025

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) bugservice Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej

du sætter bare 30 mm bakker på så kører det hele og så skal du ha drejet lidt af din tromle så passer alt

MVH Dennis

ps hvis du vil ha 40 mm bakker på skal du havde et sæt nye ankerplader ( er på lager )

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja hvis du vil bygge om til 40mm, skal du på godt dansk have "det hele" fra en 67- og frem også 1302-03. Det er de samme fra det der hedder model 1968. Det skifter i august 67. Der bliver de 4-huls og med brede bakker (40mm). MEN samtidigt bliver hjulcylinderen mindre. Den ændres fra 19 og ned til 17mm. Den 19mm kan du så ikke genbruge, med mindre man laver en adaptor. Den vil passe ligesom du beskriver dine justerskruer gør.
Det hele fra 67- og så få drejet noget af strålerne/navet på tromlen, så din møtrik får fat.
Måske skal du genbruge dækslet med pakdåsen, for at være sikker på at fastholde baghjulslejet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Leo C Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu har jeg monteret det hele op med de rigtige ankerplader, og nu passer det sammen, mangler lige at dreje tromlerne til i morgen.


Reply

You must log in to post.