Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dobbelt kaburator. men vil ikk starter eller holde sig igang

Tags:
No tags yet.

(permalink) vw.mini@hotmail.com Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja. som overskriften siger har jeg monteret dobbelt kaburator fra solex.

den startede inden men ikke nu.

den starter når den får lidt benzin. men dør med det samme. man kan ikk holde den igang.

har tjekket at den sprøjter benzin rigtig ned. det gør den.

kan det evt. være fordi kaburatorene er for store

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej ikke nødvendigvis, så skal de da være abnormt store. En 1600 kan sagtens køre med to 48 IDA.

Det er ikke mange oplysninger du giver. Hvad havde du regnet med ? Troede du at man bare skruede andre og større karburatorer på og så kører det ?
Men omvendt - hvis nu du havde sat en standardkarburator på og motoren så gjorde det samme, hvad ville du så gøre ?
Er der ikke stadig en gammel artikel under FAQ om emnet ? Jeg har ihvertfald skrevet en om "opstart af motor" eller noget lignende.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw.mini@hotmail.com Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er Solex H40/44 eis kaburator.

har du et link

(permalink) vw.mini@hotmail.com Member
Skrev for 15 years siden | | | |

skal man evt. have andre tændrør i

(permalink) Scharling Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tjek nu FAQ som frank skriver. Hvorfor skulle du sætte andre tændrør i? er der ikke gnist?
Kom med nogle flere oplysninger om hvad du har gjort.... er de karburatore f.eks nye?
Hvis ikke, har du tjekket dem? osv.

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

dem der tror at "dobbeltkarbs" er plug'n play - bør nok vente lidt med at sætte sådan
nogen på , men læs faq og start med at kontrolerer dem fra en ende af som der er beskrevet , når du så engang har fået den til at køre nogenlunde skal der nok dysses lidt i dem og finjusteres lidt.

evner du ikke dette så få en til det der gør ... og det er ikke mig :0)

hvis du feks havde skrevet i din profil fra begyndelsen af hvor du kom fra i landet
var der nok nogen der frivilligt havde villet hjælpe dig - men det står der ikke noget om...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Umiddelbart vil jeg tro at de karburatorer du har er dem "vi" i almindelig tale kalder Kadron karburatorer, og det er faktisk 2 stk enkeltkarburatorer.

Et vildt gæt kunne måske være at motoren er druknet i benzin og derfor ikke vil starte ? men dit gæt er lige så godt som mit....

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja eller en eller begge manifolder står på en kant af motorblikket og derfor er utæt, så alt "suget" går tabt.
Hvis den har været druknet og ikke starter, så skal tændrørene ud, motoren drejes med starteren for at lufte den godt ud, uden tændrør i.
Det letteste er så at sætte nye tændrør i. Hvis de først har været våde af benzin kan de ikke tænde igen. Måske skal de tørre natten over eller blæses med trykluft.
Der er mange muligheder, med så få oplysninger.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er umuligt at hjælpe dig uden at vide i detaljer hvad du selv har gjort først. Hvordan har du justeret karburatorerne inden opstart osv.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) vw.mini@hotmail.com Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er nogen kaburatore der har sidet på en 1600 før.

jeg har pillet alt det gamle af til std. kaburator og det.

og monteret dobbelt kaburator med alt til.

den starter vis man først lade komme lidt benzin igennem. der efter dør den. som om den ikk får nok.

har renset dem fra top til tå.

så det sku ikk være skidt.

kan det være manglende under tryk. der sidder to små studser ved studsen og en på kaburatoren. er det undertryk. fordi det er ikk til brændstof.

håber det er nok information.

bor nær skærbæk i sønderjylland

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

"kan det være manglende under tryk. der sidder to små studser ved studsen og en på kaburatoren. er det undertryk. fordi det er ikk til brændstof."

Det forstod jeg altså ikke en lyd af?
Er det studsen til balancerøret mellem de 2 manifolde vi snakker om nu??

...der skulle helst ikke sidde være nogen åben studs på karburator eller manifold for så suger motoren jo falsk luft. (måske et billede af dit set-up vil hjælpe her)

Hvordan står blandingsskruen? Er den overhovedet "åben"?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) vw.mini@hotmail.com Member
Skrev for 15 years siden | | | |

her er et billed af den ene kaburator. har tegnet af hvilke studser der er frie.

hvad er de til.

06012009072.jpg

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

LUK DEM AF, og sørg så for at du har en strømfordeler der kun har mekanisk avancering (den skal være uden den vacuum dåse på siden).
Så er du MEGET tættere på en kørbar løsning.

Der skal jo gerne være så meget sug (vacuum) gennem din karburator at benzinen kan blive suget ud af dyserne og blive blandet med luften. Med de studser du har fri, så suger den bare af dem istedet for gennem karburatoren. Jo mindre dit gasspjæld er åbent, jo mere udbredt mærker du problemet.

Som der også tidligere er nævnt bør dine manifolde også være forbundet med et balancerør/slange, det kan evt. være det din nederste studs er til - er det tilfældet forbinder du bare en slange fra den ene til den anden manifold.

Husk nu at vend tilbage med hvad resultatet blev efter du har prøvet igen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er en underlig ekstra flange der er der mellem karburator og manifold.
Udligningsstudsene plejer da at være i manifolderne.
Uanset, om strømfordeleren er rigtig eller forkert. Hvis platinerne og tændingstidspunktet er fornuftigt, der sprøjtes benzin ind med accellerationspumperne. Så skal den rasle igang og efter lidt opvarmning kunne køre tomgang.
Men ikke med åbne huller eller justerskruer skruet i bund eller noget andet tosset.
Men det kan den heller ikke med en std. karburator.
Har du ikke en kammerat eller bekendt der er så gammel at han/hun MK, har rodet med biler med karburatorer. Det er snart svært i dag. Mange mekanikerer kan ikke forstå den kan køre når man ikke kan koble den til en "laptop"
Hvis du er helt på bar bund er det sku svært over nettet og let at forvirre dig med alle mulige forslag i den bedste mening.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw.mini@hotmail.com Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er slet ikk forvirret.

men har lige prøvet at starte den. har pumpet lidt inden så der var benzin i.

der starter den godt. men så snart det benzin er væk så dør den som om der ikk kommer nok til.

det forstår jeg bar ikk. for den er renset og alt. men kan det være at dyserne skal skiftes ud med nye istedet

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jamen hvis den har åbne studser så den bare suger luft, så suger den ikke i dyserne.
Uanset, NÆSTEN!!, hvor meget forkert et par karburatorer er bestykkede (dyset) Så vil den hoste igang og kunne køre som jeg beskriver. Ellers er der noget helt tosset galt. Som f.eks. åbne huller af den ene eller den anden art.
Du siger du har renset. Har du haft dem adskilte ?
Kan du have vendt en holder til svømmeren forkert, så nåleventilen enten holdes lukket eller helt åbent. Det kan man f.eks. Eller nogen kan ihvertfald, på en type3 karburator.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw.mini@hotmail.com Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har lagt den i alle enkelte dele.

og samlet den som man sku. alle dyser og sårn renset. så jeg fatter det ikk..

nålen sidder i en skrue man ikk kan skille af. så den kan ikk side forkert,

jeg har forbundet studserne med hinanden og lukket af for det øverste rør som var fri.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nålen ?

Hvis du skruer lågene af svømmerhusene, er der så benzin i svømmerhusene. Altså noget med 1/2-3/4 fulde ? Når motoren har været startet og derefter gået i stå ?
Hvis der er det, kan man holde den igang blot på det den pumper når man vipper med gassen.
Så er det noget andet der driller end "at den ikke får benzin"
Hvis der ikke er benzin i svømmerhusene kan man fylde noget i dem og kan den så køre til det er brugt ?
Så må man finde ud af hvorfor der evt. ikke er noget i svømmerhusene.
Sidder svømmeren i klemme -
Virker benzinpumpen - kommer der benzin til pumpen
Sidder der en gumminullermand i nåleventilen - Ikke sandsynligt i to på samme motor -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvor bor du...hvis det er omkring kbh kan du komme ned på vores værksted...så kan du få lidt hjælp....for det bliver da aldrig løst på denne måde

Mvh thomas

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) vw.mini@hotmail.com Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Svømme huset er fyldt. men har på fornemmelse at det rør der sprøjter benzinen ind er lidt for kølet. for den sprøjter benzin. men som om det ikk er nok

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det rør der sprøjter benzin ind bliver kun brugt under acceleration så der skal ikke komme benzin ud når motoren bare kører almindelig tomgang.

Du bliver altså nødt til at opsøge nogen der kan komme og hjælpe dig med atr skrue for det her fører jo ingen steder!

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply

You must log in to post.