Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Død drukken motor!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg tænker og tænker!!!!

Dog mest på om det kun er tysk indregistrerede biler der har problemerne??

Du skriver at de altid har problemer når de kommer herop, lige efter poientere du at du kender en masse som ikke har problemerne, og endda uden karburator-sprit!!!

Sorry, men jeg er sgu stået lidt af!!!!

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) vw.mini@hotmail.com Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg siger at når de tanker her har de problemer. brug dog hovedet.

(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg bruger skam også hovedet, derfor kan jeg så heller ikke forstå at dine tyske venner har problemer når de tanker her, men at du samtidig har danske venner der aldrig har haft problemet!

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Brian W Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min døede fuldstændigt her til morgen da jeg var ude og køre, jeg havde ikke brugt sprit i en uges tid.. og DÉT fortrød jeg.. den hukkede og pustede men der skete intet og den ville kun køre på 2 cylinder, så det endte med at jeg måtte pille filteret af og hælde lidt sprit direkte i karburatoren for at jeg kunne starte den og få den til at gå på alle 4 cylinder..! Også skulle jeg ud og køre en god tur så den blev ordenlig varm inden jeg slukkede igen..

Så der skal sprit i..! dem der ikke kommer det i bruger den sikkert heller ikke hver dag og har dem sikkert i en garage natten over.. ( hvilket der slet heller ikke er noget galt i ! )

Min holder uden for og det tager den ikke skade af, så længe man tager sine forholds regler..

:)

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Theonebug: Du SKAL bruge sprit om vinteren ellers slipper du aldrig af med karburatoris på en type1 motor med center monteret karburator ...uanset hvor mange tyskere vw.mini@hotmail.com så kender! :-D

vw.mini@hotmail.com: Jeg ved ikke fra hvilke biler/motorer det er du har dine erfaringer, men det er da ikke type1 kan jeg høre! ...sikke en omgang vrøvl
Pas nu på med at råde folk uden at have den store erfaring med den specifikke motortype. Du kan slet ikke sammenligne en eller anden GTI med en luftkølet type1 motor.
...og hvad er det for noget du vrøvler om varmekasserne??

Grunden til at din egen motor ikke behøver sprit, som du skriver tidligere, er at du kører med 2 enkelt-karburatorer og derfor har meget korte manifolde i forhold til den origionale. De korte manifolde leder nemmere varmen fra topstykket op til karburatoren så den ikke fryser.
På en original motor med centermonteret karburator er manifolden meget længere og leder derfor ikke varmen nær så godt fra topstykkerne helt op til karburatoren hvilket gør at det øverste af manifold og karburator iser til. (Derfor er det også vigtigt med gennemstrømning i forvarmererøret så udstødningsgasserne kan varme manifolden op)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja Warp og Niels, denne tråd er god underholdning. Men på sin vis sørgelig hvis nogen helt uvidende sidder og tror de lærer noget.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw.mini@hotmail.com Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det jeg sammenligte for at fortæller at der er meget vand i.

jeg kender flere og med type et. og de har heller ingen problemer uden kaburator væske.

og de står uden for. ingen af os har en garage at stille den i.

så tænk lidt over det. og tænk på hvilket benzin i tanker.

min far har arbejdet med bobler i 35 år. han siger også det er noget pis med kaburator væske.

da man bar skal tænke det rigtige først gang. og så er der ikk mere.

(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja Warp og Niels, denne tråd er god underholdning. Men på sin vis sørgelig hvis nogen helt uvidende sidder og tror de lærer noget>>>>>

Du kan have ret i at de sidste indlæg jeg skrev ikke var oplysende, men der er da forskel på karburator is, og hvis der er kondensvand i benzinen!
Det er 2 forskellige problemstillinger, eller?

Iøvrigt har jeg telefonisk snakket med forfatter af indlægget, og vi fandt frem til et par "småfejl" som kunne rettes og dermed kunne han slippe for denne KARBURATORIS:-)

Mvh. Niels

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg køre på OK 95 oktan-Og det gør jeg hele året.
Og der SKAL sprit på en t1 motor, uanset hvad du tror du ved!
Isen har intet med vandindholdet at gøre, den kommer fra kondens, som opstår når varme og kulde mødes, i de lange indsugnings rør.
Jeg har ofte set hvordan hele manifolden er indpakket i et tykt lag is, på den udvendige side selfølgelig-Men det er så måske det høje vandindhold i benzinen som på magisk vis trænger igennem manifolden?

Men på en nyer motor er der ingen problemer-Min Fiat Panda køre på samme benzin og får aldrig karburator væske!

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Frank: Ja man skal være kildekritisk når man læser på nettet, og ikke bare æde alting rådt ...inklusiv denne tråd. :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Karburatoris er noget der opstår når motoren suger i karburatoren. Det opstår når der er meget fugt i luften, Også om sommeren. Det har intet at gøre med om bilen står ude eller inde eller hvilket oktantal man bruger.
På nyere biler er det knapt så slemt fordi de typisk ikke har det abnormt lange indsugningsrør. Min kones Polo fra 1987 kan godt nyse lidt om morgenen efter 5 min. kørsel. På indsprøjtningbiler er problemet helt væk.
Jeg bruger typisk heller ikke sprit fordi jeg ved hvad problemet er. De gange vi er kørt fra træf på Mantorp og kører om aftenen gennem skoven til Halmstad, vil mine forskellige tunede motorer godt nyse lidt. Hvis man holder ind til siden, og kigger efter kan man se at vandet løber ned af karburatorer og manifolder.
Nogen der har prøvet at køre på den "grønne" benzin med der indeholder alkohol ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.