Købes 12 V udgave af tomgangsdyse til 1500N type 3 motor karburator type SOLEX 32 PHN
Hilsen Per
Købes 12 V udgave af tomgangsdyse til 1500N type 3 motor karburator type SOLEX 32 PHN
Hilsen Per
jeg kigger lige på lageret imorgen
hilsen kylle
Bulli havde ingen...
Andre der har en eller kan den 6 volt der sider på klare 12 volt, nogen der har prøvet.
Bemærk det er en N 1500 motor med kun en karburator.
Hilsen Per
du skal finde et alternativ Per - den karberator er aldrig leveret til 12V biler.
men måske der sidder en lign magnet ventil på noget andet - det ved jeg ikke.
Hej Per.
Har fundet skive til skærm +andre dele.
Ring ang. tomgangsventil jeg kan måske hjælpe.
vh. fvee 40257965
Super Ib, så må jeg jo bare finde ud af hvor meget strøm den bruger, med et amperemeter, og så bruge Ohms lov U=R*I, til at finde ud af, hvor stor en modstand jeg skal sætte i serie med føler, for at få 6 volt over føler og 6 volt over modstand, puha det er mange år siden jeg lærte og brugte dette... :-)
Takker Ib
Hej Per.
Du kan uden videre bruge en magnetventil fra type 1. Hvis/når der er forskel i
udseendet på den magnetventil der sidder på en type 3, skyldes det udelukkende
at type 3 var den første som var udstyret med tomgangsmagnetventil
Selve tomgangsdysen, som kan skiftes på de fleste 12v magnetventiler, skal
hedde g45. Hvis du finder en der hedder g50 gør det ikke noget, det vil kun
forbedre motorovergangen fra tomgang til kørsel (flat spot).
Hvis det ikke lykkes at finde en i det jydske kan du bare sige til, så skal jeg
sende dig en.
vh Torkild 20125804
ps: VW producerede enkeltkarburatormodellen af type 3 (45 hk) til produktions-
ophør i 1973, så 12v til enkeltkarburator findes.
Det var god info Torkild, takker :-) Og så slipper jeg for at skal til at beregne modstand ;-) Jeg ringer snarest til dig.
Og Fvee lyder fint, vi ses snart :-)
Hilsen Per
ps: VW producerede enkeltkarburatormodellen af type 3 (45 hk) til produktions-
ophør i 1973, så 12v til enkeltkarburator findes
også med SOLEX 32 PHN modellen ??? dvs sene modeller med SOLEX 32 PHN karb på.
eller blev der anvendt en anden karb - det var det eneste der afholdt mig
fra at bygge min gamle N model om dengang jeg havde den , men cool nok
det vil jeg så foreslå den nye ejer ...
Torkild - findes der nogen i dk af dem tror du ???
og bruger man en magnetventil fra eks en alm type1 31 pict karb - har den så samme gevind
som på SOLEX 32 PHN modellen ???
det er jo guld viden det der.
beklager fejlinformationen per - men havde hørt at PHN karberatoren kun sad på
de tidligerer type3 modeller. det var så ikke korrekt.
jeg knoklede for at få min til at virke 100 fordi jeg troede den var ret sjælden,
men det er den så ikke åbentbart ...
jeg brugt ialt 5 komplette karberatorer for at samle en god.
Da 1500S kom frem i 1963 fortsatte den "alm" 1500 under betegnelsen N.
Det var en mere "skrabet" model uden kofangerhorn, mindre chromtrim og med
enkeltkarburatormotor. Efter at det tyske motorblad DM havde langtidstestet en
1500S og kørt livet ud af motoren 6 gange på 16000 km, og derefter gav den
karakteren "ikke anbefalelsesværdig" lagde fabrikken godt nok sag an imod dem
og vandt den også! men der var vitterligt mange skader på S-motoren,Auto motor
und sport sammenlignede ´skadesomfanget af 1500S og Opel 1700 og her havde
1500S´r 25 motorskader for hver 8 på Opelen. Fabrikken indførte da et M udstyr
hvor M ikke stod for Mehr, men Minder-austattung hvor en 1500S kunne bestilles med
45HK motoren, og det var der mange der benyttede sig af, også fordi indstillingen
af to-karburatorerne var mere tidsrøvende(dyrere).
Da 1600 modellen kom i aug.65 blev salget af enkeltkarburatormodellen øget, da
skatteberegningen i Tyskland skilte ved 1500 ccm, om som sagt fortsatte produkti-
onen til sommeren 73.
Herhjemme blev der solgt en del skrabede modeller, navnlig som variant, men
efter 1600 modellen kom var der godtnok skrabede modeller, men alle med to
karburatorer.
Nu er en del af de type 3 der kører i DK jo efterimporteret så jeg ved ikke
hvor mange der er med enkeltkarburator.
Du kan ikke bruge en tomgangsmagnetventil fra en 31/34 da det er luftomløbdkar-
buratorer, men fra en 28/30 passer den på.
En af de ælste type 3 kører iøvrigt ved Barrit og har stelnummer 3950!
vh Torkild
You must log in to post.