Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Autotrailer kun til at køre forhjulene op på..

Tags:

(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kleinbusRonnie wrote>> ok, der skal sidde en levende person over 18, sikkert med kørekort i behold i den bil der bliver trukket.
Men hvad blev udfaldet af jeres max vægt beregninger.
Kan en Toyota Corolla fx trække en kleinbus efter sig? Lad os bare sige de vejer det samme for eksemplets skyld.

Ronnie

Ja, det KAN den godt, i hvert fald indtil du bliver stoppet og får noget andet at vide. :)

Spøg til side:

*Grundlæggende regler for anhængertræk*: Et køretøj må aldrig spændes for noget der er tungere end hvad trækket ELLER karossen er godkendt til.
Trækket kan aflæses på typepladen på trækket, karossen på reg.attest (Max. påhængvægt m/u bremser). Det er det LAVESTE tal af disse, du skal gå ud fra.

*Krav til bugsering*: Nummerplader (læses og udtales som: forsikring) og lygteføring/lygtebom

*Fører*: Chauffør incl. kørekort, excl. spiritus/narkotika

*Bugsering m/ trailer*: læs *Grundlæggende regler for anhængertræk* + max. 70 km/t

*Bugsering m/ Trækstang/Towbar*: *Grundlæggende regler for anhængertræk* + max. 30 Km/t + *Krav til bugsering* + *Fører*

*Bugsering m/ Træktov i anhængertræk*: Samme som *Bugsering m/ Trækstang/Towbar*

*bugsering m/ Træktov i trækøje*: (§ 6 Stk. 4) "Det slæbte køretøjs faktiske totalvægt, må ikke overstige 2 gange det trækkende køretøjs egenvægt". + max. 30 Km/t + *Krav til bugsering* + *Fører*
(Med andre ord: Hæng dig ikke i detaljer, brug Randers reb)

Blev det mere logisk af denne opstilling. ???

MVH Royce :)

-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Når jeg talte om 1,5 gang var det gældende for påhångsvogn - ikke bugsering.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Gustav_t wrote: Når jeg talte om 1,5 gang var det gældende for påhængsvogn - ikke bugsering.

G.

Jep og den gælder flere typer 4WD og lastbiler, men stadig betinget af trækkets/bilens godkendelser. :)

-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Selvfølgelig..

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

....eller en urne med sin mormor i;-)

At undlade at gravsætte en urne kan være en overtrædelse af straffelovens paragraf 139 om krænkelse af gravfreden og usømmelig omgang med lig..

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Gustav_t wrote: At undlade at gravsætte en urne kan være en overtrædelse af straffelovens paragraf 139 om krænkelse af gravfreden og usømmelig omgang med lig..

Jep, den skal enten henstilles på kirkegården, eller man skal ansøge om udledning af en mindre mængde aske i havet hos kirkeministeriet. (fra ansøgning er indleveret til svar ankommer, går der ca. 14 dage.)
(hvorfor i alverden render jeg rundt med så mange latterlige og irrelevante informationer, jeg bør vist snart blive formateret og geninstalleret, kunne være det hjalp med et spamfilter ????)

MVH Royce

-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) Riley Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Smlfen

Hvis du stadig mangler en transpolette, står der en ved Sønderborg Autoopretning som jeg ved de ikke bruger (tilsalg), prøv at kontakte dem...

-------------------------------------------
Ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar...!
VW bobel 70´ 1600 v-rod projekt 63´
philip@riley.

Reply

You must log in to post.