Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjemmelavet skivebremser

Tags:
No tags yet.

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg går og sysler lidt med ideen om at lave et sæt skivebremser til for på min 61er linkpin forbro.. Nogen der ved hvilke kalibre man evt kan bruge? Er der andre ting man bør tænke igennem før man går igang med sådan et projekt? For mig at se er det vel bare at lave et beslag ala det der følger med til et csp skive bremse sæt hvor kaliberen kan sidde på og så montere nye skiver og lave en adaptor med 4*205 mønster i..

Alle input vil blive påskønnet..

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Som udgangspunkt vil jeg nok anbefale en adaptor med 5*205 mønster i..(o:

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har 3-5 gange lavet et øre til at svejse på spindelen, så man kunne bruge type4 bremser. Hvis du alligevel vil købe de relativ dyre skiver til 5 huls, kan det så betale sig at opfinde noget selv ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dannies@live.dk Member
Skrev for 12 years siden | | | |

hej frank har du en tegning af hvordan du lavet det eller vil du skriove hvordan på danniesten@hotmail.com

-------------------------------------------
Danniesten@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jacob, check lige priserne på empi kopi sættene inden du springer igang - det er sgu svært at konkurrere med de kinasæt :-(

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rasser... 3år gammelt indlæg.. (o; hvis Jacob ikke har fået skiver på nu, skulle han skamme sig..

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ah pis :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Rasser, jeg synes da de sæt lyder intressante. Hvor har du set dem?

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

My 02c.
- Hvorfor købe crappy Empi kopier når der ikke er dokumentation på dem ???
- CSP versionen har fuld TÜV og kan synes, godkendes og dermed skrives ind som konstruktiv ændring. End of story.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg vil blot se dem.

I øvrigt lyder det utroligt at du kan få det godkendt med blot en tuv.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er sådan noget her jeg hentydede til:
http://www.kustom1warehouse.net/2_5_inch_dropped_spindle_disc_brake_kit_5_on_205_p/dropped%20spindle%205x205%20kit.htm

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jah, jeg kan godt se det er billigt ift CSP. Men når der nu skal være dokumentation på skidtet i DK, så ser jer ikke ideen.

Søren, som før skrevet, så er CSP´s og Kerscher´s bremsesystemer godkendt efter den nye EU lov, som trådte i kraft pr. 1/11 2010, men som først blev implementeret i DK d. 10/4 2011, pga noget forsinkelse i EU etc. De er med oprindelseserklæringer mv. og kan uden problemer anvendes som dokumetation til syn og godkendelse, såfremt resten af vognen er i forskriftmæssig stand... (Det står faktisk ret tydeligt i ændringer til loven pr. 1/2 2012. I den mellemliggende periode var der lidt (meget) delte meninger hos øvrigheden om, hvorvidt Tüv måtte bruges som dokumentation eller ej) Men HUSK! at få det noteret som konstruktive ændringer ved samme lejlighed. Ellers er i lige vidt den dag Jens betjent står med rynket pande ved din bil.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Husk også på at droppede spindler er med i prisen!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kew Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Empi er ikke vær at købe... Jeg har haft et sæt, de var ubrugelige

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok. Hvad gik galt ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kew Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Lejeskåle passet ikke, calibre flexer så det er umuligt at lufte ud, de vejer et ton...

Se her http://m.youtube.com/watch?v=XJsOMuvpghI

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ja det ligner og lyder godt nok til at være noget værre lort... øv :-(

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.