Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  oxyboxer???

Tags:
No tags yet.

(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har findet en (t3 tror jeg) motor fra en transporter. 2.0 med kaburatorfra 1986. hvad skal der til for at bygge den om til luftkölet. er der en step by step metode et sted her på vwnettet?? er det noget man kan göre hjemme i garaget, eller er der en masse fräsearbejde osv??

altså en vandkölet boxer fra en transporter skal lvaes om til en luftkölet, så den passer i en bobbel..hvordan??

(permalink) Faber Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://www.gearheads.dk/oxyboxer.htm
-her er lidt fra den gamle side.

-------------------------------------------
-Aalborg
-Bisgaardfaber@gmail.com
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er ikke lige noget du gør i baghaven.. men det kan laves..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Og hvis du vil gøre det, så find en 2,1 i stedet, de må da ligge og flyde der "hinsidan"

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hey Jesper, hva der galt med en blok fra en 1,9??? bortset fra hvis man vil køre med meget langt slag..

mvh spring

Til lotus jonas: Jeg kan fræse vandkamrene af din blok samt lave pinbolt afstanden om hvis du er int.. gi mig et ring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Nænæ Spring, der er intet galt i en 1,9... En 2,1 er da bare meget sjovere når man nu er i gang..

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det selvfølgelig rigtigt.. den har jo også længere slag hvis man vil bruge wbx krumtappen.

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

GetBackOnTrack: det kunne jeg godt väre intereseret i. hvad skulle det koste?

jeg har kigget på det link fra gearheads, men jeg blev lidt forvirret. er der ikke en der i korte träk kan forklarer mig hvad man gör for at få den luftkölet?

(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Saver vandkammeret af, flytter støtteboltene ved at lave nogle nye huller i blokken, med excentriske bolte .... Sådan mere eller mindre, nok snarer mere..

Det giver kun rigtig mening hvis man vil lave en kæmpe killer motor. Eller man kan gøre det selv... Hvis du spørg mig!
Til gengæld får du en super stærk motor med oliefilter! men det hele står i vwmortens how to http://www.gearheads.dk/oxyboxer.htm

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvad har du af planer om heste og hvad skal du bruge den til. hvad vil du bruge af penge og hvor mange omdrejninger vil du op på.. skal du have vild knast i skal du nok også fræse plads til det høje løft. vil du have type 1 løftere eller købe lidt dyere type 4 løftere med stor hoved. vil du bruge standart stødstænger eller nogle lidt længere. der er lidt flere faktore i det. har selv lige bygget en 2779 ccm oxy til race og der er en 2387ccm oxy på vej til min bus.
du skal nok også have drejet om på dine cylindre..

hilsen bang

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jamen det lyder jo let....jeg kan godt se der er meget arbejde i det, men jeg vil godt ha en stor stärk motor i min woodie når den bliver färdig. måske skulle man bare köre med den vandkölet, og ha köleren bag ved motoren, med nogle elektriske bläsere. der er nemlig plads i woodien.

det er värd at overveje, men jeg ville gerne slippe for köleren..

hvor mange hk har sådan en motor? den er med kaburator. den skulle väre 2.0 fra 1986??

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jamen så ville jeg helt klart kaste peng efter denne http://vwnettet.dk/topic/152418
helt klart billigere end at begynde at bygge en oxy selv. der er bare at få den køler i og så afsted..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

bang: som sagt er jeg helt ny ang oxy, men jeg vil gerne ha 100 hk eller lidt mere og masser af bundträk, jeg behöver ikke så mange omdrejninger. hvad forslår du, og hvad koster det ca. jeg skal ikke ha nogen vild knast i, men gerne mange ccm. en 2779 ville väre cool, men ikke race.

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

en 2779 oxy er meget dyr at bygge. for det første skal krumtappen laves på bestilling og det er en dpr du skal have fat i.. 15000,- med svinghjul
så skal toppene være noget med wbx boltmønster der skal du have jp motorsport toppe og der kommer du af med lidt over 30000,- for et sæt i 4" så kommer så alt det resterende, 101,6 mm cylinder og stempler er også peberet så du er deroppe hvor du kan købe en rigtig fin subaru turbo motor med masser af monent, fart hvis du vil. og du behøves ikke at tænke mere på den.. men uhadet kan da lade sig gøre. men for den pris min motor står i kunne jeg have bygget 2 super fine type 1 motore eller købe en ny suzuki swift.. men hvem gider det :o)

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, nemlig, Bang ;-)
Jonas, den motor du beskriver hedder sikkert DG og er ikke 2,0 men en 1914 wasserboxer med 78 heste. En 2,1'er har 112 heste og et helt fint moment...
DG motoren er tilgengæld rigtig glad for benzin....
En god og billig option ville være at beholde den som vandkølet, den er jo oven i købet næsten helt flad så den ville passe perfekt i din Woody

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja det her du nok ret i jesper. 78 hk er jo også helt ok. men kan man få en 2.1 med kaburator?? jeg er ikke så meget til indspröjtning.

(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Nope, 2,1 er kun lavet med sprøjt.. men du kunne selvfølgelig godt smide et par dobbelte webere på hvis du ville? det ville virke rigtig godt!
Indsprøjtning er jo driftsikkert og noget du ikke skal tænke på når det først er der
Plus fin benzin økonomi.. Min 55'er gik 15 på literen hele vejen til Spa og tilbage igen, ikke dårligt i en 15 sekunders bil!........

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389

Reply

You must log in to post.