Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bremsepedal!

Tags:
No tags yet.

(permalink) kristian-k Member
Skrev for 15 years siden | | | |

min bremsepedal blive hængende, dvs den går ikke tilbage til udgangspunket-hvis bilen har stået stille et par dage,kan den godt være næsten tilbage, men efter første aktivering,bliver den nede igen!! dette gør at bremsen "slæber"en smule på når jeg kører! hvad kan dette skyldes?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Rust og snavs. Sådan en gang hver 20-30 år skal pedalerne tages ud og skilles ad og renses og smøres.
Der går en låsepind, en stålstift, gennem koblingspedalen og dens aksel. Den kan drives ud, som det hedder, og så kan koblingens aksel drives eller presses ud. Så sidder bremsepedalen med en stor låsering og kan let tages af. Det hele kan renses og smøres og samles igen.
Det er som at få en ny bil, men det bliver tit overset i forbindelse med renovering af en bil. Som oftest er krogen til koblingskablet meget slidt. Den kan så svejses op og files til igen.
Jeg gør det samme med viskertrækket i øvrigt. Så virker bilen i 20 år igen. Skønt og hyggeligt med en gammel bil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.