Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min 1300 hakker i accelerationen - HJÆLP!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Folkevognen Frida Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min motor er begyndt at hakke lidt under acceleration, efter 10-15 min kørsel. Jeg kan godt få den op i hastighed, men det tager bare lidt tid. Det er somom den ikke rigtig trækker som den skal...

Jeg ved at dette emne er blevet taget op tidligere, men når jeg søger på emnet i dette FANTASTISKE forum, melder den fejl, og jeg kan ikke se nogen tidligere emner om dette problem (?)

Please hjælp - TAK!

(permalink) jakob356 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

SLETTET
-----
Her stod tidligere et af Jakobs indlæg.
Da jeg ikke synes, at udbyttet svarer til den viden og tid, jeg investerer i dette forum, har jeg slettet mine bidrag.
-----

(permalink) Folkevognen Frida Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Jakob,

Tak for det hurtige svar. Desværre kan problemet ikke klares med lidt karb. sprit eller rensning af karburaturen - det er prøvet :-/

Andre ideer?

(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Platiner/kondensator? godt bud

(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tænding og platiner, evt utætheder ved udstødning

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Folkevognen Frida Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Platiner?? Det synes jeg at huske "en eller anden" nævne for mig tidligere. Nu er jeg jo typen der med GLÆDE kaster mig ud i diverse operationer, men desværre ikke har den store motor erfaring. Hvordan checker jeg platinerne? Please være pædagoisk, vi kan jo ikke alle være "motor geni'er", vel??

(permalink) Heide Member
Skrev for 15 years siden | | | |

køb platiner og en ny kondensator, det er ufattelig let at skifte :) og koster ikk alverden jeg havde samme problem som dig, og vupti så var det væk

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det vil sige at den kører fint de første 10-15 min og så kommer problemerne???

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Folkevognen Frida Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hendrixxx,

Ja, det er som om den mister "lysten" til at accelerere (?) - motoren lyder lidt anstrengt, og der sker ikke rigtig noget når speederen trykkes i bund.

Nogle gange er dette tilfældet fra begyndelsen, andre dage kommer det først efter 10 min når motoren er blevet varm.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvad kører du med af motor?

har du passet den med service? vedligehold er jo en dynamisk proces hvilket vil sige at man checker platin og platinafstand, rotor, tændrørsdæksel, tændrør, tændingstidspunkt og ventilafstande. Tændrør skal være den gode kvalitet og de skal selvfølgelig også virke

Olien skal skiftes hver 5000km og i samme omgang checker man også de førnævnte ting. Nu ved jeg ikke hvad dit kørselsbehov er men jeg når ikke 5000km i min på en sæson, men checker alligevel tænding osv. et par gange i løbet af sæsonen.

Hvis alt ovenstående er ok, så er mit bedste bud din accelerationspumpe. Manglende acceleration og kraft.

det er dog et spinkelt grundlag at udtale sig på :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Folkevognen Frida Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hmm... Du har nok fat i noget. Jeg holder jo usansynligt meget af min bobel (en 1300 fra '72), men må nok indrømme at det (sikkert) er omkring 7-8.000 km siden sidste service. Det skal selvfølgelig gøres, så måske man skulle kigge forbi Bug Service med den gamle tøs?

Tak for alle svarene gutter, det er værdsat!

Vi ses på vejene (hvis hun altså stadig gider, men mon dog ikke?? :o)

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja gør det. et service tager ikke ret lang tid og koster ikke alverden- accelerationspumpen er hurtigt skiftet og den er også ganske billige i indkøb. Den fåes i et rep.sæt hvor der er nye pakninger til hele karburatoren i også- mener det er små 150kr ialt for sådan et sæt

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Olieskift ved 5000 km på en std motor er sku miljø svineri, bruger man en god olie kan man sagtens køre 10-15 tusind kilometer mellem olieskift.

Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

bugservice skriver 5000km på hans hjemmeside og min gamle vw-mekaniker af en far siger også 5000km er god etik....

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) MSEriksen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Køb dig eventuelt Haynes Repair Manual som med billeder og ord forklarer de fleste reperationer du vil komme ud for at skulle lave på din vogn :)
Kan f.eks fås her, eller hos en af sponserne.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1850107297/kelkoo004-21/ref=asc_df_1850107297317373

(permalink) Benny m Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du kan jo også prøve at tjekke om der skulle være en revne i varcum slangen, fra kaburatoren og ned til strømfordeleren, de kan godt blive lidt møre med tiden og så får den falsk luft det giver en ujævn motorgang.


Reply

You must log in to post.