Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Meninger om Bremseforstærker til skivebremser??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad er jeres meninger om bremseforstærker hvis man konvertere til skivebremser foran??

Jeg for Porsche 944 kalibere på, men er det så nødvendigt med bremseforstærker?? Og skal den så have vakum fra alle 4 manifolde??

På forhånd tak..

Tommy Hummel

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvilken bil??
En baybus (ihvevtfald de fleste) kører med både forstærker og skiver.
På en bobbel ved jeg ikke om det er nødvendigt/muligt.

René

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis dine bremser er store nok, er det ikke nødvendigt med forstærker. De fleste moderne biler har små bremser og så en stor forstærker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg kører med 4 stemplede 944 Turbo kalibere på min Type 3 uden forstærker, og den bremser så snotten drypper ud af næsen på mig.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har 944 bremser på min early bay og mangler heller ikke bremsekraft....

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

vwanders - har du std hovedcylinder på?

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Now we are getting somewhere-
Hvordan får man 944 calibre på en type3 og 2 og hvilke skiver bruger I, og ja hvilken hovedcylinder ?
Hvad måler stemplerne i de 944 calibre ?
Skal jeg selv finde på flere spørgsmål. Jeg troede ikke der var nogen herinde der lavede den slags ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg bruger porsche 968 4-stemplede bremser og skiver -1/2 porsche spindel og 1/2 vw spindel svejst sammen - jeg har valgt 16 tommer fuchs da de kalibre er kæmpestore og jeg ikke vil have alt for store spacere på (klarer den med bearbejdede kaliberkroppe og 10 mm spacer) men jeg har ikke valgt cylinder endnu.

Stemplerne er 36mm/44mm i 944 og 968 kalibrene

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg ved godt at praleværdien ikke er så god, men har I nogensinde set at Volvo har nogen 4-stemplede der ikke er så store og dyre ? Bare til oplysning.

Duck, har du regnet lidt på forholdet ? Skal du op på 24mm hovedcyl. ? VW LT31 har 23,8mm og passer lige på type1.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

min bil er en splitbus med bay bagbremser - gør det ikke en forskel?

ps mine bremser var ikke så dyre - de var jo ikke købt her på vwnettet

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Forskel på hvad ?
Bortset fra at i forhold til en type1, så kan en type2 vel udnytte de store bremser, hvis den får lov at læne sig lidt "forover" så du får vægtforskydning frem på forakslen. Altså jeg mener hvis ikke den er så sænket at den ikke kan fjedre og dermed IKKE få noget vægt på forakslen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

på praleværdien ? ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du skriver at en lt31 passer på en type 1 og jeg har type 2 - der er vel forskel på hjulcylindre fra type1 til type2

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Rasser. Hvem har puttet penge i dig ?
Fik du læst om krumtaphusudluftning !?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg snakker om hovedcylinderen. Hvor stor er din og hvor store er dine hjulcylindre bag på ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Frank :-)
Ja jeg fik læst på det, og har tilmed også formået at tænke lidt over det ;-)
Men det er da noget underligt noget - det med ventildækslerne er jo det omvendte af hvad jeg ellers gik og troede!!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja også mig. Jeg tror heller ikke det er helt rigtigt. Jeg mener at have lært engang at de studser en type4 med indsprøjtning har i topstykkerne. Er fordi den type sprøjt er følsomt over for forskelle i tryk i topstykkerne.
Jeg tror ikke på at den selv kan skabe så stor trykforskel at den ligefrem skulle "blæse" olien tilbage gennem stødstangsrørene.

Nå nu er der 5.gear. Godnat

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) runex Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bremser hvad er det for noget opreklameret noget der jeg skulle bremse i knægtens 1303 i dag. Det eneste der skete var der løb en halv liter bremsevæske ud af rammehoved hovedcylindern røg så kan man godt få lidt sved på panden når man kører 100 og bremserne er helt døde.

(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

På min Oval sidder en 19 mm hovedcylinder som virker som et godt kompromis mellem pedalvandring og dosering..
Bussen derimod kunne jeg godt finde på at prøve en mindre hovedcylinder…

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja Danborn, men hvad sidder der på bilerne ude i hjulene ?

Min Speedster har Kercher forbremser med 42mm stempler, 19mm hjulcylindre bag på 68-type1 tromlebremser. 19mm tokreds hovedcyl. Jeg syntes den føles blød.
Jeg vil lige køre lidt med det før jeg kan bedømme om den skal have 20,6mm hovedcyl. og så prøve med 22mm hjulcyl. bag, igen. For jeg har prøvekørt med 22mm bag. Den vil blokere baghjulene, men måske den kan bære det når forbremserne lige bliver slidt til. Men omvendt er bagbremserne jo heller ikke slidt til endnu. Vi få se.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej...frank hvilken volvo/år er det og passer de i bolt huller på type1 eller skal der adapter til....

mvh Thomas

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er 140 og 240, nej de passer ikke. Jeg har bare tit tænkt tanken fordi de ikke er så store. Man skulle kigge på det en dag. De findes både i ATE og Girling.
Men de er måske upraktiske fordi Volvoen kører med 2 bremseslanger i hver side. Ja det er nok egentligt derfor jeg aldrig har brugt dem. Der skal opfindes noget så man kan føde dem med én slange.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så var jeg lige væk et par dage..
Duck - Jeg kører med standard hovedcylinder. men jeg tror at jeg godt kunne drage nytte af en med lid mindre stempel til forkredsen. Den kan godt presses til at blokere baghjulene hvis man maser til. Det er nok fordi kaliberne "sluger" så meget væske.

Frank - På min Type 3 har jeg gjort det at jeg drejede nogle gamle standard skiver ned så der kun var navet tilbage, og har så brugt bagskiver fra 944 Turbo, som er "løse" skiver og måler 295x20,4 mm mener jeg. På spindlen har jeg flyttet det nederste øje til monteringen.

billede 217.jpg
billede 218.jpg
billede 216.jpg

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vwanders Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og det med de Volvo kalibere har jeg også tænkt på tidligere.. Jeg mener at kunne huske at de kører med massiv skive, og derfor burde kunne bruges på standardskiverne. VW skiver er jo rimeligt store.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Kirk... Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hhhmmm ok med volvo kalibre... det bliver nok for bøvlet....var ellers på udkik efter lidt større 4 stemplet kalibre

tak

thomas

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff

Reply

You must log in to post.