Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  type1 køling på type4 kan denne bruges

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej

Jeg har planer om at montere en 1800 type4 i en earlybay, altså i en bus, der er født med type1 motor.
I mine gemmer har jeg dette blæsehus, se billede. Det er jo dejligt enkelt, sådan både blæsehus og cylinderkøleplader i et.
Men kan det køle nok i bus, er der nogle andre end Elnef(som jo kører buggy), der har erfaringer med det?
og hvis det ikke er nok alene, kan det så bruges sammen med ekstern oliekøler?

Hvis det ikke er velegnet i en bus, og bedre til brug i fx buggy, så vil jeg gerne sælge det.

Ronnie
kleinbusronnie@gmail.com
mob: 23736962

bls 3.jpg
bls 1.jpg
bls 2.jpg

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ronnie gamle ven,...... glem det. Brug den som foderhus til fuglene. Det er den bedre til.
Ja, Elnef bruger den. Men han kører heller ikke rigtigt på gaden mere, så det går liige.
Det korte af det lange er, at denne type blæsehus køler venstre side ca. 30% for lidt og højre side ca normalt.
Afhængig af hvor kreativ du vil være, så lav en såkaldt "Caliconversion" altså hvor du bruger to sæt type 4 blik og tilpasser og svejser sammen og buger et godt type 1 blæsehus, eller vælger CSP´s ombygningssæt.
Mvh.T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej Farmer

Tak for svaret, som nok var som jeg forventede.
Ellers ærgeligt da den er smuk og enkel. (og var hundedyr i 90'erne)

jeg har en billedeserie, af en som laver en caliconversion, så det er nok det det ender med.

Er der nogen buggy drenge,(eller hønseejere) der kan bruge den, så skriv til mig.

Ronnie

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu skriver du godt nok andre end elnef men bliver da nød til lige at kommentere farmers ævl
Jeg har kørt solen sort land og rige rundt til div race/træf inden og udenlands flere hundrede km i træk uden problemer med temp overhoved selv med 10,5 11,5 12,5 i komp 163-222hk
har 2 sæt type4 blik skal vi bytte ?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvor meget vil du bytte med ? Jeg mangler blikket.
Du har vel i øvrigt ikke nogen brugte dobbeltfjedre ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Undskyld Elnef, jeg troede kun du brugte din buggy til ræs, derfor tænkte jeg på 'andre'.
Jeg mangler nok noget køleblik til min 1800, men får først overblik over det i løbet af nogle uger.
Skal dog siges at jeg allerede har mailet lidt med mr Bechmann om byttesjov, men intet er afklaret endnu.
Ronnie

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ronnie du skal såmænd ikke undskylde for noget somhelst det som der lige "pissede" mig af var at du fik et totalt ubrugelig råd
Jeg har såmænd kørt det meste af 50.000km på gaden inden der gik trailer i det hvoraf de 49500 var med hovedt helt oppe hvor ens ryg bliver fræk når der plukkes jordbær :-)

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

John:

Det er da muligt, at du ikke har haft temperaturproblemer, men det ændrer jo ikke på det faktum, af det blæserhus giver uens luftfordeling?

Derfor kan det vel ikke være det den bedste løsning til en maskine, som skal slæbe en bus?

/Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er det et faktum ? Det kunne jeg da godt tænke mig at se dokumentationen for. Altså målingerne, ikke bare noget en amerikaner har skrevet fordi han selv har noget andet han vil sælge -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min kammi Spring har også kørt med det blæsehus uden at koge motoren af, men mener dog godt nok han havde noget ekstra oliekøling monteret ved gearkassen.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg trækker mig. Men som jeg skrev, i en buggy går det lige. dermed ikke sagt at det er godt.
Brug det som i har lyst, og rist jeres dyrt indkøbte type 4 stumper. Så kan vi jo osse sælge noget mere til jer.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Peter

Jeg anfekter ikke diverse test af hvilken vej vinden blæser inde i huset jeg deler ud af min praktiske erfaring af det omtalte blæsehus intet andet og i min verden er der langt fra min erfaring til foderhus

Jeg er udmærket klar over at der findes bedre huse men det retfærdigør jo ikke foderhus teorien

Hvilket hus der er bedst til en bus aner jeg intet om vil tilføje at min olie temp lå stabilt på 70 grader og derfor turde jeg fint køre med det hus i en bus

Farmer

og rist jeres dyrt indkøbte type 4 stumper

vor herre bevars kom du ud i det virkelige liv du skulle have set de fine ikke ristede stumper som jeg solgte videre og som stadig spytter en skrå

Sidst jeg forstår godt hvorfor der er folk som aldrig skriver på diverse fora selvom at de har masser af erfaring at dele ud af

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Uden at tage hverken den ene eller andens parti i denne fight. . . . Men tror Torben mener at der er fare for at topstykket i den ene side bliver for varmt. Olie temperaturen kan man jo godt holde nede (selvfølgelig indenfor rimelig hedens grænser). Jeg har selv prøvet at sluge pappet fra brandvæggen ind i blæserhuset, og kørte jeg pænt kunne jeg godt holde olie temperaturen under et kritisk niveau. Bla. ekstra oliekøler er fint til at hjælpe med at holde olie temperaturen lidt nede. Selv om min olie temperatur ikke var vanvittig høj, så tør jeg slet ikke gætte på hvad temperatur mine toppe havde!
Er der nogen test af dette blæserhus der viser topstykke temperaturen på det kontra et normalt VW blæserhus? For vi sidder jo alle sammen mere eller mindre og gætter om topstykkerne (ja og cylindere for den sags skyld) bliver varmere eller ej med det center-blæsehus.
Når det så er sagt: Fancy topstykketemperatur-måletest eller ej, så er det sgu imponerende med 70 grader John. Med så lav en olie temperatur, så er der nok ikke meget i den motor der har været for varmt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.