Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
19:14 vwpower: Motor
10:24 ploug: testing.... 1.....2.......
23:03 1-0654961: fvee: Det virker upåklageligt - selvom jeg var sent oppe aftenen før.... ;-)
21:42 fvee: Stell no. Så er det i seng, du skal lave bremser i morgen.
14:25 AndersHH: Ellers: https://danskmarineudstyr.dk/motorrum-udluftning/twinlinea/ventilator-12-volt-o-76-mm-4m3-min
14:25 AndersHH: -> Zapy. Ja, det virker OK. Man må kunne finde noget kina-skrammel til lav pris nu...
16:44 ZAPY: nogen der har forsøgt sig med aksialblæser i defrosterslange ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  veteran afgift ?? nye tillæg på afgiften fra i dag

Tags:
No tags yet.

125
(permalink) bugservice Member
Skrev for 9 years siden | | | |

har lige betalt afgift på en vw og der er nye afgifts regler tillæg for bensinforbrug ???

de regner den sådan her ud ??

egenvægt lad os sige 800 x 0.5 % er 4 + et fast tal som er 3 er 7 div det med 100 som også er et fast tal så for du 14,3 rundet op træk det fra 16 som også er et fast tal så for du 1,7 gang det med 1000 som også er et fast tal så for du 1700 kr ??? dette skal du lægge oveni den alm reg. afgift

lad os lige tage en bus !!!

1150 kg x o,5% + 3 div 100 er 11,4-16 er 4600 kr ekstra

egen vægt på 700 så bliver det næsten nul ca 600 kr

så få bilen vejet rigtigt

egenvægten siger de er !!

bilen klar til kørsel dog uden brændstof smøreolie kølevand og fører

god dag

Dennis

ps reglen har faktisk været gældene siden 27 feb 2004 men uden en egenligt udregning man kunne bruge ,
men nu har de lavet en

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

pis - men mine biler er da heldigvis på danske papirer - men det er da godt nok frækt...
der røg den svenske valuta besparelse lige ned i den danske statskasse ;0(

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Jow, men det skal I da ikke bare finde jer i ! Hvis vi bare finder os i det, bliver det jo ikke lavet om.
Jeg mener de forskellige veteranbilklubber har fat i det og endda en advokat på det.
Stå sammen, og klag til landskatteretten.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ifølge det seneste nyhedsbrev fra motorhistorisk samråd er det vist ikke
det eneste de er ved at pille ved lige i tiden

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hvem er "de" ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) batman Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ærgeligt, skal betale i næste uge

-------------------------------------------
67´er microbus Deluxe(har jeg ikke mere) Lars Sims 29223737
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

http://www.motorhistorisk.dk/

FIVA = internationale veterankøretøjsorganisation Fédération Internationale Des Véhicules Anciens (FIVA)

er det svar nok ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) kenny19821 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ja lars(batman) du skal høre efter hvad jeg siger hehe

betalte heldigvis for 1mdr siden 5190kr for min 1972 type 2 Bay

-------------------------------------------
Kenny
Vw T2 Early Bay Westy 1969
(permalink) Steven Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej

Ja, de er dygtige. De kan altid finde på nye afgifter, så det ikke kan betale sig at importere flotte gamle biler til Danmark.
Jeg håber de får det rettet tilbage igen og gerne endnu længere ned.

Hilsen Steven.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Fint tak Ib.

Selvfølgelig kan det "betale sig" at importere gamle biler. Hvis bilen er fin og det er den man vil eje. Alle møgspandene skal man bare lade stå, det koster det samme i afgift.
Dermed ikke sagt at jeg er enig i afgiftsatsen, slet ikke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ja der burde også være afgift på fodbold og papirklip
og hvad man ellers kan finde på af hobbyer.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Især da på fodbold, som koster samfundet en masse politiarbejde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) sunshine Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hej, jeg forstår stadig ikke rigtigt reglerne.

Hvad bliver den samlede ca. registreringsafgift for en 1977 Westfalia camping bus i god stand indført fra EU-land ? Jeg kender endnu ikke vægten og ved ikke, hvad nyprisen var i 1977.

Hvordan foretages beregningen og betyder det noget hvad indkøbsprisen idag er ?

-------------------------------------------
bingodk@stofanet.dk - 64400767 (fastnet)
Forskelligt til salg - http://vwnettet.dk/topic/187687
(permalink) bugservice Member
Skrev for 9 years siden | | | |

ja afgiften er vel ca de 5200 + bensintillægget ved ikke hvad den vejer men vel ca 1400 kg så det er ca 10000 oveni

MVH Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Hmm... Er der nogen der kan finde noget info hos skat? Jeg kan ikke.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Nej det bliver 10km/l. Så 6 gange 1000= 6000
Indkøbsprisen betyder ikke noget. Men SKAT har en regnemaskine hvor du kan sætte tallene ind.
Læg mærke til at det tæller 1000 kr NED i afgift at der er radio i !!!

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1755101

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 9 years siden | | | |

gælder det kun på ny biler eller også gamel biler som vw eller biler fra 1948 ???

(permalink) micha racing Member
Skrev for 9 years siden | | | |

må sku da håbe det ikke gælder biler over 35år

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det gælder for alle brugte biler fra før 1997-98. I 1998 kommer der jo begrebet "grøn ejerafgift" i stedet for vægtafgift. Så er man jo nødt til at have oplysninger om brændstoføkonomien. Så de står i bilens data.
På nye biler gælder samme regler, i den retning, som efter 1998.

Grunden til at man bruger regnestykket er at man ikke har nogen opgivelser om de ældre bilers brændstofforbrug. Hvis I kan skaffe dem, bruger man bare dem.
Det rammer så veteranbilerne hårdt fordi det virker voldsomt at man tidligere skulle af med 4000-5000. Nu skal der så lægges 6000 til.
Men I må jo melde jer ind i veteranbilsorganisationerne og stå sammen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Copenhagen Wings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Til venlig orientering har vi i dag modtaget følgende:

Jeg henvender mig til jer da der desværre er kommet et nyt afgift tiltag mod os og vores hobby

Det kan godt være i er bekendt med det, men jeg syntes det er vigtigt at klubberne og medlemmerne ved dette, især fordi der er importeret mange biler de sidste 3 år og mange er ikke blevet registreret og derfor heller ikke betalt registreringsafgift

Denne bliver nu højere ,pga. brændstoftillæg

I er meget velkommen til at kontakte os vi i har brug for yderligere materiale eller info

Vi har kontaktet Skatteministeriet, og de fastholder at sådan er reglen, og vi har jo stadig den ¼ vægtafgift,(den har vi jo fået hele tiden) så der er jo ikke noget nyt i det

Loven er indsat herunder:

Registreringsafgiftsloven (LBK nr. 631 af 25.06.2008 – Se https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=117284)

Afgiftssatser

§ 4. 4) Afgiften beregnes for nye køretøjer og køretøjer, der har mistet deres identitet, af køretøjets afgiftspligtige værdi med følgende satser:

1) Motorcykler: 105 pct. af 7.201-20.300 kr. og 180 pct. af resten.

2) Andre køretøjer, jf. dog §§ 5, 5 a og 6: 105 pct. af 64.500 kr. og 180 pct. af resten.

Stk. 2. For benzindrevne personbiler nedsættes afgiften efter stk. 1, nr. 2, med 4.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger ud over 16 km pr. liter brændstof. For dieseldrevne personbiler nedsættes afgiften efter stk. 1, nr. 2, med 4.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger ud over 18 km pr. liter brændstof.

Stk. 3. For benzindrevne personbiler forhøjes afgiften efter stk. 1, nr. 2, med 1.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger mindre end 16 km pr. liter brændstof. For dieseldrevne personbiler forhøjes afgiften efter stk. 1, nr. 2, med 1.000 kr. for hver kilometer, bilen tilbagelægger mindre end 18 km pr. liter brændstof.

Stk. 4. Brændstofforbrug efter stk. 2 og 3 opgøres efter § 2 i lov om afgift efter brændstofforbrug for visse personbiler.

Stk. 5. For nye biler omfattet af stk. 1, nr. 2, der ikke er forsynet med sikkerhedspude, forhøjes den afgiftspligtige værdi med 7.450 kr. For nye biler omfattet af stk. 1, nr. 2, der er forsynet med kun én sikkerhedspude, forhøjes den afgiftspligtige værdi med 3.725 kr.

Stk. 6. For nye personbiler skal afgiften efter nedsættelserne i stk. 2 og § 8, stk. 7, mindst udgøre 20.000 kr.

Stk. 7. Afgiften for brugte køretøjer beregnes på samme måde som for nye køretøjer. Beløb i stk.1-3, 5 og 6, § 3, stk. 2, og § 8, stk. 7, nedsættes med samme procentdel, som køretøjets værdi inklusive afgift er ændret, sammenholdt med et tilsvarende køretøj, der er afgiftsberigtiget som nyt.

Stk. 8. Et brugt køretøjs alder regnes fra første registrering. Hvis et brugt køretøj ikke har været registreret her i landet eller i udlandet, eller hvis første registreringstidspunkt eller ibrugtagningstidspunkt ikke kan fastslås, regnes køretøjets første registreringstidspunkt eller ibrugtagning fra køretøjets fremstillingstidspunkt.

Formlen for udregning af brændstofforbruget er her:

Stk. 2. Såfremt der ikke foreligger anmeldelse om en benzindreven bils brændstofforbrug, fastsættes dette i liter pr. 100 km, jf. § 2, som summen af et fast element på 3 l pr. 100 km og et variabelt element, der beregnes som 0,5 pct. af bilens egenvægt i kilogram. Er bilen dieseldreven, fastsættes forbruget i liter pr. 100 km ved at reducere forbruget beregnet efter 1. pkt. med 12,5 pct. Ved en bils egenvægt forstås vægten af bilen med tilbehør, som bilen normalt medfører. Vægten af driftsmidler, herunder brændstof, smøreolie og kølevand, samt fører medregnes ikke.

(Lovbekendtgørelse nr. 217 af 12.03.2007, § 3, stk. 2 – se : https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=17162)

-------------------------------------------
(permalink) Copenhagen Wings Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Og oven i hatten på den, så er der i den nye skattereform lagt op til at alle varebiler (gulpladebiler) skal tillægges ekstraafgift på 5.000 kr om året, ikke kun biler fra efter 1998. Her er der heller ikke taget hensyn til veterankøretøjerne. Dette har betydning for i hvert fald veteran pickup'er og lign. da disse ikke længere kan indregistreres som personbiler:

Ejerafgiften for varebiler gøres afhængig af bilernes brændstoføkonomi. Vægtafgiften for nye varebiler erstattes fra 1. januar 2010 med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler. Samtidig indføres en forhøjelse af vægtafgiften for varebiler fra før 1. januar 2010, så vægtafgiften kommer på niveau med ejerafgiften for nye varebiler.
Endelig indføres et privatanvendel-sestillæg for varebiler fra før den 3. juni 1998, svarende til den gældende til-lægsafgift for privat anvendelse for varebiler,
som er indregistreret fra 3. juni 1998 til 24. april 2007. Forhøjelsen af tillægget for privat anvendelse indfases over 2 år.

-------------------------------------------
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Det er da godt nok lidt voldsomt det her. Det betyder jo så også bare, at vi skal til at udvikle den motor som farmer arbejder på. Den der kan kører 16-17km/liter.

Det værste er dog det med varebilerne. Det gør da lige pludselig at samtlige varebiler koster KASSEN fra nu af. Det er da godt nok træls. Så bliver de da en endnu mere sjældenhed på de danske veje.

-------------------------------------------
Michael Bechmann
Mbechmann@gmail.com
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 9 years siden | | | |

Det gør desværre ingen forskel at bygge motorer der kører langt på literen. Der tages udgangspunkt i det officielle brændstofforbrug der er anmenldt til myndighederne og da disse enten ikke er anmeldt i sin tid eller ej hellere eksisterer, så benyttes beregningsmetoden hvor i bilens vægt etc. indgår uanfægtet.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Man må da kunne få noget dokumentation på sådan en hjemmebygget motor. Simpelt hen lave en test med det, fra en eller anden officiel instans (fx synshallen). For "bare" at tage udgangspunkt i vægten, giver da en MEGET skævt billede af hvor langt de kører på literen.

-------------------------------------------
Michael Bechmann
Mbechmann@gmail.com
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Bechmann
Nu er det jo så kun 1-3 personer der får overtalt sig selv til at lægge sådan en motor i sin bil så den tror jeg sgu ikke du skal regne med Skat æder.
Uanset hvilken instans der laver et stykker papir !!
Desuden vil Skat altid henholde sig til original motor/Ydelse bla bla bla..

Så med mindre alle de historiske klubber m.m. kan lægge pres på og få noget dispensation igennem må vi nok bare til lommerne ...

Mest surt for alle de der har haft deres biler som projekt uden der er svaret afgift af dem ...
De vil af åbenlyse grunde føle sig dobbelt røvrendt.!

Så lige nu er jeg da vild glad for min jagtvogn er på danske papirer.

Men så er differencen jo heller ikke større som frank skriver.
Man må bare finde de bedre biler og tage med hjem hvor der stadig er mulighed for en god bil til den rigtige pris.

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK

125

Reply »

You must log in to post.