Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

veteran afgift ?? nye tillæg på afgiften fra i dag

Tags:
No tags yet.

(permalink) highlander Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ved min blev jeg oplyst at de gik ud fra at en bil skulle køre 16 km/l og så spurgte de hvor langt min kørte , dertil svarede jeg 13 km/l , jamen så skal du af med 3000 kr ekstra (1000 kr pr km under 16)

De havde på ingen tidspunkt en regnemaskine fremme

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ny regel (i Tåstrup ihvertfald) når du skal veteran registrere et køretøj, skal det fremvises på told kontoret. Uanset om det allerede er dansk.
Reglen har været gældende fra d. 5 oktober 2009.
Der røg så lige 100 kr. mere i statskassen til et prøve mærke.
3. gang i denne uge :-(

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) jankjerbye Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nogle nye afgørelser så vi kan blive kloge på "praksis" og ikke bare de officielle regler på dette punkt?

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 13 years siden | | | |

der er lidt data på skats motorside

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=171&newwindow=true

Det er en virkelig dårlig søgemaskine.
Den giver fx ikke mulighed for at søge på flere modeller samtidig.
og cacher heller ikke søge kriterier.
Men med stor tålmodighed lykkes det som regel at finde lidt 'friske afgifter'
enjoy!

R

kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) jankjerbye Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg tager lige denher tråd op igen. Jeg er nok lidt tungnem at det først er gået op for mig hvor stor en reel stigning i beløb det drejer sig om når en bil der er ældre en 35 år skal importeres.

Det lader til at det STADIG svinger i selve metoden den enkelte medarbejder betjener sig af rundtomkring, MEN reglerne er fastsat som skrevet tidligere..

Berergningsgrundlaget (brugsværdien kalder de det) er 40% af nyrprisen og afgiften er 105%/6200 og 180%/resten af beregningsgrundlaget.

DERTIL skal lægges brændstof tillæget.

Så reelt kigger vi altså på at en hvidpladevogn med org. købspris omkring 35.000 og en vægt over 700 kg koster over 20.000 kr i afgift.. det er dælme en forskel der er til at tage og føle på.

Er der nogen der har importeret for nyligt og har været igennem møllen.. og har lyst til at dele deres erfaringer med os?

(permalink) Frank_Andersen Member

Reglerne er ikke ændret i mange år. Det er stadig 105% af de første ca. 75.000 og 180% af resten.
Og folk misforstår den med afgiften i forhold til benzinforbruget. Hvis bilen kører 13 km. på literen er det ikke 3000 mere i afgift. Det er 3000 der lægges til den afgiftpligtige værdi.
Når så vores gamle biler ikke er så meget værd kan det jo se voldsomt ud at en afgift stiger fra f.eks. 6000 kr og til 9000 pga. afgiften. Ikke dermed sagt at jeg syntes det er i orden.
At SKAT har en slags paralelsamfund de lever i er ikke ændret. Derfor kan afgifter på biler godt svinge.
Jeg blev dog positivt overrasket da jeg skulle betale afgift af min speedster og SKAT på egen hånd havde påført to airbags ?? Ellers var den jo blevet pålagt en ekstra værdi på 7500 kr.

Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars4100 Inactive

Ny regl , fuck Tåstrup,

(permalink) SorenJ Member

Frank, du er tæt på, men det er ikke helt korrekt.

Tillæget lægges ikke til bilen værdi, men lægges simpelthen oven i den registreringsafgift som er udregnet på baggrund af bilens værdi (40% af nyprisen for veteranbiler). Skal men således betale eks 4200 i tillæg for brændstofforbrug, er det ikke 4200*105=4410 kr, men "kun" 4200 kr.

I øvriget er det sådan ved ikke-veteranbiler at brændstoftillæget, tillæg for manglende airbag (8750 kr) og manglende ABS, afskives med samme % som bilen er afskrævet fra ny. Det vil sige, at hvis en bil er afskrevet med 90% og brændstoftillæget er 6600 kr, blive det reduceret til 660 kr. Var det også tilfældet for veteranbiler, vil et brændstoftillæg på 4200 kr. blive reduceret til 1680 kr., da der reelt er sket en afskivning på 60% (da bilen er 40% af sin nypris værd).

Hvorfor der ikke sker denne afskrivning for veteranbiler, har Skat endu ikke kunne give mig en forklaring på. Men nu prøver jeg igen i forbindelse med den afgørelse jeg netop har modtaget på en baybus.

jankjerbye, jeg har netop fået en afgørelse fra Skat omkring en bay bus fra midt 70'erne, og der er afgiften i det prisleje du beskriver.

Ring: 28118212

Søren J : hvor har du søgt afgift henne??

har et eksempel hvor vi var 2 forskellige der søgte afgift på samme bil hhv tåstrup og odense tåstrup sagde 15000kr, odense sagde 8000kr

Jeg giver ikke så meget for det med at det er afhængigt af hvor man søger. Der indført elektronisk behandling, hvilket betyder at sagen bliver behandlet af en der har tiduanset hvor i landet det er.

I øjeblikket er jeg i gang med to biler.
Den ene søgte jeg i Taastrup og fik svar fra Aarhus.
Den anden er søgt i Taastrup og der kom svar fra Odense.

Derfor giver jeg ikke så meget for af hvor man søger er.

40% reglen og den elektroniske behandlig (det gør at man ikke længere kan få vurderet og betale afgift ved personligt fremmøde), er netop også indført for at give en ensartet betjening over hele landet.

Jeg vil dog sige, at jeg de ca 20.000 kr. jeg skal betale i afgift på min bil, gør at jeg overvejer at sælge den videre til udlandet. Specielt efter jeg har regnet på det, og er kommet frem til at jeg skal betale 41,6% af hvad bilen kostede fra ny incl afgift og levering...... det sgu ikke meget den har tabt i værdig på 36 år. Havde det ikke været en veteranbil, havde den været billigere at betale afgift på, men sådan er det.....

Ja det er rigtigt sjovt....men sådan ligger landet så bare ikke

jeg bor på sjælland og ville søge i odense, den gik ikke , jeg skulle søge afgiften i tåstrup fordi jeg bor på sjælland..... så fik jeg en kammerat til at søge den i odense på samme bil som jeg søgte i tåstrup, og ja vi fik 2 forskellige svar, sjovt nok og det var i august/oktober 2011

tåstrup undersøger hvad de handles til eks vis når der forlanges langt over 100 for en split, så vil de jo osse have mere i afgift...

men bor du på sjælland , så prøv at få en fynbo til at søge afgiften for dig

Min er afgjort helt efter de gældende regler for med 40% af nyprisen osv. osv.

Hvis Tåstrup ikke anvendte 40% reglen og så på handelspris, ville de ikke have fulgt reglerne, ville der vare basis for en klagesag. I øvrigt er det ikke tåstrup der har behandlet mig vurdering - ganske som jeg skriver tidligere.

Reply

You must log in to post.