Frank, du er tæt på, men det er ikke helt korrekt.
Tillæget lægges ikke til bilen værdi, men lægges simpelthen oven i den registreringsafgift som er udregnet på baggrund af bilens værdi (40% af nyprisen for veteranbiler). Skal men således betale eks 4200 i tillæg for brændstofforbrug, er det ikke 4200*105=4410 kr, men "kun" 4200 kr.
I øvriget er det sådan ved ikke-veteranbiler at brændstoftillæget, tillæg for manglende airbag (8750 kr) og manglende ABS, afskives med samme % som bilen er afskrævet fra ny. Det vil sige, at hvis en bil er afskrevet med 90% og brændstoftillæget er 6600 kr, blive det reduceret til 660 kr. Var det også tilfældet for veteranbiler, vil et brændstoftillæg på 4200 kr. blive reduceret til 1680 kr., da der reelt er sket en afskivning på 60% (da bilen er 40% af sin nypris værd).
Hvorfor der ikke sker denne afskrivning for veteranbiler, har Skat endu ikke kunne give mig en forklaring på. Men nu prøver jeg igen i forbindelse med den afgørelse jeg netop har modtaget på en baybus.
jankjerbye, jeg har netop fået en afgørelse fra Skat omkring en bay bus fra midt 70'erne, og der er afgiften i det prisleje du beskriver.