En lukket varebil behøver ikke at få monteret bagsæder eller få fjernet adskillelsen, og der kan i princippet også være tale om en pick-up, men hvis en varebil ikke er fra før 1. maj 1977, skal det dokumenteres, at den opfylder alle M1-krav med den indretning og totalvægt, den godkendes med. Det er ikke så sandsynligt, at det kan dokumenteres, hvis den fra fabrikken oprindeligt er fabrikeret som N1.
Det nemmeste er jo, hvis den fra fabrikken oprindeligt har været M1, og har et EF-standardtypegodkendelsesnummer på fabrikationspladen til at bevise det.
Ellers vil fabrikkens repræsentant kunne udstede en erklæring om det oprindelige køretøjs opfyldelse af M1-kravene for årgangen, der vil kunne lægges til grund, hvis den omhandler det aktuelle stelnummer.
Når bilen tidligere har været dansk registreret, behøver det ikke være i form af Data-erklæring, eller en erklæring om det oprindelige køretøjs nøje overensstemmelse med en dansk M1-standardtypegodkendelse, men vi har ikke selv lov til selv at lave sidstnævnte vurdering.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.