Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  veteran afgift ?? nye tillæg på afgiften fra i dag

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hovhov Frank, hvad ved jeg, det er et mærkeligt land vi lever i...så alle der har deres biler på danske hvide plader er fortsat uberørt af situationen?

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja man starter ikke forfra med toldbehandlingen hver gang en bil kommer til syn. Har du aldrig været til periodesyn ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kaj Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Teksten fra Regeringen/DF's forårspakke med undertitlen: "– Vækst, klima, LAVERE skat" lyder som følger:

Endelig indføres et privatanvendelsestillæg for varebiler
fra før den 3. juni 1998, svarende til den gældende tillægsafgift for privat anvendelse
for varebiler, som er indregistreret fra 3. juni 1998 til 24. april 2007.
Forhøjelsen af tillægget for privat anvendelse indfases over 2 år.

-------------------------------------------
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Frank: kun med min dailydriver...én gang...men min tanke var, at når der nu bliver lavet om på registreringsreglerne, så kunne det være at det også gjaldt de der allerede var på plader...men det gør det altså ikke. Det var da dejligt! Så vil jeg køre sommeren i møde på næste søndag! ;-)

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej for pokker ! Prøv at tænk hvis alle Danmarks biler skulle toldbehandles på ny. Tror du så ikke vi havde hørt ramaskriget ?
Nej vi går hver for sig i vores hobbyværksteder og føler os dårligt behandlede af "systemet".

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har idag været hos skat for at ændre min vare(kassevogn fra 1957)til en hvide plader og ved i hvad de sagde 12500kr i afgift + pladerne... næ tak ... jeg håber at veteran gulplader forblir på 1/4 afgift da vi jo ikke må køre hver dag men kun efter veteran reglerne....

lorte land

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Køb et par prøveplader..
Du har alligevel kun bilerne i 20 minutter ad gangen.

Op med humøret Thomas - vi danskere har en lang tradition for at finde smuthuller.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) micha racing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja jeg baler sku ikke 13k i afgift på noget der er betalt afgift i forvejen på de er jo ikke raske... så køre jeg heller på gule plader og så må det se dumt ud... jeg tror ikke den regl med extra vægtafgift vil berører veteran biler da de jo er på 1/4 vægtafgift også når de er på gule plader...

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) kps Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg kan sgu ikke hitte rundt i alt det afgifts pis,er der en der kan fortælle mig hvad en type 1 fra 59 koster i afgift efter de nye regler så ville jeg være meget taknemmelig.

mvh kenneth

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er der noget nyt i sagen om den forhøjede veteranafgift ?

Det kan umuligt være rigtigt at os der har købt bil i udlandet, lige pludselig skal betale over dobbelt så meget i afgift!

Men det undrer mig sgu ikke hvis det er tilfældet! Se bare her hvor latterlig og usaglig en diskussion Konservativ ungdom har haft gang i - det er sgu nogle fine fyre der kommer ind med det næste skiftehold på borgen :-(
http://www.konservativungdom.dk/holdninger-og-debat/debat/?cat_uid=4&conf_uid=6&thread_uid=2571&view=single_thread

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ej for pokker rasmus, nu får jeg onde drømme inat! :-(

(permalink) cardude Member
Skrev for 15 years siden | | | |

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ha ha ha ha ha, det er satme et fedt billeder det der. For satan det ser seriøst ud!

Så længe vi er stive er vi i live..........

Rasser, at det pludselige koster det dobbelt af hvad man før regnede med er jo den slags der sker når skellet skal ligge et eller andet sted - enig i at det er surt, og jeg har da også selv en 3 biler der står uden adgift. Da man ændrede reglerne på universiteterne for eksamen mv. og karakterene generelt blev jeg også ramt, med stort besvær til følge. Pisse surt, men en del af alt det lort man må æde igennem livet - nogen snakker sølvfølgelig mens de spiser og til tider hjælper det at brokke sig.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Split261 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Suk, så er det desværre sandt hvad jeg har hørt og har læst ganske lidt om.
At vi med vores originale gule emaljeplader kommer i voldsom vægtafgift stigning, dette kan simpelthen ikke være rigtigt når vi ikke køre flere km end vi gør i de gamle biler.
Hvem vil være med til at demonstrere med biler et sted i kbh? Jeg melder mig straks til denne useriøse behandling af hobbybiler.
Som tidligere skrevet kan en pick-up ikke laves om til hvide plader og da slet ikke når de har de originale på. De bliver en sjælden ting at se i det danske bybillede fremover.

Split

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den med at en pickup ikke kan køre på hvide plader, den kommer I altså til at forklare. Hvor står det ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Frank.. jeg forstår det egentlig heller ikke. Ved bare at det var det jeg fik at vide da jeg var ude for at betale afgift på min pickup sidste år. Den kunne kun registreres som varebil, da der i en pickup ikke kan/må sidde nogen bag i. Om SKAT så har bildt mig noget ind, det ved jeg ikke.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

var Gribler´s pick up ikke på hvide plader eller husker jeg forkert

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jow den var. Og det gør man jo på de gamle biler fordi de er dyrere i reg.afgift på gule plader.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Øh.. der tabte du mig Frank. Jeg gav 0 kr i afgift som varebil og måtte ikke engang få prisen for personbil, da de ikke ville tage den som personbil, men i følge SKATs hjemmeside har de tidligere ligget på omkring 150 kr. Hvis faktum nu så er at jeg godt kunne have betalt de 150 kr og så have sluppet for "misundelses afgiften" men nu skal til at betale en brændstofafgift hvis jeg skal betale ny reg.afgift, ja så følger jeg mig da dobbelt snydt?

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der kan jo heller ikke sidde nogen omme bag i en Smart.. eller en sportsvogn... så er de måske også varebiler? or hvornår er varerummet stort nok til at være et vare-rum, og ikke et bagagerum?

(permalink) Kaj Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja jeg er så kommet frem til at min pickup kommer til at koste lige i underkanten af 7000,- årligt i afgift, vel at mærke HVIS veteraner får lov at slippe med 25% ligesom reglerne er med vægtafgift..!

Hvis forslaget bliver en realitet er der disse muligheder så vidt jeg kan se:

-omregistrering til hvide plader, hvis dette er lovligt, det koster så 12500+1180 for pladerne, små 14000 i straf.

-Nedvejning til under 2000kg. Hvorefter man i hvert fald slipper en smule billigere på strafafgiften, miljøafgiften vil være den samme..

-Bilen må sælges! Og da der ingen købere er til en afgiftsfælde i DK må man prøve at køre på ferie til Holland eller England og se om man kan få lidt for sin bay der..

Det er simpelthen for dyrt bare at køre videre og betale, tænk på hvad det ville koste over en periode på bare 5-10år! Så ville jeg hellere sælge bilen og bruge de sparede afgiftspenge på et lån til en splitbus, som jo så er latterligt billig i forhold til, men lad os nu se hvor længe det holder!

-------------------------------------------
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Rasser: mht. om der er sket noget nyt, så kan vi da konstatere, at skatteudvalget har modtaget de skrivelser, der er sendt til dem: http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/samling/20081/almdel/sau/bilag/182/index.htm

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg går virkelig og bliver trist af det her.. Hvor skal vi mødes om 5-10 år? Er vores garage blevet til et mausoleum - hvad med alle de venner man har mødt igennem en hobby der ser ud til at leve på lånt tid? Skal vi ikke blive enige om at slæbe ALLE vores vwer ud på vejene i år? Jeg kender folk der har projekter igang på 10-15. år. Tænk hvis de aldrig får lov at holde i rattet og høre deres egen bokserlyd?

Nu skider jeg på salt på vejene og kører dag og nat...

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mette: Tak for linket. Det giver mig lidt håb at de bl.a. svarer med: "Endvidere har udvalget bedt om [ministerområde]ministerens kommentar til henvendelsen". Det må da betyde at de tager sagen alvorligt.

Det er sgu dejligt at der er nogle der gider/kan tage kampen op for os andre. Hvem er det man skal sende vin og chokolade til ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) stiller55 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://gulplade.skrivunder.dk/

-------------------------------------------


Reply »

You must log in to post.