Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  veteran afgift ?? nye tillæg på afgiften fra i dag

Tags:
No tags yet.

(permalink) cardude Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja men når man har biler på lager som er købt i efteråret, som er synet osv. men endnu ikke betalt afgift af da det jo endnu ikke er sommer, så er det fandme en sur nyser.

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, der blev jeg også lige ekstra ked af jeg ikke bare klampede det sammen synsmanden påpegede på min bus i sommers. Så havde den været synet og afgiftbehandlet forlængst. øv bøv og lidt mere øv.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) sunshine Member
Skrev for 15 years siden | | | |

-------------------------------------------
bingodk@stofanet.dk - 64400767 (fastnet)
Forskelligt til salg - http://vwnettet.dk/topic/187687
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvor er en buggy henne i det spil ? Jeg har da kendskab til en buggy der "kun" har betalt 15.000 i afgift i efteråret 2008. Og den har da ingen airbags, ABS osv. ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Buggyer har en medlidenhedsafgift - det modsatte af misundelsesafgiften.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej seriøst - En buggy må være en bil der har mistet identitet. Det gælder vel for alle kitcars eller hvad ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1782053&vId=202197&search=35%A4%E5r

Der står da ikke en skid på deres hjemmeside om ekstra tillæg af bensinafgifter. Kun 40 % afgift af den dengang gældene pris.

(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg ved at der tidligere er blevet skrevet til Skatteminister Kristian Jensen om dette og at der her d. 2/3-2009 også er blevet skrevet til Skatteudvalget. Jeg er lidt i tvivl om hvor vidt MhS er indblandet pt, men det har jeg rettet henvendelse om. Og er de ikke det endnu, så retter vi også henvendelse til dem og beder dem om at gå ind i sagen.

Frank, det er først trådt i kraft d. 2/3-2009. Men det må være det samme for buggy altså efter vægt?

Her er lidt mere læsestof: http://www.egeskov.net/vw/fraVeteranTidendefebr2009.doc

Mht. til gulplade sagen så er der vist ingen der har kigget på dette endnu.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

BTW.. er der stadig en bagatelgrænse? der er noget med at nyprisen skal være under et vist beløb, for at det pågældende køretøj kun koster 1 kr i afgift.. (JA!!)

Og hvor kan jeg finde afgørelser for tidligere indførte køretøjer? SKAT's hjemmeside er den mest bruger Uvenlige side der findes!

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så længe du sidder og roder rundt på deres hjemmeside er du ikke ude at lave sort arbejde. Det er slet ikke meningen at den skal virke.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) mbpeppe Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Direkte link til vurderinger:

http://modep.toldskat.dk/
og klik på "værdifastsættelser"

(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det link er mærkeligt du du

picture 5.png
picture 5.jpg

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) mbpeppe Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det virker perfekt i IE....

(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |

så der står ikke Du du når du bruger EI sejt så skifter jeg sku til en browser der kan grammatik bedre end safari

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Kaj Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er der nogen der har et link til officiel info fra skat omkring strafafgift på gulpladekøretøjer..?!

Nu er jeg normalt en af dem der betaler min skat uden at brokke mig, men 5000,- om året for en bil jeg måske kører 2000km. i om året er fandeme lidt stramt..

-------------------------------------------
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX
(permalink) sunshine Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej igen - og tak for svarene, men jeg er stadig i vildrede.
Det er klart, at man skal betale efter gældende lov, men det ville være rart, hvis man forstod reglerne, så man var i stand til at kontrollere om SKATs endelige udregning bliver udført korrekt.

Nu har jeg gransket svarene og oplysningerne her på siden og også de oplysninger, som findes på SKATs hjemmeside - og jeg har forstået:
1) Udregning (og dermed afgiftsberegnig) m.h.t. bensinforbrug.
2) At registreringsafgiften nedsættes 1.000 Kr, hvis der er radio i bilen.

Derudover kan jeg ikke forstå, hvad man kan bruge SKATs regnemaskine til, når man ikke kender:
1) Oprindelig nypris i landet inklusiv registreringsafgift.
2) Nuværende markedspris her i landet inklusiv registreringsafgift.
3) Værdifald i procent

På SKATs hjemmeside læste jeg også et sted, at registrerinsafgiften som tommelfingerregel udgør ca. 50 - 60% af handelsprisen

I dag telefonerede jeg så til SKAT for at få mere oplysning om hvilket beløb, som jeg kan forvente at skulle betale i registreringsafgift.
En venlig dame på kontoret fortalte, at det var et svært spårgsmål, som hun slet ikke kunne svare på - og hun anbefalede mig at søge om Foreløbig Værdiansættelse ved at fremsende blanket nr. 21009.
Det koster 180 Kr. i gebyr og er faktisk ikke så meget værd, fordi værdiansættelsen jo kan blive ændret senere.

Jeg er altså fortsat i vildrede og kan ikke finde sammenhæng i ovennævnte og i den kendsgerning, at Kenny ovenfor i denne debat fortæller, at han kun betalte 5.190 Kt. i registreringsafgift for 1 måned siden - og loven er vist ikke blevet ændret i mellemtiden.

-------------------------------------------
bingodk@stofanet.dk - 64400767 (fastnet)
Forskelligt til salg - http://vwnettet.dk/topic/187687
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det her kan sgu da ikke passe. Det må da være en fejl, som de får ændret lynhurtigt.

Ellers så søger jeg: Mere sort arbejde eller et sæt danske papirer på en 66 splitbus!

tak skat!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) type1 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hmm har en 1200 svensker fra '65 der gerne skulle betales afgift på inden for 2 mdr.. Skulle vist have brugt nogle flere timer på den, så den var færdig i Januar.. Sikke et dejligt land vi lever i :0/ Betaler normalt skat uden brok, men nu syntes jeg sku de strammer den..............

Daniel

-------------------------------------------
loef@webspeed.dk 2860 Søborg Type 1 '67 One year only
(permalink) Kaj Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg spørger lige igen venligt after et link til info om misundelsesafgift på gulpladeveteraner..??!

Hvis det er rigtigt vil det sige at afgiften på min hobbybil er 7-doblet. Ikke bare en gang, men hvert år..

Tør slet ikke tænke på prisen hvis man havde en tung amerikanerpickup med tørstig V8 stående som ikke var registreret endnu, Skattestop? SLAM! En over nakken.

-------------------------------------------
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX
(permalink) Kaj Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu fandt jeg så lige selv et link som er her fra i morges:

http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece

Man må da håbe at de tager sig sammen og får skrevet noget om veteranbiler ind i lovteksten men det ser sort ud for os på gule skilte..

Så kan det jo være at man skal have den omregistreret til hvide, men det er jo så heller ikke helt billigt længere jævnfør info længere oppe i tråden..

-------------------------------------------
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX
(permalink) Kaj Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og til de interesserede:

http://www.fm.dk/Publikationer/2009/~/media/Files/Publikationer/2009/aftale%20forarspakke%202.0/aftale_forarspakke_2%200_web.ashx

side 18!!

-------------------------------------------
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Til Kaj:

Mht. veteraner som er indregistreret som varebiler, så ser jeg det oså som et problem, at f.eks. ved pickup'er kan vi ikke få dem indregistreret som personbiler (hvid plade biler) trods merbetaling af afgift, grundet at der kun er max. 3 siddepladser i sådan én. Det var det svar jeg fik fra Skat sidste forår i hvert fald.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ok, nu bliver jeg da en anelse bekymret. Dem der allerede har danske hvide/sorte plader på deres biler, bliver de berørt af denne "voldtægt" af vores hobby?! og når bilen om 4 år skal synes, ryger den så ind under denne vanvidsafgift, eller kører den videre uberørt?!

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Allesammen

Ja, det ser sgu' sort ud hvis det bliver vedtaget sådan der.

Det med de 1000,- i rabat pga af radio er et lævn fra dengang hvor bla. SMC selv monterede radio i alle de fabriksny biler ude i Banemarksvej. Radio var derfor eftermonteret, og derfor skulle man ikke betale afgift af den.

Men at sådan et lævn kan blive ved at "gå igen" må være et tegn på at lovteksten slet ikke er færdig endnu... håber jeg... Ellers har jeg vist ikke mere at gøre herinde... Finanskrise or not... Sikke noget hø!

Kan sgu' ikke overtale fruen til at købe noget gammelt VW hvis jeg ikke i løbet af relativt kort tid kan sælge den igen med en lille fortjenste til at finansiere ferie turen. Det er vist da helt slut. ØV

Købmanden....

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og Kaj, hvad er der på side 18 ?

Og ja når bilerne kommer til syn, starter man "forfra" med ny registeringsafgift. Nej det er gas --

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.