Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 3 motor?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har idag været ved at bygge en 1500 om til 1600 single port. Det er som sådan også gået fint, men nu opdager jeg at der er et "aftræk" i bunden blokken (det ligner samme form som til en udstødning).

Nu opdager jeg så at det er en type 3 blok jeg står med (den var longblok da jeg købte den hjem).

Nu er mit spg så bare lige, om hvad det kræver for at jeg kan bygge den til en type 1. Jeg har blæsehus og alle de andre dele fra en type 1 motor. Men jeg tænker mere på om den kræver en ombygning af selve blokken for at jeg kan bruge den?

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kun oliepind-adapter..

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og en eller anden form for gevindhul til olietryksføleren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Da jeg kørte med type 3 "lavet om" til Type 1 brugte vi oliekøleren fra Type 3. Der sad olietryksføleren i, skulle så forlænge ledningen.


Reply

You must log in to post.