Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  -=[O´bama Slama 63´]=-

Tags:

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja men kan jo mishandle alt men det er det her jeg mener - gasburners har ikke
været på markedet i så forfærdeligt lang tid, og ja der er ikke stor forskel på de
Berms - men der er forskel på bla bredden, men det er bagateller , og midlands er nok ok til den pris de bliver solgt til hvis man passer på dem - dommedagsproffeti eller ej .......

også back to topic

gassers.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Efter et par dage med justering af styrtøj og diverse, var boblen klar til dens jomfrutur.
Pakket og nyvasket drog jeg afsted fra Esbjerg mod Århus. Bilen kørte som et spyd, men lige inden afkørselen til Århus Syd begynder det at lugte kraftigt af benzin i kabinen. Jeg holder ind i nødsporet, og opdager at det ryger ud fra bagenden af bilen. Jeg styrter selvfølgelig ud for at se hvad der sker. Til min store overraskelse står der flammer op af motorhjelmen og da jeg får åbnet hjelmen blusser det op. I panik hopper jeg ind i kabinen og bevæbner mig med min tykke bomuldstrøje og 1 liter Cocio, og får efter 2 minutters tid slukket ilden.

Som det ser ud, skyldes årsagen en løs slange på benzinpumpen, desværre noget man nok burde have tjekket :-(

Bilen er nu bragt hjem, og er egentlig bare lettet over at flammerne ikke fik fat i kaleschen, for så havde jeg nok kun haft resterne tilbage.

Har lagt lidt billeder på fra uheldet

Fortsat go´ torsdag, og husk brandslukker :-)

23042009143.jpg
23042009144.jpg
23042009145.jpg
23042009146.jpg
23042009147.jpg
23042009148.jpg
23042009149.jpg
23042009151.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nu stopper i dælmig snart med at brænde biler af pga dårlige og løse benzinzlanger,
det er ved at være en dårlig trend - men godt du fik den reddet Lange - det havde været skæbne at miste den pga en så lille fejl = med en opfordring til alle andre
check jeres spændebånd og benzinslanger så tit det er muligt , og gerne ofterer , en brandslukker er fin nok men ikke en sikker nok løsning altid.

og gerne denne type

istedet for dem her

der er væsentligt kvalitetsforskel på de to viste.

cocio er iøvrigt en gudedrik ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

godt du ikke drikker vodka mens du kører...

/Mads

(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

den er fandme hård... syntes du sagde den Ikke skulle slammes så meget som de forige...(0:

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) Steff Member
Skrev for 15 years siden | | | |

FUCK! low as mother f....... fast flame auto! Cocio.... griner stadig! BAD luck, få det lige fikset inden du rammer Slagelse!

MVH

Steff

-------------------------------------------
http://www.dropbugs.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Surt!!!!
jeg så jer godt da i var ved at slæbe bilen hjem, undrede mig over hvad der var sket.
Jeg susede forbi i min beige type1, på motorvejen.

MVh TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) -mcfriedflesh- Member
Skrev for 15 years siden | | | |

God stil med den cocio!

(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Sjovt at se hvordan man reagere i sådan en situation. Havde i tankerne at pisse ned i motoren, men det havde været lige friskt nok ude på motorvejen og gad vide om man overhovedet er i stand til at præstere i sådan en situation ;-)

Motoren stod til udskiftning, nu bliver det så bare lidt før end forventet...

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Oval-fanatic Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg gir sgu gerne en ny cocio ! :)

Godt det gik som det gjorde, altså nu det skulle gå galt

-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Back on track med næsten ny industrimotor...

27042009153.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

For faen Lange...... Du har brugte så meget energi på at sænke dem med alt hvad det indebærer af af/påmontering og ombygning af forbro osv, mem ikke de 15 min det tager at skifte benzinslanger.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Slanger og fittings bliver tjekket ved hvert olieskift nu ... dyre lære penge desværre :-/

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Heldigvis gik det jo ikke værre en det gjorde.

Man skal også huske at tjekke at gevindstykket i benzinpumpen ikke har rystet sig løse.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

der var ikke gevind i det - det er bare presset i - har set det ;0)

og det er nok en fejl de fleste af os desværre ville overse - så lange kunne ikke ha gjort så meget ved det i dette tilfælde.

studserne er bare presset i - der er ikke gevind i dem ....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det findes også modeller med gevind......

Hvis du ikke tror mig skal jeg gerne snuppe et foto af det ;)

Men ja, der er nok ikke mange der lige tjekker om de stadig sidder så godt presset i som de burde. Jeg har lige rodet med en bil hvor de ikke sad fast. 2 lette slag med en hammer og så sad de der igen.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu er der jo mange typer pumper, men den der brændte var med to studser. Studserne skulle nok lige have haft et slag eller to med en hammer, men det glemmer jeg nok ikke igen.

Men det var nu også lige for at gøre folk opmærksom på det, så man kan undgå en ligende situation

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nemlig. Det var også min motivation for at srive om gevind og tippet om et par slag med en hammer.

Hvor slemt medtaget var den anden motor?

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Lange Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der har jo været sindsygt varmt, så samtlige ledninger var stortset smeltet.

Om den kan komme ud og køre igen aner jeg ikke. Men slidt var den sq. Der var slør i blokken og i carb´en. Den stod til udskiftning alligevel, så tabet var ikke så stort.

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477

Reply

You must log in to post.