Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  dellorto drla 40

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har et par dellorto karburatorer på en motor jeg har købt, hvor der er lavet lidt fusk med beslaget til armen fra speedertrækket. Begge beslag har været skåret over og svejst sammen igen, og det der er værre at det ene beslag er svejst direktet på akslen, så der skal helt sikkert en ny på, men jeg synes ikke at beslagene på dellorto.co.uk passer ret godt på, og for det andet er udgået....hvad gør andre der kører med sådan et sæt karburatorer.
Jeg har mulighed for at selv tegne nogle om få dem laserskåret, men vil helst have org. dele.

På forhånd tak.

Peter

dellorto2.jpg
dellorto3.jpg
dellorto4.jpg
dellorto1.bmp

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Forhevledda!!! Og så på et sæt Dells. Klamphuggere!.

-Prøv lige at tage et billede ind fra siden på begge karbs, altså fra accpumpesiden.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Torben, ja det er noget værre svinderi.

Har taget lidt billeder og beklager den ringe kvalitet, men har desværre kun lige en mobil ved hånden og håber du kan se et eller andet ud fra billederne.

del2.jpg
del3.jpg
del4.jpg
del.jpg
billede078.jpg

(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er lidt i tvivl om jeg kan sætte dem her på, og så selv dreje en arm med kugle på, som er lidt længere til den ene side?

del5.jpg
del6.jpg

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok. Dit problem er, at de oprindeligt er født som rækkekarbs, sansynligvis på en Fiat 124 sport, Fiat 2000 eller lign.
Jeg kan godt redde dem så det kommer til at fungere, men det kommer til at koste dig en spjældaksel + lidt maskinarbejde, lidt stumper og nok noget i retning af 4 timer. Det er svært at lave fordi returfjedren kommer til at sidde på bagsiden af den ene karb. (Samme problem som de fleste universal Webere har.) Det betyder at spjældakslen med tiden vil vride sig en smule, så den ikke lukker 100% på begge spjælde. Nogen gange kan man være heldig at rette dem, så de kan tage et par sæsoner mere, andre gange skal der en ny spjældaksel til. Men med lidt tålmodighed og et par trækfjedre i passende styrke de rigtige steder kan det blive udmærket.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Torben

Hehe jeg sidder lige og læser indlægget her og jeg har sgu samme karburatore... og jeg skal til at renovere dem ... kan du ikke lige prøve og være lidt mere præcis eller måske vise det med en tegning...

Henrik Hagen

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Torben

Tak for svaret. Jeg har allerede bestilt ny aksel,arme med kugler, fjeder, diverse mellemlægs skiver hos dellorto.co.uk så jeg kan få skiftete det klamp ud.
Hvad sker der ved at lade den ene fjeder trække begge karbs, som den egentlig gør nu?
Jeg prøver at give mig i kast med det og ellers kommer jeg ud med det.

Mvh.

Peter

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis een fjeder skal "trække" læsset vil den få problemer med at falde helt tilbage på stoppet i den side hvor der ingen fjeder er. Resultatet vil være, at motoren står og trækker på 2 cylindere i tomgang. Det dur ikke. Hvis man kan finde dem, er den bedste løsning at montere et sæt af de specialfjedre som sidder omkring selve hex barén, således at de tar trækket på kablet og så bruge fjedrene på karburatorerne til at lukke spjældet med.
En ny aksel er universal. Dvs. at den sansynligvis ikke passer med huset mht. offset og afstand/længde på det fasede stykke i enderne. derfor skal den med stor sansynlighed bearbejdes.
Når så du skal til at samle igen, så brug 2 spjældarme i den side hvor du har den forlænger på. Så er du ude over at armen kan vride ved gasgivning.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok, tusind tak for hjælpen Torben.

Jeg forstår ikke helt det sidste med de to spjæld arme, men må jo prøve mig frem.
Jeg har fræser og drejebænk, så bearbejdning og tilpasning af aksel tror jeg går.

Mvh.

Peter

(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis der skal en fjeder på bagsiden af den anden karburator, skal der vel også en længere aksel i den, da den vel ikke er lang nok til det. Hvor meget skal du have for at skaffe delene og skifte dem?...har afbestilt det andet, indtil jeg ved hvor meget jeg skal bruge, men skal lige sige at det ikke haster mere end det jager, da buggyen først er færdig en gang til sommer, men at jeg gerne vil have motoren klar....jeg kan evt. selv bestille delene hjem fra dellorto eller cbperformance, da jeg kan spare tolden.

På forhånd tak

Mvh.

Peter

(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvis du er i tvivl om hvordan det skal se ud, og hvor du kan få dele, så prøv dette link hos cb performance

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1245

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Peter. Det er ikke nødvendigt med en anden aksel på venstre karb. (Tror jeg ikke) Støbningen er der på karburatoren, så det er et spørgsmål om at finde den rigtige retur arm til formålet. Det er lidt svært at give en fast pris på uden at have set delene IRL. Men noget i omegnen af en 1000 - 1200 kr. + dele skal du nok regne med.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Peterma Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Torben, hvis jeg nu kommer forbi med dem, kan du så bestille delene, eller fortælle mig hvad jeg skal bestille hos dellorto, hvis det er billigere.
Mvh.
Peter


Reply

You must log in to post.