Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Startproblemer når motoren er varm

Tags:
No tags yet.

(permalink) JJStorm Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej jeg er kæreste til Miss Mary og skal nu selvfølgelig lave alt det hårde arbejde :)

Nu ved jeg til gengæld ikke alt for meget om biler men er ved at suge til mig.

Bilen med en 1500 motor har vanskeligheder ved at starte når motoren er varm, den starter uden problemer når den er kold.

nogen forslag?

-------------------------------------------
22970396
(permalink) Tom Rasmussen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

der står i instruktions bogen at du, samtidig med at dreje nøglen skal trykke spider pedalen langsomt ned :-) det virker på min 1303

mvh. Tom

-------------------------------------------
1303 fra 1972-3
Telefon nr. 31157079
E-mail tfr@forum.dk
(permalink) JJStorm Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det har jeg også fosøgt men lige lidt sker der.
og mærkeligt nok er det kun når den er varm.

-------------------------------------------
22970396
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

SLETTET
-----
Her stod tidligere et af Jakobs indlæg.
Da jeg ikke synes, at udbyttet svarer til den viden og tid, jeg investerer i dette forum, har jeg slettet mine bidrag.
-----

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Drejer starterne lidt mere langsomt når du skal starte den med varm motor? Hvis ja, så er det med stor sandsynlighed bøsningen der styrer starteren (sidder i gearkassehuset, og kan ses når du har taget starteren ud). Kan skiftes uden de store problemer og koster omkring 50kr.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) JJStorm Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja et service er nok en god idé.
Er der nogen på fyn der kunne fristes til at lære mig at lave service på dytten i stedet for at skulle forsøge mig frem, og derved undgå alt for mange ommere?

-------------------------------------------
22970396
(permalink) JJStorm Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej det lyder ikke som om starteren går langsommere, det lyder blot som om at den bare trækker rundt uden at der så sker mere...

-------------------------------------------
22970396
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Prøv nu lige det Jakob356 foreslår ...det virker!
Hold speederen helt i bund og kør på starteren til motoren springer i gang og let ikke på speederen før motoren ER igang.

...og køb en Hayens manual så er du godt rustet til at lave diverse reparationer.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis alt det førnævnte er iorden, og motoren er frisk nok, (dvs godt kompressionstryk) er det garanteret tændingsrelateret. Din/hendes tændspole er ved at være træt. Det bedste i kan gøre er, at investere i et nyt bedre system. Det største problem i den sammenhæng er, at den gamle vacumfordeler er lidt tricky at montere et elektronisk modul i. men det kan lade sig gøre.
- Jeg sælger et sæt med en ny kraftigere spole og et elektronisk tændingsmodul (istedet for platinere) for kr. 985.-
Som nævnt, hvis motoren ellers er iorden, reducerer du det problem der til et minimum.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) JJStorm Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu vil den sgu slet ikke starte...?
Starteren trækker fint rundt men andet sker der ikke.
Lyder som om kompressionen er helt ok.
Jeg er sgu lidt blank :)
Nogen ideer?

Ville nu ellers gerne have trillet en lille tur til skovsøen og spist en lille is ;(

-------------------------------------------
22970396
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis der er både benzin og gnist så starter motoren, så en af delene mangler jo nok ...det kan også være du har druknet motoren.
Afmonter et tændrør og se om det er vådt hvis det er det er motoren nok druknet. Når du alligevel har tændrøret ude så tjek om der er gnist. Hvis tændrøret er tørt og du kan konstatere at der er gnist når starteren kører så går du videre og tjekker om motoren får benzin. Afmonter benzinslangen på karburatoren og kør med starteren og se om der kommer benzin ud.
Ovenstående burde konne lokalisere hvor fejlen ligger.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) JJStorm Member
Skrev for 15 years siden | | | |

super det må prøves...
dejligt med noget selv jeg "tror jeg magter"

-------------------------------------------
22970396
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er da din platin

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja dine platiner lukker ikke op.
Det har vi lange tråde om hvert forår/sommer. Få styr på Jeres bilers vedligeholdelse og kvaliteten på de dele I bruger. Så skal en VW køre 10.000km imellem at man rører ved det.
Sæt Jer ind i og få lært at vedligeholde, justere og indstille Jeres hobbybil. Der er ikke andre til det. Det er jo en hobby og mange værksteder kan ikke håndtere en bobbel mere. De fleste tror den altid har kørt dårligt og det tror 75% af dem der har den som hobby også. Mange tror så hjælper at forkrome og tune. Men 95% af de dele vi køber og skruer på er dårligere end de gamle vi smider væk.
Uoriginal platiner har altid været en plage. De holder kun deres indstilling i 8-14 dage. Det skal være originale Bosch, beregnet til VW, ellers smelter plast/fiber klodsen. Derfor kan det være lettere at bygge noget moderne i, hvis man, som Farmer nævner, har evnerne og lysten. Det kræver som oftest noget tilpasning og lidt nulren. Det kræver at man ved hvad platiner gjorde og hvordan ledninger skal sidde for ikke at knække når strømfordelerens avancering flytter sig.
Men det originale kan sagtens køre.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MissMary1980 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvor skaffer jeg originale bosch platiner beregneet til VW, jeg er som før nævnt helt ny i dette her :) men man skal jo starte et sted, og er der nogen bedre mulighed end når den nu driller... hehe
Men nu starter den jo igen???? tror ikke jeg gjorde noget.....

-------------------------------------------
mariannefuglsang@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er et typisk symptom på platiner der kun lige akkurat åbner, men når motoren er varm åbner de ikke så meget at tændingsanlæget virker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JJStorm Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var så mig der svarede med Miss Marys profil....
Men jeg er stadig nysgerrig på hvor man skaffer de dele?

-------------------------------------------
22970396
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

""et service er nok en god idé.
Er der nogen på fyn der kunne fristes til at lære mig at lave service på dytten i stedet for at skulle forsøge mig frem, og derved undgå alt for mange ommere? ""

Hejsa og tillykke med jeres nye hobby , som det jo er at køre i luftkølet VW....
I VW Club Fyn , er der flere "troldmænd" som kan fixe problemer på disse herlige køretøjer, og i skal være meget velkomne der :-))
I kan kontakte "dokterJohn" som er en meget hjælpsom mand her på Fyn, som har stor erfaring i ældre vwér ... han kan kontaktes på 22 16 91 75, og er altid flink til at hjælpe hvis han har tid...

Mvh Clausen

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hos sponsorerne her på siden. Man skal bare sige hvad man vil have, i stedet for altid bare at spørge om hvad det koster.
Kan de ikke levere originale dele, må man prøve noget andet.
Hvis jeg skulle købe et sæt platiner til en VW, ville jeg ringe til VW først, dernæst til en Bosch forhandler. Men efterhånden er sponsorerne blevet klar over at visse kunder vil have originale dele. Så de har flere kvaliteter.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JJStorm Member
Skrev for 15 years siden | | | |

"Hejsa og tillykke med jeres nye hobby , som det jo er at køre i luftkølet VW....
I VW Club Fyn , er der flere "troldmænd" som kan fixe problemer på disse herlige køretøjer, og i skal være meget velkomne der :-))"

Tak
Kæresten har allerede meldt sig ind ;)
Ved du tilfældigvis hvor på fyn der er et hobby autoværksted, hvis der da er noget af den slags?

-------------------------------------------
22970396
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Desværre...
Jeg ved ikke om det findes et sådant på Fyn ..

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914

Reply

You must log in to post.