Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bagsmæk / motorrumsklap sidder fast.

Tags:
No tags yet.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har fået justeret på låseanordningen til klappen på en sådan måde, at jeg nu ikke kan åbne klappen igen. Den er hverken helt lukket eller decideret åben.

Den står altså lidt på klem.

Jeg kan ikke presse den ned i hak eller trække den op.

Inde under bilen kan jeg se, at der er bunden af fire bolte der går ned i nogle gevindstykker. Skal jeg på en eller anden måde bore dem ud?

Håber på lidt hurtig hjælp, da jeg ikke køre årets første tur uden at kunne komme til motorrummet.

Mvh

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hilfe...Bitte!

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg er forundret at det overhovedet er muligt - hva har du lavet ?

er det din ghia eller ?
det ville være rart at vide for at kunne forstå din situation

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Michael J Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis det er en bobbel, kan det lade sig gøre at åbne frontklappen
med en lang stang med en krog i enden, igennem radío hullet i instrumentbordet...
Spørg ikke hvorfor jeg ved det :-)

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er min Ghia, ja og det er bagklappen.

Selve palen som går ned i låsemekanismen var løs, så jeg spændte den. Øjensynligt har jeg fået spændt den for langt ind - det er i hvert fald min teori.

Anyone?

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har du alle 4 motorbolte på bagsiden af gearkassen - så løsn motoren så du kan
komme til at tage de 4 bolte til låseblikket på bagklappen fra oversiden..

du burde kunne vippe motoren så meget på skrå at du kan få en hånd ind - uden
at pille speederkabel og ledninger af motoren.

sidder en af dem derimod på indersiden af gearkassen er det stadig muligt - dog
ret besværligt ...

kan ikke se andre muligheder uden at ødelægge noget desværre.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er vist ikke noget jeg evner, men tak alligevel.

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Fik mit flex-led til min Dremel-kopi ind og kunne så skære det meste af gevindstykker og bolte væk.
Og så kom klappen fri fra låsen.

Proceduren bør dog være anderledes, hvis man vil undgå at skære alt for meget i sine gevindstykker (som vist hedder et eller andet specielt - rivet?). Nemlig:

Skær en lige kærv i bolt-enderne og skru så boltene baglæns ud.

Denne gang skar jeg kærven inden jeg monterede boltene.

Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974

Reply

You must log in to post.