Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dropspindler og lejetolerancer

Tags:
No tags yet.

(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Kan det virkelig passe at den indvendige leje ring sidder helt løst på akseltappen, uden den mindste form for glide- eller let prespasning? Eller er det bare helt normalt på CB spindler til skiver, og går det an uden at leje ringen spæner med rundt, med ødelagt spindel til følge?

Ved godt der er tale om et ægte amerikansk "kvalitetsprodukt", men er sgu lidt betænkelig ved situationen...

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/153695

der findes 2 størrelser lejer til type1- 27mm og 29mm

Hvis din aksel er 27mm og du monterer skiven med et 29mm leje så er der slup

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak Hendrixx, men den havde jeg i frisk errindring ;-)

Det er dog ikke dét der er problemet, nominelt er både spindel og leje ø29, men der er et ordentligt racerslør imellem lejering og spindel (måske 0,05-0,1 mm). På en org. spindel skal man som regel drive leje ringen på med en dorn, men på CB spindlen glider den meget løst ind over! Det er her min bekymring opstår, for der er intet til at forhindre leje ringen i at dreje frit rundt, hvis lejeforspændingen bliver for løs.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er det ikke noget med at vw rent faktisk foreskriver at man giver spindelakslen et par hak med en dorn el.lign. - netop for at lejeskålen sidder fast på denne aksel, og ikke kører med lejet rundt ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

En mulighed er at få el galvaniseret dine spindler så der kommer en anelse galva på som så hjælper med at holde lejet på plads

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

eller en gang locktite lejesikring

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Rasser; jo det plejer at være høkertricket på en gammel slidt akseltap, men det er sgu lidt noget kluns på en spritny :-(

Elzink er selvfølgelig en god mulighed, men jeg vil nok overveje Karstens forslag med lejesikringen.

Hvorfor skal alle nye dele bare være total skod... det koster ikke nødvendigvis ekstra at lave tingene ordentligt, ihvertfald ikke med en simpel, latterlig tolerance. Jeg har ikke engang bedt om at det skulle være billigt - bare i orden!

Nå... nu vil jeg køre ud og eftersvejse den nye forbro, så der er en rimelig chance for at stumperne ikke går fra hinanden, ved første møde med et stillevejsbump, bore gevindhuller i spindlerne så ankerpladerne kan monteres og... Det er sgu langt fra bare at tage stumperne ud af kassen og skrue det sammen. Måske er jeg bare for kritisk med det halvfabrikata, man kan få under neglene nu om dage?

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Husk lige at tjekke om hullet for speederkablet sidder det rigtige sted, det er nemlig en hyppig fejl p[ CB styre/bundbolte droppede spindler

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har jeg haft op og vende før, uden dog at blive klogere. Det gør det ikke!!!
http://vwnettet.dk/topic/152885

Er blevet foreslået at presse spindlen ud og dreje den 90°, men hullet sidder lige i center så jeg evner ikke rigtig at se løsningen for mig. Skyder lige et billede senere ;-)

Så er der billeder! Så har jeg bare brug for et godt løsningsforslag.

cb spindel 1.jpg
cb spindel 2.jpg

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk

Reply

You must log in to post.