Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min 1600 maskine døde!!!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Husk at kigge motoren efter en gang imellem, også selvom den bare "cykler" derud af......

Bitter erfaring!!

Min nybyggede peppede 1600 motor gik som en drøm, Dellortoer, knast, kompresion und alles var pillet og nulret meeeeen, en lille bule på ca. 2 cm i et stødstangsrør gjorde at stødstangen stille og roligt nussede et hul i røret, med det til følge at den med 120-125 km/t på motorvej smider alt olie, og inden at jeg nåede at sige "fuck røv" sagde det Tjock (på Anders And sprog) og motoren stod stille!!!!!!!

Man sidder med en ekstrem skidt følelse når ens motor til ca 18.000 kr dør på den måde....

Jeg hældte frisk olie på og kørte lidt, for derefter at tappe det af igen, og der kom så lejestumper/stykker ud, ca på størrelse med en tommelfingernegl:-(

R.I.P

Niels

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

:( Og så lige op til påsken hvor de har lovet pænt vejr... øv bøv

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lige præcis, jeg græd!!!!

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvor meget skal der skiftes?

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja det er sgu surt, men jeg kan kun give dig ret. Manskal sgu kontrollere sin bil jævnligt. Forleden morgen tænkte jeg lige jeg ville tage vw'en på arbejde- solen skinnede og det var oplagt.

Da jeg åbner bildøren står der en heftig dunst ud af benzin.....lidt mere end der plejer hæhæ. Da jeg så lidt lod blikket falde ned på asfalten, lå der en kæmpe sø af benzin under bilen og så var benzinslangen der forbinder røret fra tunnelen og motoren. Et lille lortestykke på 10cm var blevet utæt. Det skal lige siges at jeg skifter benzinslanger hvert år og køber gerne nogle ordentlige for at undgå netop den slags...men alligevel. Benzinen dryppede ned på j-røret og videre ned på asfalten. Havde jeg tændt bilen var hele lortet sikkert røget i luften.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er bare røv det der....
Har du fået åbnet den ? er det en totalskade ?

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har ikke skildt den ad endnu, men vi snakker nok blok, krumtap, plejlstænger, og måske knast, og selvfølgelig lejer;-)

Jeg aner det faktisk ikke, men jeg går ikke på kompromis!!

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min kone blev også ked af det, men tror nu mest at det var over pengene, ha ha ha;-)

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) kesa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

NEJ det er DIG hun er ked af min ven!!!

-------------------------------------------
mobil 23461746 mail:keldsandgaard@gmail.com
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvor får du det der "ven" fra??? ;-)

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) kesa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

:-)

-------------------------------------------
mobil 23461746 mail:keldsandgaard@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lige et lille tip:

I mange bilist butikker kan man købe sådan en lille 12v summer der skal hjælpe dig med at huske at slukke lyset. Normalvis monteres den med stel fra dørkontakten og +12v fra lyskontaken. Forestil dig så, at du nu tager stel fra olietrykskontakten (du tager bare en lus fra ledningen der går til din olietrykslampe, +12v tager du så stadig fra din lyskontakt.

Nu har du så en "2 i en funktion". Dvs. når du starter bilen og derefter tænder for lyset, så er alt fint - ingen alarm. Men hvis du kører derudaf med fuld fart, og olietrykket pludselig forsvinder - så begynder den lille summer med det sammme at give en høj irreterende lyd fra sig = sluk motor NU!
Men lad os nu forestille os, at olietrykket ikke forsvandt (det skulle det jo helst ikke), og du kommer så hjem efter en lang køretur og slukker bilen - vupti så er summeren der igen, for du har jo glemt at slukke lyset!

Denne "akustisk olietryksalarm/husk lyset" koster altså 30 kr, og er supernem at montere.

Håber i kan bruge tippet til noget - 100% hjemmeopfundet ;-)

Ps. hvis du er typen der glemmer at tænde lyset, så kan du vælge at tage de +12v fra klemme 15 på tændingslåsen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Genial ide Rasser:-)

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) vwmanden1979 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

skal du bruge en anden motor ven...?

træls og høre

-------------------------------------------
vw-clubfyn
Mail : vwmanden@gmail.com
Tlf : 28742739
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har fået en anden motor lagt i, i dag, men ellers tak du:-)

Ja det er sgi træls...

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det er en dyr måde at lære at respektere olietryksure og advarselslamper på -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har ingen olietryksur i, og da lampen begyndte at lyse VAR det sket!!

Elsker bagklogskab.

Havde jeg ikke startet motoren var det heller ikke sket

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo men der opstår jo ikke pludseligt en bule i et stødstangsrør og ej heller et hul kort efter.
Min nabo købte, og jeg nævner ikke navne, en type4 motor her på VW nettet. Olien spøjtede ud. Bilens bagende, motorklap og bagskærme var vædet i olie.
Motoren kørte flere ture mellem København og Nibe, når han brugte sine weekender her på at standse ulykken.
En dag bad jeg ham om at starte motoren medens jeg lå på ryggen under bilen. Olien løb med det samme ud af to tærede stødstangsrør. Men det havde han da kørt med i flere uger.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det var også det jeg lagde ud med at skrive Frank, "kontroler" sin motor jævnligt, jeg havde ikke fået min kontroleret fra før bulen til efter at den døde pga bulen i stødstangsrøret!
Jeg skal ikke dække over mine egne fejl, men en motor der kører godt, går man jo ikke skiller ad for at finde ud af hvorfor den går fint!!!

Jeg har på et eller andet tidspunkt overset bulen, under samling, under isætning,eller????, og det endte katastrofalt!!

Havde den smidt olien på fliserne i indkørslen, ja så havde jeg nok luret på det, men det er sket på de ca 45 km jeg har fra arbejde og hjem!!!

Jeg er ikke klog nok, Jeg læser videre i bøgerne, (som en anden bruger har bedt mig om)

-------------------------------------------
tlf. 20493419.

Reply

You must log in to post.