Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Autometer omdrejningstæller.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Biffo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har tilsluttet min Autometer Pro comp Ultralite omdrejningstæller efter forskrifterne. Instrumentet indstillet til 4 cyl/2 pulse. Pulsledningen er tilsluttet tændspole -, alt er som det skal være...
Alligevel står nålen og dasker nede omkring 1000 RPM - uanset motoromdrejninger..

Nogen der har et bud inden jeg har kradset de få tilbageværende hårstrå ud af skallen...?

MVH
Biffo

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har ikke noget bud, men min kammerats gør præcis det samme, der må være noget i mangler at justere. Jeg var ret sikker på at han manglede at konvertere den til 4 cylindre.

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Lars Berg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er så mig de har det samme problem med min Ultralite.

Jeg er også frisk på nogle bud på, hvad det kan være :-)

-------------------------------------------
Mobil: 60 15 07 77
Mail: lcj@cowi.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De ledninger der er klippet, er de blevet isoleret så de ikke kan kortslutte mellem hinanden eller mod stel?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det lugter langt væk af at omdrejningstælleren ikke trigger ordenligt på signalet fra tændspolen. Hvis det er tilfældet er der sikkert en smule støj på trigger signalet. Løsningen kan vare at lavpass filtrere lidt med en kondensator for at tage de værste spikes.
Vil du være helt sikker på hvad der sker skal der nok et oscilloskop på signalet fra tændspolen, men det skader ikke at prøve med en lille kondensator først.

/Jacob

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Biffo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der er ingen kortslutninger eller afledninger... :-)
Jeg går videre med at få kigget på triggersignalet...

Tak for hjælpen..

(permalink) Lars Berg Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har fået min omdrejningstæller til at virke.

Jeg havde forbundet den røde ledning fra omd.tælleren til fast plus, så det hele tiden var strøm til den. Jeg har nu flyttet den over på tændingsplus. Det var løsningen på mit problem.

Ved at have ledningen fra omd.tælleren tilsluttet tændingplus, så kan du calibrere omd.tælleren. Det kan du ikke, hvis der er plus til omd.tælleren hele tiden!

Det skal lige sige, at min omd.tæller ikke er med de ledninger der (normalt) skal klippes (orange, brun) og den er også med tre knapper (set, recall, erace). Det har væsentlig betydning for, hvilken omd.tæller du har.

Prøv ovenstående. Det hjalp mig :-)

Mvh Berg

-------------------------------------------
Mobil: 60 15 07 77
Mail: lcj@cowi.dk

Reply

You must log in to post.