Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburatorproblemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) vw 1303 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Har en 1200 maskine med en Solex 28PICT i en bobbel. Når jeg skal starte den, når den er kold, kan jeg ikke få liv i den, med mindre jeg går om og drejer det øverste spjæld (luft) så dette står åbent. Når jeg gør det kan den lige hoste sig igang og går fint når bilen holder stille både tomgang og ved gas, men når jeg så sætter i gear og belaster motoren går den ud. Så skal jeg løbe om og åbne øverste spjæld igen for at få den startet.

Nogle der har en ide om hvad der kan være galt. Vil selv mene at spjældet bør være lukket ved start??

Når der er kommet lidt varme i maskinen, kan jeg godt starte den uden problemer.

Mvh. Lars

-------------------------------------------
http://www.vwclubfyn.dk
73 VW 1303, 74 VW M181. 75 VW t2. 68 Admiral A
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det må være chokerspjældet du roder med.
Og ja når motoren er kold og du giver fuld gas én gang, skal spjældet lukke.
NÅR man så drejer med nøglen/starteren skal en membran åbne spjældet lidt i takt med at motoren suger. Når motoren springer i gang skal den samme funtion holde spjældet lidt åbent. Motoren kan ikke starte og køre på benzin alene, så drukner den. Det er det du oplever.
Membranen sidder bag det lille trekantede dæksel, med tre små skruer, lige bagud på karburatoren. Prøv at købe et paknings/rep.sæt og gør karburatoren ren, både udvendigt og indvendigt. Blæse alle kanaler igennem og saml den med de nye membraner og pakninger.
Jeg har lige lavet det på min egen. Det spiller fint nu.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vw 1303 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Frank

Ok. Har lige købt rep.sæt ved classicvwparts, samt blæste det hele godt igennem. Jeg har prøvet med både den nye og gamle membran. Hvad skal aktivere denne membran? Skal der sidde andet end fjederen og skal denne ikke sidde mellem dæksel og membren?

Mvh. Lars

-------------------------------------------
http://www.vwclubfyn.dk
73 VW 1303, 74 VW M181. 75 VW t2. 68 Admiral A
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Vacuum gennem en kanal nede fra gasspjældet og ud gennem den lille bitte messingstuds der også styrer det trekantede dæksel.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.