Ja det er så mig selv jeg taler om... hehe... Kan sgu heller ikke lade være med at ødelægge ting... :)
Det hele startede for 11 måneder siden, da jeg besluttede mig for at ville have noget spark i den lille røde... Jeg kontaktede Torben aka Farmer, og vi blev enige om en tidshorisont på 1 måned og et budget på ca 45K.. Så endelig efter 10 måneder og ca. det dobbelte af budgettet fik jeg bilen igen i går aftes.. Det har bare været en drilsk bil, alt hvad du kunne gå galt gik galt i opbygningen, derfor tog det meget længere tid end beregnet...
Så ligger jeg og køre et par ture og tænker nu skal den sgu lige ha lidt max ga.. Skal lige siges at den kører fandme som en raket.. Hurtigste bil jeg nogensinde har sat i.. Damn den trækker bare derud... Tænker det er sgu alle pengene værd... Så jeg finder mig en øde vej, sammen med en kammi, og nu vil vi lige se om ikke den kan lave lidt hjulspin ;)
Hjulene snurrer og bilen slår med bagenden som den skal ;) og jeg kobler ud og trækker den halv hårdt ned i 2 gear.. krunk/crash/grrr siger det fra gearkassen og prøver at få den i 1 og 2 gear men vil ikke tage ved..siger bare grimme lyde.. Sætter den så i 3, hvor den fint tager ved og ruller hen til nærmeste gadelygte... Får åbnet bagklappen og kigget ned...
Det viser sig så først og fremmest, at oliepinden, som sidder for tæt på remmen efter min mening.. Den har under rystelserne svinget sig ind i remmen, som så er hoppet af, Så der er nul køling på.. Går udfra at det er sket der, kunne også godt være sket før, da motoren virkede meget varm... Men det er da til at lave igen, Kortere olie pind og ny rem på..
Nu kommer vi til det hvor jeg ikke selv længere er sikker på, hvad der kan være galt.. Vi kigger til gearkassen, og den ser intakt ud udefra, drypper ikke olie eller andet ud.. Koblingen virker fint, den kobler godt ud og går rent i 3 og 4 gear, dog glider den lidt i koblingen, dvs. kan dreje hjulene rundt i 3 og 4 gear, hvis man skubber på hjulet.. Burde man vel ikke kunne????.. Spørgsmålet med den lange historie er så, Kan man se/mærke nogen steder udefra, om det er selve gearene der er i stykker, eller det er den 1-2 gears skinne/gaffel som gearvælgeren bruger der er i stykker. Da 3-4 gear virker fint.. Og hvor sidder den skinnegaffel, sidder den inde i gearkassen, da min kammi, snakkede om at den godt kunne sidde under bilen et sted mellem gearstangen og gearkassen...
Men typisk mig venter knap 11 måneder for så at smadret bæstet efter en time... ARGGHH!! håber i forstår min frustration.. Selv om den nok er selv forskyldt.. Eller også kunne den standard gearkasse, bare ikke holde til den nye moter, ved godt 140 Hk er lige til den gode side, på en std gearkasse...Men er jo højt gearet ;) så burde lige kunne gå...
Hvis der er nogen i Herning, der havde tid i løbet af ugen, til at kigge forbi og hjælpe mig med at lokalisere problemet, eller hjælpe mig med at bedømme, om det kan laves, eller jeg bare må ud og finde en ny/brugt gearkasse.. Så vil jeg blive en rigtig glad mand.. Ville være fedt hvis man kunne finde ud af, om det kan laves eller er håbløst, inden jeg skiller det hele af..
Gode råd og billige grin tager jeg gerne i mod ;-)
Den eneste ting her i livet, der er svær at modstå, er fristelser ;)