Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Midterste "fjeder holdere" ?!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Outlaw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja. glade mig var nede og hente nummerplader til min elskede vw, kommer hjem og skruer dem på og tager en velfortjent "jomfru tur". Beslutter så at den ER for lav at kører i.
Så hjem igen og op på nogen bukke med den så jeg kan få skruet den lidt op foran. Det går fint lige til at jeg skal spænde justerings anordningen igen. Så ryger gevindet inde i den der "ring" inde i forbroen på midten. Der hvor fjedrerne går igennem og den pinot skruer sidder og holder på fjedrene. Forbroen er helt ny, og den er den der ring også. Men kan man få dem løst? Og er de overhovedet til at få ud ? Det er kun den nederste der er gået, men tænker at hvis de er af så ringe kvali, så kan jeg vel ligså godt købe 2 nye.. hvis man altså kan få dem.

Råd modtages med åbne arme

Hilsen den ulykkelige

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hey Bjørn, Vær lige helt sikker på det ikke er selve justerbeslaget der er knækket på midten og ikke bare gevindet der er kværnet. Det er nemlig lige sket for mig. Justerbeslaget var lavet af 2 styker metal der var punktet sammen istedet for 1 bredt stykke som man ellers ser. Jeg kan konstatere at det holder altså bare ikke. Jeg har banket justerbeslaget ud og svejst det (ordentligt) sammen. Justerbeslagene er dog til at købe løse, men om det er samme diameter som på den forbro du har ved jeg ikke.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis forbroen er helt ny, er det vel en garantisag.
Det lyder også lidt spændende, hvis gevindet bliver rykket ud uden brug af vold. Hvad hvis det var sket, mens du kørte?
Jeg ville nok returnere den til forhandleren, og finde en af bedre kvalitet.

(permalink) Outlaw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Gevindet på pinotskruen var også beskadiget, men gevindet inde i den der ring/beslags ting var helt baldret. Det undrer mig, for jeg har ik knokkel spændt dem. Og har heller ik skruet den skævt i.
Men det er altså muligt at få den ud den ring der? Så skal man vel også banke nålelejet ud i den ene ende for at få den ud ik?

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jensen> Ja det ender nok med en garanti sag. Den virker som god kvali, bare ik lige med de der ringe der. Og kender du det, jeg har lige brugt en hel weekend på at skrue den på, så magter ik bare at skulle afmontere hele lortet igen for at sende den tilbage. Håber jeg kan nøjes med at skifte den ring.

-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) B_H Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det samme er lige sket for mig.
Jeg spidsede pinolskruen i 45 grader så går den meget længre ind, nu kan jeg spænde den igen
Det er en forbro fra csp

-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69

Reply

You must log in to post.