Hej. Jeg har her i vinters opgraderet min 1300 til en 1600cc. Motoren kører godt med en solex 30/3 på, men kan jeg hente lidt power ved at montere større dyse eller anden karburator. Håber i kan hjælpe..
Hej. Jeg har her i vinters opgraderet min 1300 til en 1600cc. Motoren kører godt med en solex 30/3 på, men kan jeg hente lidt power ved at montere større dyse eller anden karburator. Håber i kan hjælpe..
Som standard kører en 1600 med en 34pic3.
der skal da bare et dobbelt weber sæt på :) så burde den da kunne fodre fuldt ud :)
For at svare på dit spørgsmål, vil jeg tro at den kunne have gavn af en større hoveddyse. Hvis eneste ændring er ombygningen fra 1300 til 1600.
Brug en lydpotte af god kvalitet. Original, hvis du kan finde det eller en Leistricht. Hvis det er stavet rigtigt.
Du vil opleve at motoren tager lidt flere omdr. hvis du monterer en 31mm karburator med tilhørende strømfordeler fra en 1302-03, men det kan godt give lidt dårlige træk helt fra bunden. Kender du dit kompressionsforhold ?
Farmer har en gang lavet et fremragende indlæg om netop små karburatore på 1600.
Desværre er det indlæg (som så meget andet) gået tabt med det nye vwnets indtog - nu er der søle to linier tilbage af hans store arbejde med at skrive det.
http://vwnettet.dk/topic/122237
/ John
Og i den tråd som John henviser til, nævnes der visse AB motorer der skal indstilles til 5 grader EFTER top. Det er for så vidt rigtigt, men de skal hurtigst muligt have filet et nyt tændingsmærke på 7,5 grader FØR top og stilles til det.
Jeg tror ikke der er flere tilbage af dem. Der var nogen ændringer, der også skulle foretages med en anderledes føring af vacuumslangerne mellem karb. og strømfordeler.
Men REMSKIVERNE ligger jo rundt omkring og hvis man uforvarende kommer til at genbruge sådan én, så får man en motor ud at køre der altid står 12 grader forkert i tændingen --!
You must log in to post.