Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Solex 30/3pic på en 1600

Tags:
No tags yet.

(permalink) buggy for you Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej. Jeg har her i vinters opgraderet min 1300 til en 1600cc. Motoren kører godt med en solex 30/3 på, men kan jeg hente lidt power ved at montere større dyse eller anden karburator. Håber i kan hjælpe..

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Som standard kører en 1600 med en 34pic3.

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Johnny Member
Skrev for 15 years siden | | | |

der skal da bare et dobbelt weber sæt på :) så burde den da kunne fodre fuldt ud :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

For at svare på dit spørgsmål, vil jeg tro at den kunne have gavn af en større hoveddyse. Hvis eneste ændring er ombygningen fra 1300 til 1600.
Brug en lydpotte af god kvalitet. Original, hvis du kan finde det eller en Leistricht. Hvis det er stavet rigtigt.
Du vil opleve at motoren tager lidt flere omdr. hvis du monterer en 31mm karburator med tilhørende strømfordeler fra en 1302-03, men det kan godt give lidt dårlige træk helt fra bunden. Kender du dit kompressionsforhold ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Farmer har en gang lavet et fremragende indlæg om netop små karburatore på 1600.
Desværre er det indlæg (som så meget andet) gået tabt med det nye vwnets indtog - nu er der søle to linier tilbage af hans store arbejde med at skrive det.

http://vwnettet.dk/topic/122237

/ John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og i den tråd som John henviser til, nævnes der visse AB motorer der skal indstilles til 5 grader EFTER top. Det er for så vidt rigtigt, men de skal hurtigst muligt have filet et nyt tændingsmærke på 7,5 grader FØR top og stilles til det.
Jeg tror ikke der er flere tilbage af dem. Der var nogen ændringer, der også skulle foretages med en anderledes føring af vacuumslangerne mellem karb. og strømfordeler.
Men REMSKIVERNE ligger jo rundt omkring og hvis man uforvarende kommer til at genbruge sådan én, så får man en motor ud at køre der altid står 12 grader forkert i tændingen --!

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.